Maand van spiritualiteit.

Onlangs een interessant boek gelezen? Deel het hier.

Maand van spiritualiteit.

Berichtdoor m!rj@m » vr 27 sep 2013, 18:36

In januari is het weer zover....de maand van de spiritualiteit in de boekhandels.
Er is aan mij gevraagd om namens onze boekhandel een top 25 samen te stellen.
Dit wordt mee genomen in het landelijke.
Er zijn maar 3 boekhandels in Nederland benaderd dus een enorme eer voor mij dat onze boekhandel is uitgekozen.
En nog grotere eer dat mijn werkgever geen nee heeft gezegd ertegen ,maar het CPNB naar mij verwezen heeft als contact persoon en deskundige in spirituele boeken.(ik wist niet eens dat hij dit zo zag :) )
Dit wil ik natuurlijk goed volbrengen en ik ga jullie hulp vragen.
Ik kan namelijk wel alle boeken doen die ik mooi vindt ,maar verschillende mensen verschillende meningen.

DUS.
Welk boek is voor jou nummer 1 en waarom?
Het moet spiritueel zijn.
Wil je eerst even meer weten wat de maand van spiritualiteit inhoud dan kun je inlezen op deze pagina http://www.maandvandespiritualiteit.nl/

Ik moet voor 18 oktober mijn lijst klaar hebben dus ik hoop op veel reacties.

Alvast enorm bedankt.

Het moet wel een boek zijn die nu in de winkel ligt en te koop is en dus evt bestelbaar is.
In lak'ech Afbeelding (ik ben de andere jij)
m!rj@m

Re: Maand van spiritualiteit.

Berichtdoor Lente » za 28 sep 2013, 14:20

Ik heb net gelezen; Het paard als spiegel van de ziel - Nanda van Gestel-vander Schel.
Het is een heel toegankelijk boek, makkelijk te begrijpen.
BOL info:
Het paard als spiegel van de ziel is een hartverwarmend, inspirerend en persoonlijk verhaal. Het gaat over de wijsheid van paarden, over Natural Horsemanship, telepathische communicatie, vrijheid, de verbondenheid van al wat leeft, en vooral over Liefde.

Het paard als spiegel van de ziel beschrijft hoe een sterke drang naar vrijheid Nanda naar Amerika brengt. Daar komt de Arabische merrie Eden in haar leven. Edens even sterke vrijheidsdrang heeft haar opgezadeld met het predikaat onhandelbaar en levensgevaarlijk. Nanda gaat de uitdaging aan en ontdekt dat Eden zich niet laat dwingen, maar wel uit vrije wil onbegrensd wil geven.

In hun gezamenlijke streven naar verbondenheid ontdekken mens en paard dat ware vrijheid onaantastbaar diep van binnen zit. Nanda leert van Eden te leven als een leidende merrie, terwijl Eden leert om zich onbeteugeld te laten berijden, met behoud van vrijheid, eigenheid en ziel.
Onbeteugeld rijden was voor Nanda altijd het symbool van ultieme vrijheid, maar uiteindelijk blijkt het een bijverschijnsel te zijn van een veel groter doel: zielsverbondenheid met Eden. Eden heeft nog meer te geven. Het paard dat ze eens uit liefde los heeft moeten laten, komt via Eden weer terug in Nanda's leven.

Ook als je geen paard rijdt, zoals ik, is het een mooi boek. Elk ander dier kan een spiegel voor je zijn.
Lente

Berichtdoor Lente » za 28 sep 2013, 14:27

Andere favorieten:

Herontdek je lichaam, hervind je ziel - Deepak Chopra (interactie tussen ziel en lichaam).

De mysticus in jezelf - Jan van Deenen en Petra den Dulk (Mystieke teksten van christenen, soefi's en boeddhisten hebben een wonderlijke overeenkomst; zij spreken in wezen dezelfde taal. Het is de taal van het hart, een taal die mensen uit verschillende tijden, culturen en godsdiensten met elkaar verbindt. Door zulke teksten te lezen en te overwegen kun je deze verbinding ervaren en de mysticus in jezelf ontdekken).
Lente

Berichtdoor m!rj@m » zo 29 sep 2013, 18:53

Dankjewel Lente.
Ik heb ze erbij gezet.
Ga ik later ze allemaal bekijken en beoordelen.
Ik heb op andere sites ook deze oproep geplatst en ik heb al aardig wat :bounce:
m!rj@m

Berichtdoor Sheherazade » wo 02 okt 2013, 16:30

Misschien "Het kasteel der fluisteringen"?
Carole Martinez
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor m!rj@m » wo 02 okt 2013, 18:12

Boek valt onder deze NUR : 302 - Vertaalde literaire roman, novelle
Dus helaas geen boek die in de lijst gaat komen.
Het boek is maar 7.50 dus die ga ik zeker wel aanschaffen voor mijzelf. :mrgreen:
m!rj@m

Berichtdoor zohaa » di 11 nov 2014, 05:01

Blijf maar lekker een moeilijke patient jou lijf is van jou en net van de artsen.
zoha
zohaa

Keer terug naar Boeken