Het geheim van je hartmagneet.

Onlangs een interessant boek gelezen? Deel het hier.

Re: Het geheim van je hartmagneet.

Berichtdoor Lente » di 15 jan 2013, 08:19

Hoi Rose,

Dat is te veel eer hoor, dat ik gelijk had... ik geef de wijze lessen door die ik zelf ook geleerd heb :D
Maar fijn dat jij er ook veel aan gehad hebt. Ik las het topic nog eens terug en dacht goh dat is al weer een jaar geleden en wat zijn we weer een stuk verder ontwikkeld.

Goede aanvulling trouwens over het willen.

Liefs,
Marieke
Lente

Berichtdoor shangola » di 15 jan 2013, 12:20

Hey allemaal,

ik had een mooie reactie geplaats, maar de computer liep vast. Dus is al het typ werk van een half uur of zoiets allemaal weg. Ik baal daar van!
Maar ik wil wel graag deze reactie plaatsen alleen zal ik dit nu ff in het kort doen.

Lente schreef:Ik zie het zo: het brein produceert gedachten (functie) en wij mogen kiezen wat we met die gedachten doen, (of we ze volgen en welke waarde we ze toekennen). Vaak gebeurt dit op de automatische piloot door aangeleerde gedrags- en waardepatronen. Het ontrafelen hiervan, je gedachten bewust bestuderen, geeft je de keuzevrijheid terug.

Is het niet zo dat een verlangen al automatisch gedachten oproept? Dus mogelijk zowel gedachten die je verlangen ondersteunen als gedachten die je verlangen blokkeren.

Slim of sluw redeneren, dan bemoeit het ego zich ermee.
Gedachten die je een gevoel van waarheid en vreugde geven, dan bemoeit het hart /je ziel zich ermee.

Ik ben het met je eens, maar wil hierbij nog wat bijzetten wat naar mijn mening absoluut van groot belang is!

Ik denk dat het heel belangrijk is om je eigen conditioneringen en vastzittende emoties te leren kennen en te doorvoelen, omdat dit steeds weer jezelf zal blokkeren bij het creeëren van je hartenwens.
Dan zal het rustiger worden in je hoofd. Dit is belangrijk, omdat je hiermee wel je werkelijkheid creeërd. Ik denk ook namelijk dat een verlangen automatisch gedachten produceert.
En wanneer je vanbinnen schoner/lichter wordt, dan zul je enkel zuiver dat creeëren wat komt van je hart en dan zal die pijn of conditionering zich er niet meer mee bemoeien, omdat deze al is opgelost en doorvoeld.
Dit is hoe ik erin sta en waar ik zelf ook nog steeds mee aan het werk ben. Want mijn ervaring is dat er bepaalde zaken aan de gang zijn in jezelf waar je soms helemaal geen weet van hebt. Of soms vaag vermoed, maar wat moeilijk te vinden is. En waar dus inderdaad aandacht aan gegeven moet worden om uiteindelijk weer bij je "ware zelf" uit te komen of beter gezegd; terug te komen.

grt mark
Laat alles er maar zijn, want het is er al!
shangola

Berichtdoor Lente » wo 16 jan 2013, 13:30

Helemaal mee eens Mark!

groetjes, Marieke
Lente

Berichtdoor rose » za 26 jan 2013, 07:07

misschien is deze film wel een mooie aanvulling.

.Beyond The Secret - The Moses Code, Full Version .

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... TrcL3sNlzo
Where intention goes,
Energy flows.
Where energy flows,
Life grows
rose

Vorige

Keer terug naar Boeken