Het leven waarvoor je geboren bent - Dan Millman

Onlangs een interessant boek gelezen? Deel het hier.

Re: Het leven waarvoor je geboren bent - Dan Millman

Berichtdoor Maike32 » do 04 aug 2011, 18:07

Ik heb het boek :)
Dus ik laat binnenkort wel wat weten.

Het 12 poorten boek van dezelfde schrijver is ook wel een aanrader trouwens.
Maike32

Berichtdoor Saskia » do 04 aug 2011, 18:46

Hoi Maike,
Leuk! Ik ben benieuwd, zelf dacht ik echt: Zo ben ik! De kracht die beschreven werd herkende ik, en 'daar moet ik naar toe! Erg opbeurend als je je minder voelt, behalve dan dat de weg hoe je er komt natuurlijk bij jezelf blijft liggen. Logisch natuurlijk, maar toen ik het las dacht ik wel even: Oke, maar hoe ga ik dat fiksen? Gewoon weer losgelaten, dat komt vanzelf!
Nou, ik hoop dat je er ook de herkenning leest die je van binnen eigenlijk zelf al weet!
Groetjes, Saskia
Saskia

Berichtdoor Maike32 » zo 07 aug 2011, 19:29

Hoi Saskia,

dat gevoel van hoe ga ik dat fiksen herken ik wel. en ik heb het voor nu ook even geparkeerd. het is voor mij een bevestiging dat ik het in de sociale hoek moet zoeken, dat idee had ik altijd, maar door mijn opleiding kwam ik toch steeds ergens anders terecht. wil in ieder geval iets doen voor anderen, want ik mis de voldoening. ik denk dat het met de tijd wel duidelijker zal worden. afgelopen maanden/weken zijn voor mij echt een eye-opener!

ik vind deze link ook wel interessant wat numerologie betreft, erg treffend weer:

http://www.open.ou.nl//pmc/hobby/numerologie/index.htm

groetjes
Maike
Maike32

Berichtdoor Saskia » wo 10 aug 2011, 18:41

Hoi Maike,
Zondag ook meteen even gedaan ... met een druk op de knop las ik daar ook wel weer wat dingen waar ik op dat moment niet echt blij van werd (haha) maar wel klopten! We komen er wel!
Mooi dat de laatste maanden/weken een eye-opener zijn ... kan heel welkom zijn!
Wat voor een opleiding heb je als ik vragen mag?
Groetjes,
Saskia
Saskia

Berichtdoor Maike32 » wo 10 aug 2011, 18:49

Hoi Saskia,
Ik heb communicatie gestudeerd. Op zich leuk en veelzijdig hoor, ik kan er nu nog veel kanten mee op. Vooral schrijven trekt me momenteel. Ik denk nu meer aan een sociale opleiding, iets met psychologie, counseling of sociale hulpverlening. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik mensen wil helpen. En dit is echt wat nieuws. Niet dat ik dat eerst helemaal niet had, maar nu is het gevoel heel sterk. Maar goed, ik kan ook klein beginnen natuurlijk :)
Mooie link he, ik sta er toch wel van te kijken!

Groetjes Maike
Maike32

Berichtdoor Saskia » wo 10 aug 2011, 18:58

Hoi Maike,
Klein beginnen kan altijd ...! Maar als het echt een wens is of wordt kan je het ook groter aanpakken (of dat komt vanzelf). Ik heb SPH en psychologie gedaan, dus ben wel thuis in de sociale hoek.
Blijft overigens wel lastig een goede keuze te maken voor een studie, je begint er niet maar zo even aan. Kunnen we daar niet nog eens een 'leuke concrete link' voor vinden? ;) Bevalt me wel, een druk op de knop .... en weer wat wijzer!
Groetjes, Saskia
Saskia

Berichtdoor Maike32 » wo 10 aug 2011, 20:23

Hoi Saskia, das wel toevallig! En wat voor soort werk doe je nu en bevalt dat?
Ja als er ergens een link was die me zei: die en die opleiding past perfect en dat werk sluit aan bij wat je wilt...maarja das misschien weer te makkelijk!
Groetjes Maike
Maike32

Vorige

Keer terug naar Boeken