Mijn vader lijkt op Barbapapa

Onlangs een interessant boek gelezen? Deel het hier.

Mijn vader lijkt op Barbapapa

Berichtdoor yvonne » za 12 mei 2012, 20:34

Net een heel mooi boek gelezen: Mijn vader lijkt op Barbapapa van Hermelijn van der Meijden en Erik Buis. Zij hebben dertig nieuwetijdskinderen geïnterviewd, de onderwerpen die aan bod komen zijn heel divers. Van Tijdreizen en Dromen naar Mediteren, Gidsen, Acceptatie, Vorige levens enzovoorts. Echt een heel scala aan esoterische onderwerpen komt aan bod en dan nog wel door de ogen van kinderen. Heel bijzonder, indrukwekkend en ontroerend. Elk interview met een kind is aangevuld met het verhaal van de ouders, hoe zij de opvoeding van hun kind ervaren, wat ze ervan leren, waar ze tegenaan lopen en tips hoe je met deze kinderen om kunt gaan. De foto's van de kinderen en de ouders maken het geheel compleet.

Dit boek lijkt me echt onmisbaar voor (groot)ouders van nieuwetijdskinderen en leerkrachten, maar ook heel interessant voor nieuwetijdskinderen zelf. Ik kon het in elk geval niet wegleggen, heb het in 1 ruk uitgelezen.
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Re: Mijn vader lijkt op Barbapapa

Berichtdoor rose » zo 13 mei 2012, 06:28

ha yvonne,

ik heb dit laatst aangekaart (niet dit boek maar het oderwerp) op de school van mijn kinderen. het is speciaal onderwijs, waar kinderen zitten die"änders' zijn. ze hebben allemaal dezelfde beperking. een hoog
IQ maar een spraak/taal probleem.zijn vaak gauw afgeleid en kunnen zich niet goed concentreren. veelal door te veel prikkels die ze ervaren.

ik had de lereares dus een mail gestuurd, over het onderwerp. nieuwetijds-kinderen. nou de reactie die ik er op terug kreeg .... ze konden dit als school niet op prijs stellen. ik moest het zelf maar weten, maar de kinderen van NU die zij in de klas hadden,hebben hier niets mee van doen.

erg jammer want het zou voor velen veel verklaren.
toen ik vroeg of ze er een stuk over in de schoolkrant wilden zetten. kon dat ook niet. ik dacht goh, het is toch een vrij krantje? het enige dat ze wilden doen was een verwijzing naar internet er in zetten zodat degene die hier meer over wilden weten, het konden lezen. dan waren zij er niet verantwoordelijk voor.

nou ja.........

liefs ROSE
Where intention goes,
Energy flows.
Where energy flows,
Life grows
rose

Berichtdoor yvonne » zo 13 mei 2012, 09:00

Hoi Rose,

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met Nieuwetijdskinderen die veel last hebben van te veel prikkels. In het boek wordt dat ook vaak genoemd als een kenmerk van deze Nieuwetijdskinderen, maar de kinderen die ik ken, die dicht bij mij staan, hebben daar gelukkig geen of weinig last van. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat zulke kinderen moeite hebben op een school die daar helemaal niet op ingericht is. In een systeem dat er niet op ingericht is eigenlijk.

Het is jammer dat zo'n juf er niet voor open staat. Maar er komen steeds meer Nieuwetijdskinderen en die worden steeds ouder en gaan zelf werken en krijgen zelf kinderen. Ik verwacht dat het schoolsysteem mede daardoor wel zal gaan veranderen om tegemoet te komen aan deze nieuwe behoeftes. Er zijn al wat scholen die dat doen, maar deze zijn nog heel kleinschalig. Ik denk dat deze ontwikkeling zich verder zal doorzetten, maar dat kost tijd.

Je hebt in elk geval een link geplaatst gekregen, het is een begin. Je weet nooit hoe dat weer doorwerkt.

Liefs,
Yvonne
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Berichtdoor m!rj@m » zo 13 mei 2012, 16:44

Bij mij op het werk vragen steeds meer mensen over info over nieuwetijdskinderen.
Dit boek heb ik nog niet gelezen ,maar ik weet dat het bestaat.

Ik denk dat ze over een jaar of 10 wel moeten veranderen oo de scholen.
De school waar Anja op zit is protestantchristelijk en ze doen mee aan het vreedzaamheids projekt.
Een heel mooi projekt waarin kinderen leren elkaar lief te hebben.
En het werkt wel.
Er wordt heel weinig gepest op die school.
Ook is het leersysteem zo dat de kinderen aan het begin van de week de opdrachten krijgt die gedaan moeten worden en ze het aan het einde van de week klaar moeten hebben.
Ze mogen zelf weten hoe het moet aan het einde van de week af.
En lukt dit structureel niet dan zien de docenten dit en krijgt het kind extra aandacht.
Dit vindt ik ideaal voor nieuwtijdskinderen.
Wel een structuur ,maar geen ellelange saaie lessen.
In lak'ech Afbeelding (ik ben de andere jij)
m!rj@m

Keer terug naar Boeken