Het geheim van je hartmagneet.

Onlangs een interessant boek gelezen? Deel het hier.

Het geheim van je hartmagneet.

Berichtdoor m!rj@m » zo 09 dec 2012, 15:51

Het geheim van je hartmagneet van Ruediger Schache.
http://www.bol.com/nl/p/het-geheim-van-je-hartmagneet/1001004006420533/

BOL schreef:Het Geheim van je Hartmagneet onthult hoe in ieder van ons een Kracht van aantrekking en uitstraling werkzaam is. Het is een universele kracht die al vele eeuwen bekend is bij priesters, magiërs en filosofen. Die vanouds geheime kracht is nu geopenbaard, onder meer in The Secret. Ruediger Schache beschrijft hoe deze universele kracht werkt in jezelf, en noemt dat De Hartmagneet. Het is jouw persoonlijke Aantrekkingskracht.

Mensen komen niet zomaar in je leven. Hoe relaties ontstaan en zich ontwikkelen is geen toeval. Iets gebeurt, omdat een Kracht het laat gebeuren. Een Kracht die ons allemaal verbindt. Door deze Kracht te begrijpen en bewust te gebruiken, kun je die mensen en zaken in je leven halen waar je naar verlangt. Ontdek de kracht van je Hartmagneet, en vervul jouw diepste verlangens!
In lak'ech Afbeelding (ik ben de andere jij)
m!rj@m

Re: Het geheim van je hartmagneet.

Berichtdoor yvonne » di 11 dec 2012, 19:16

Is dat een beetje in de trant van The Secret?
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Berichtdoor m!rj@m » wo 12 dec 2012, 07:04

Ik heb de secret niet gelezen,maar het schijnt wel in doe trant te zijn inderdaad.
m!rj@m

Berichtdoor Dream-Girl » do 13 dec 2012, 16:45

The Secret heb ik thuis. Een goed boek maar van deze heb ik nog nooit gehoord.
Dream-Girl

Berichtdoor shangola » do 03 jan 2013, 11:03

Als ik het goed heb (want heb de secret niet gelezen) wordt er gezegd in de secret dat je de dingen naar je toe kunt denken. Ik denk dat dit deels waar is. Volgens mij creeer je wel je eigen werkelijkheid dmv je gedachten, (dit is volgens mij ook wat er gezegd wordt in the secret.)
Waar ik wel moeite mee heb is het feit dat ik denk dat je niet kunt kiezen wat je denkt. Als je iets gaat denken wat niet spontaan in je opkomt, maar vanuit een bepaald verlangen iets te willen wat je nu niet hebt of vanuit iets niet willen wat er nu is, heeft het in mijn ogen weinig waarde. Ik denk ook dat deze intentie snel zal uit doven.
Dit is in mijn ogen dan meer een verlangen vanuit slim redeneren (een soort sluwheid bijna) en niet een echte hartenwens/-verlangen.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie hier over denken?

grt
Laat alles er maar zijn, want het is er al!
shangola

Berichtdoor m!rj@m » do 03 jan 2013, 18:08

Ik zeg:lees het boek en bekijk dan hoe je ertegen over staat.
Je kan moeilijk een gedachtengang creeeren als je de inhoud van een boek niet kent.
Je kan dan alleen speculeren.

;)
m!rj@m

Berichtdoor Lente » vr 04 jan 2013, 08:46

Shangola,

Ik zie het zo: het brein produceert gedachten (functie) en wij mogen kiezen wat we met die gedachten doen, (of we ze volgen en welke waarde we ze toekennen). Vaak gebeurt dit op de automatische piloot door aangeleerde gedrags- en waardepatronen. Het ontrafelen hiervan, je gedachten bewust bestuderen, geeft je de keuzevrijheid terug.

Is het niet zo dat een verlangen al automatisch gedachten oproept? Dus mogelijk zowel gedachten die je verlangen ondersteunen als gedachten die je verlangen blokkeren.

Slim of sluw redeneren, dan bemoeit het ego zich ermee.
Gedachten die je een gevoel van waarheid en vreugde geven, dan bemoeit het hart /je ziel zich ermee.

Interessante discussie nav een interessant boek!

groetjes, Marieke
Lente

Berichtdoor Dream-Girl » vr 04 jan 2013, 11:07

Bij mij heeft het boek opzich wel geholpen. Ik probeer m'n woede te stoppen en gaat op sommige momenten beter dan andere. Ik denk wat positiever en ik had eerst vriendinnen die me niet goed behandelden op geef moment. Nu heb ik betere vrienden en zelfs een vriend erbij gekregen (is nu uit). Maar das maar een voorbeeld.
Dream-Girl

Berichtdoor rose » za 12 jan 2013, 07:23

beide boeken hebben dus te maken met de wet van aantrekkingskracht. een hele tijd geleden hebben we het hier volgens mij al eens over gehad. ik heb toen gevraagd wie er bekend was met deepack chopra. lente heeft toen met mij samen een topic gedeeld. viewtopic.php?f=15&t=1083

en ik denk nog steeds (lente had gelijk ik heb er veel van geleerd) dat dit het beginsel is van alles wat je aantrekt. zo worden deze gedachten door veel mensen ondersteund. o.a. louise hay al is dit op een andere manier, Dr Wayne W. Dyer BOb proctor (the secret) noem maar op.

als je innerlijk voelt en je gedachten positief beïnvloed, dus jezelf wel bewust bent wat je denkt, je ook andere signalen uitzend en daardoor andere dingen aantrekt. niet dat al je wensen meteen vervuld worden maar het heeft zeker met trilling te maken. want immers alles is energie.....

en je focussen op WILLEN, ik WIL dit, ik WIL dat....dan word het ook niets. dan blijft het bij willen en dat willen word als maar groter. het gaat dus om het ZIJN. ;)

misschien is dit een filmpje met uitleg voor degene die het meer willen uitdiepen http://www.youtube.com/watch?v=KuttNmIDB1w

liefs ROSE
Where intention goes,
Energy flows.
Where energy flows,
Life grows
rose

Berichtdoor rose » za 12 jan 2013, 07:40

en anders een kortere versie.
http://www.youtube.com/watch?v=uak_97-tqxo
Where intention goes,
Energy flows.