je kunt je leven helen

Onlangs een interessant boek gelezen? Deel het hier.

Re: je kunt je leven helen

Berichtdoor m!rj@m » vr 04 nov 2011, 22:21

Daarom check ik ook altijd alle kanten ,maar ach een affirmatie kan niet werken ,maar dan is het niet meteen fout te noemen.
Het werkt gewoon weg niet.
Dat kun je niet van alle medicijnen zeggen hihi.

Ik ben wel met de affirmatie voor mijn ogen begonnen.
Als kind zijnde had ik een lui oog en daardoor werken mijn ogen niet goed samen.
Mijn oog had recht gezet moeten worden toentertijd ,maar dat deed de oogarts niet bij mij wel bij mijn broer.
Mijn moeder zei al eens dat ze dit nooit begrepen had ,want ik keek veel scheler.
Het heeft zo moeten zijn.
Nu affirmeer ik en ik merk dat mijn oog anders gaat staan (affirmatie op scheelzien)en ik doe de affirmatie van bijziend zijn( ik hebL-0.75 en R-0.25) bijna niks ,maar het verschil zorgt voor hoofdpijn.
En nu al is de bril die ik vorig jaar kreeg niet meer goed.
Voor links wel(terwijl die kant juist niet goed was voor mijn gevoel.Wel volgens de opticien) voor rechts is de bril al niet goed meer. :mrgreen: Dus geen bril meer op dus.
Ik deed hem vanmiddag op ,maar mijn rechtse oog probeerde te focussen op het glas en dat is niet goed dus. En ik ben naar Apeldoorn gereden zonder bril op en eerder was dit te vermoeiend en nu heb ik nergens last van :bounce:
In lak'ech Afbeelding (ik ben de andere jij)
m!rj@m

Berichtdoor m!rj@m » vr 04 nov 2011, 22:37

Iets wat me ook opviel in het boek bedenk ik me nu.
Slechte adem wordt veroorzaakt door kwaadsprekerij.

De moeder van een collega kampt al jaren met een slechte adem en ik heb haar nog nooit echt gemogen omdat ze altijd kwaadspreekt :shock:
Ik moest hier van de week nog aan denken toen ze tegen mij aan het mopperen was ergens over.
Haar dochter mocht een tijd lang om 17u30 naar huis omdat ze lopend naar huis moest vanwege het feit dat ze de baby moest meenemen vanaf haar moeder naar huis en zolang het nog niet kon zitten liep ze dus.
Nu kan de kleine zitten en ging ze dus op de fiets naar huis en toch ging ze steeds om 17u30 weg wat dus niet afgesproken was.
daar is ze op aan gesproken en nu moet ze dus tot 18u werkn.
Prompt stond haar moeder dinsdag er om 17u30 ,want vanwege de klok verzetten was het kind van slag met slapen.
Ik zou zeggen ;het kind went er maar aan net als wij.
Nee zij begon tegen mij erover te mopperen dat ze beter dit hadden kunnen terug draaien een week later(dat haar dochter tot 18u moet werken) en ja hoor slechte adem.
ik was buiten omdat ik wel om 17u30 weg mag vanwege het feit dat de BSO om 18u dicht gaat.
Ze wilde duidelijk meer kwijt dan alleen dat dat merkte ik aan haar.
Dus ik richtte me op de kleine en zei: heb je last van een jetlag? wat vervelend zeg. En nu moet je nog wachten op mama ook."
Kind glimlacht breeduit naar mij.Liet zijn flesje zien en zijn schoenen en wreef even in zijn ogen en zond me telepathisch toe dat hij best wel moe was.
Dus ik zond hem toe dat mama nog even werken moet ,maar hij zit lekker in zijn wagentje dus dat scheelt.
Hij weer glimlachen en laat zijn flesje zien:"kijk drinken." :bounce:
m!rj@m

Berichtdoor m!rj@m » di 08 nov 2011, 21:33

Ik mediteer iedere dag en dat zullen er meer hier zijn die dit doen.
Ik had een meditatie DVD en vind deze erg fijn alleen voor mijn gevoel miste ik wat.Iets persoonlijks.
Met het lezen van de lijst achterin L.Hay's boek bedacht ik iets.
De meditatie die ik doe is een chakra meditatie.
De chakra's staan in verbinding met je lichaam.
Dus ik ging de lijst lang om te kijken hoe ik een mooie persoonlijke meditatie kan maken.
Als ik het even niet wist welk deel of onderdeel van mijn lichaam moest plaatsen ging ik mijn lichaam in en vroeg het aan mijn lichaam en dan voelde ik de chakra die erbij hoorde.
*De basis chakra staat in verbinding met je basis(je voeten ,tenen benen knieen en dijen)
*Het heiligbeenchakra staat in verbinding met o.a je seksualiteit dus>je geslachtsorganen ,maar ook de rest van je onderbuik>darmen ,blaas.
*zonnevlechtchakra : je nieren ,maag ,milt ,slokdarm.
*hartchakra: lever.bloedsomloop hart ,armen handen vingers elleboog etc.(ivm met geven en ontvangen)schouders en alles wat met de schouders te maken heeft.
*keelchakra: longen ,stembanden, keel , nekwervels,mond,neus bijholte.
3e oogchakra:ogen ,oren.
kruinchakra: haar, hoofdhuid,hersenen.

