de troost van simon parke

Onlangs een interessant boek gelezen? Deel het hier.

de troost van simon parke

Berichtdoor leonard » zo 19 feb 2012, 17:59

parke was jarenlang priester. een priester is typisch een trooster, iemand die op jou afstemt en verbinding maakt.

ik heb zijn boek uitgelezen en ondanks enkele dips spreekt het me aan. de troost die ik er in ervaar, gaat over zijn duidelijke boodschap dat er veel van het leven te maken is als je verbinding maakt met jouw essentie. dat betekent dat je jezelf leert kennen, ziet waar de beperkingen van jouw persoonlijkheid liggen en dat je de moed hebt achter het alledaagse van jouw functioneren jouw prachtige Zelf te zien.

ik ondervind veel hinder van allerlei zaken die mij een beetje kapot gemaakt hebben. lees mijn bijdragen maar eens na, die zijn niet altijd jubelend van toon. met het lezen van parke besef ik weer: er is hoop. en hoop vind ik een prachtig woord. het vertelt iets over rijkdom en vrede die nog gaat komen. het verlangen daarnaar kan een houvast zijn in de moeilijkheden die ik ervaar.

tenslotte is het boek geen opsomming van adviezen. ook de beschrijving van de tien geboden verraden geen hang naar nieuwe regels. parke beschrijft hoe hij denkt over de mogelijkheden tot het leiden van een leven in vrijheid. vrij van vaste patronen en luisterend naar de perfecte toon van je diepste innerlijk. heel mooi!

leonard.
leonard

Re: de troost van simon parke

Berichtdoor rose » ma 20 feb 2012, 05:28

ha leonard,

mooi dat het lezen van het boek je iets goeds opgeleverd heeft!

als ik je "reis" zo lees voelt het in ieder geval goed.

groetjes ROSE
Where intention goes,
Energy flows.
Where energy flows,
Life grows
rose

Berichtdoor leonard » vr 02 maart 2012, 18:48

doorgaan..

ondertussen lopen de weken verder. onvoorstelbaar hoe nieuwe onderwerpen zich aanbieden en voorgaande interesses wegduwen, ze vervagen als kleurten in de felle zon.

wie denkt er nog aan parke, die lieve priester. wat hij schreef was mooi en tegelijk is het wel zo dat vele anderen iets soortgelijks hebben geschreven. dat is goed: steeds hetzelfde lezen in andere woorden, dat bouwt jouw ziel.

wat ik nu lees? martin buber (joodse opvattingen), 'flirten met God' over godsdienst zonder geloof, een boekje over contemplatie van miek pot en een prachtig boek over de genezende kracht van het hart, van dit boek geniet ik. en vergeet niet dat ik heel simpel van auto's houd, dus dagelijks lees ik tijdschriften over wagens. zeer ontspannend.

leonard.
leonard

Berichtdoor rose » za 03 maart 2012, 03:09

ha leonard,

je leest "een prachtig boek over de genezende kracht van het hart, "
mogen we ook weten hoe het heet en wie het geschreven heeft?

misschien iets om zelf te lezen.

groetjes ROSE
Where intention goes,
Energy flows.
Where energy flows,
Life grows
rose

Berichtdoor leonard » za 03 maart 2012, 08:51

het hart..

het gaat om: conny coppen - de helende kracht van het hart, en veilige atmosfeer scheppen die genezend werkt.

ik heb het maar weer bij de slegte (tweedehands boeken) gekocht. op de kaft staat een vertederende tekening van een zwaan die haar jongen op haar rug, onder haar vleugels meedraagt. ik heb even de inhoudsopgave gelezen en het boek gekocht. tot nu toe vind ik het heel helder en vriendelijk!

groetjes, leonard.
leonard

Berichtdoor rose » zo 04 maart 2012, 06:08

ha leonard,

het voelt heel goed, dus ga ik ook maar eens op zoek naar dit boek.

Thanks, fijne zondag

groetjes ROSE
Where intention goes,
Energy flows.
Where energy flows,
Life grows
rose

Keer terug naar Boeken