virginia andrews

Onlangs een interessant boek gelezen? Deel het hier.

virginia andrews

Berichtdoor rose » ma 10 okt 2011, 05:49

hallo iedereen,
is er iemand hier die de boeken van virginia andrews kent?
zoals :BLOEMEN OP ZOLDER, DAWN, ETC.
zie de volgende link http://www.boekbeschrijvingen.nl/andrew ... drews.html.

ik heb bijna alle boeken gelezen, ik vind haar een geweldige schrijfster, volgens mij is ze helaas overleden.

voor mij zijn het boeken om werkelijk even de wereld te ontvluchten, en in een andere realiteit
te stappen. ze zijn voor mij meeslepend en verslavend. vooral de eerste serie die ik las, bloemen op zolder heeft me enorm geraakt omdat dit voor mij zeer aan de realiteit van mijn eigen jeugd deed denken.
niet zo extreem als in de boeken maar toch over de hele linie herkenbaar al zijn de boeken fictie.

ik ben benieuwd of er nog meer forumleden zijn die deze boeken gelezen hebben, en wat hun ideeƫn over deze boeken/schrijfster zijn.
groetjes ROSE
Where intention goes,
Energy flows.
Where energy flows,
Life grows
rose

Re: virginia andrews

Berichtdoor jana » vr 21 okt 2011, 05:08

Hallo Rose,

Het is denk ik al zo'n 20 jaar geleden dat ik "bloemen op zolder" en " bloemen in de wind" voor de eerste keer gelezen heb en was er ook helemaal weg van. Jaren later heb ik ze zelfs nog een keer gelezen en ook de andere series. Toch blijf ik die eerste twee boeken het mooist vinden. Het is zeker heel extreem wat er met die kinderen gebeurt, maar het is toch zo geschreven, dat je het zo kan geloven.
Leuk dat ik na zoveel jaar nog zoiets met iemand kan delen.
Groetjes, Jana
jana

Berichtdoor Cindy » vr 09 jan 2015, 22:10

Hallo Rose,
Is voor mij ook weer wel 15 tot 20 jaar geleden dat ik die heb gelezen. Virginia Andrews is inderdaad overleden. Ze heeft zelf alleen de bloemen serie en de engelen serie geschreven. (ik bedoel die met Heavenleigh) De andere series zijn door haar dochter geschreven. (vind die persoonlijk ook minder)
Mijn lieve Audrina is ook door Virginia zelf geschreven. (Mijn persoonlijke favoriet)
Als je van die boeken houdt zou je John Saul ook eens moeten lezen. Ze zijn wel wat enger. Weet niet of je daar van houdt. Zo ja, kan ik je ''vloek der vaderen'' en ''een ziel zo zwart'' aanbevelen.
Cindy

Berichtdoor Cindy » vr 09 jan 2015, 22:13

Oei, zie net dat dit een onderwerp uit 2011 is. Hoop dat je het nog een beetje interessant vind :lol: :lol: :lol:
Cindy

Keer terug naar Boeken