Als je last hebt van bijv je huid die zit over je hele lichaam ,maar als je bijv.alleen droge huid hebt op je benen dan doe je dit bij je basischakra.
Ik heb alles opgeschreven en ook als er een probleem zit Zoals bijv mijn grote teen die nog geregeld zeer doet en mijn duim die geregeld zeer doet dan zet ik die er extra bij.
Zo kun je voor jezelf een hele mooie chakra meditatie maken die speciaal is aan gepast op jouw behoeften.
Alleen al met het uitzoeken opschrijven merkte ik al dat het heel goed was en mediteerde ik eigenlijk al.
Ik heb het eerst op klad gedaan en nu ben ik het netjes aan het opschrijven in de chakrakleuren.
Basis rood
heiligbeen oranje
zonnevlecht geel
hart groen
keel blauw
3e oog indigo
kruin violet.

Je kan ook naar kleuren kijken en voelen welke past.
Anja ziet chakra's en zegt dat mijn hartchaka roze is ipv groen.
Dit merkte ik ook met de kleuren uitkiezen.
Bij het hartchakra voelde ik niks bij groen en toen bij roze voelde ik mijn hartchakra.
Zo is bij mijn keelchakra donker blauw ipv aqua.en 3e oog lichtblauw/wit.(liefst wit ,maar dat schrijft zo rottig op wit papier :bounce: )
Dit schijnt met je ontwikkeling en de nieuwetijd te maken te hebben.
de chakra kleuren zijn aan het veranderen.
m!rj@m

Berichtdoor Lente » wo 09 nov 2011, 07:57

Dat is een mooie aanvulling Mirjam.
Zelf had ik wat last van mijn nieren en plaatste ik een zonnetje boven mijn hoofd die de hele schijnt (best prettig met het huidige weer). Dat had ik dus intuitief goed aangevoeld om de derde chakra kleur in te zetten. En daarnaast de affirmatie gedaan uit het boek.

Ik merkte ook tijdens werken met het boek dat het hardop uitspreken van de affirmaties extra informatie geeft. Zo sloeg bij mij mijn stem over, begon ik te hoesten, spontaan te huilen, of voelde ik diepe ontroering. Dan weet ik iig dat ik de juiste affirmatie te pakken heb!
Lente

Berichtdoor m!rj@m » wo 09 nov 2011, 08:22

Veel dingen weet je inderdaad al intuitief.
Heerlijk om even een bevestiging te krijgen :mrgreen:
m!rj@m

Berichtdoor eenhoorntje » do 24 nov 2011, 11:12

er zijn dertien chakra's en de kleuren zijn inderdaad veranderd ( volgens lerares )
1 ste chakra ; blauw
2 ; geel
3 ; roze
4 (zonnevlecht) wit
5 en 6 ( achter en voorzijde hartchakra ) smaragdgroen en robijnrood
7 ; keel ; violette
8 ; achter kleine hersenen ;aqueblauw
9 ; 3de oog ;magenta
10 ; kruin ; goud
11 ; ter hoogte vn d ziel ; perzik
12 ; monade ( I AM ) ; opaal
13 ; kern van de Grote Central e Zon

wat astma betreft ; ik heb geen liefde gekent , kan voor mij geen verstikkende liefde zijn ?
want ik wel hoorde zeggen en ook een stukje mn intuitie ;
ieder pasgeborene is helderziend , helderwetend , ik wist toen welk leven ik zou meemaken en had spijt van mijn beslissing om neer te dalen op aarde .vandaar mijn astma aanval vlak na de geboorte , mijn ma heeft me niet mogen zien , noch aanraken . ze wist zelfs niet waar ik naartoe was , totdat ze met haar vuist op tafel bonste .
we zijn allemaal veel sterker dan dat we denken , tis niet gemakkelijk maar we leren steeds bij , soms hebben we wel inzicht gekregen , maar is de tijd er nog niet rijp voor om dan ook zo te handelen , totdat er weer aan ons geschud word door omgeving en gebeurtenissen , dan beseffen we ; eigenlijk wist ik het , waarom heb ik het dan ook niet gedaan of zo gehandeld , of er maar een stukje naar geleefd .
vergeving naar onszelf toe , fouten maken we niet , alles op onze tijd .

zoek voor uzelf uit wat het beste bij u past , geef niet op en hou van uzelf !
eenhoorntje

Berichtdoor rose » ma 28 nov 2011, 09:24

nou EINDELIJK heb ik het boek besteld!!!
t heeft even geduurd maar toch, blijkbaar was het niet de tijd om het eerder te bestellen.

ik ben benieuwd naar het boek, wat ik er allemaal uit kan halen,
aangezien er hier al vele me voor zijn gegaan, zal er wel iets tussen zitten waar ik aandacht aan
kan besteden. :laughter: :mrgreen:

groetjes ROSE
Where intention goes,
Energy flows.
Where energy flows,
Life grows
rose

Berichtdoor rose » vr 02 dec 2011, 13:05

ik heb het boek binnen!!!!
maar ik blijf er in lezen. heel intresant en ik herken vele opmerkingen die ik hier op het forum tegen ben gekomen.
het mooiste stuk vind ik over de overvloed! dat spreekt me natuurlijk met de achterliggende tijd enorm aan.

het is zo eenvoudig zoals ze het beschijft, en ik merk wel dat als je er anders naar gaat kijken het idd ook veranderd.

ik ga weer lezen!

groetjes ROSE
Where intention goes,
Energy flows.
Where energy flows,
Life grows
rose

Berichtdoor yvonne » zo 04 dec 2011, 08:52

Goed zo Rose! Nog een lid van de Louise-club ;)

Goed bezig, ik ben heel benieuwd wat je er allemaal voor jezelf uithaalt!
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Berichtdoor eenhoorntje » zo 04 dec 2011, 09:00

hey

ik ben geen lezer , maar haar boeken lees ik in één ruk !

fijne zondag !

warme liefdevolle hartsknuffel
eenhoontje
eenhoorntje

VorigeVolgende

Keer terug naar Boeken