drie dromen in een

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

drie dromen in een

Berichtdoor Kareljan » zo 15 apr 2018, 10:07

Gedroomd dat ik een oude vriendin tegen kwam in een ruimte waar een muur stond vol met gaten. Ik maakte een grapje dat het haar nieuwe woning zou worden. Hierna spring ik van een muurtje over een bank waar twee mensen zitten naar een volgende bank, een sprong van wel 10 meter, ik had het gevoel dat ik vliegen kon. De twee mensen waren onder de indruk!
Ik zit met dezelfde vriendin op de boven verdieping en zie een jonge vrouw met een wit gewaad de trap af dalen. Ik ben nieuwsgierig waar zij heen gaat en volg haar. Ze gaat de straat over naar ander gebouw door een deur.
Ik neem een aanloop en spring en denk dat ik zo door de deur heen kan springen zonder deze open te doen maar dit lukt niet. Ik probeer het meerdere keren maar komt niet door de deur. Ik kijk in de ruimte op zoek naar de vrouw maar ze is verdwenen.
De droom gaat over in de volgende waar ik voor een vriendin op een kledingswinkel moet oppassen. Niemand komt voorbij dus ik wil afsluiten maar de vriendin heeft de sleutel meegenomen. Ik voel me eigen niet prettig dat ik de heel dag voor niets moet wachten.
Dan verschijnt er een man en vrouw. Hooghartig!. Ik vraag of ze een bepaalde kledingwinkel kennen in een ander dorp en of ze daar een dure jas voor me willen kopen. Beiden gaan naar deze winkel en kopen de jas en komen terug met warm eten(gestoofde vis) welke we op het terras voor de winkel op straat nuttigen.
Ineens schiet me te binnen dat betreffende winkel om de hoek is!
De droom gaat over in de volgende. Ik zit met heleboel mensen in openbare ruimte en ineens breekt er paniek uit buiten lopen allemaal vrouwen heen en weer. We worden gevraagd binnen te blijven want er is een buitenaards schip onderweg.
De vrouwen buiten vormen verschillende groepen en vormen een blok met lange speren aan de buitenkant en
trekken witte doeken over der en vormen een geheel om de vijand het hoofd te bieden.
De buitenaards wezen zitten in een soort overkapping en zien eruit als normale mensen en kinderen en zijn omgeven door blauwe gloed. Ik loop er heen om er naar te kijken. Een van de toeschouwers zeg tegen me dat er in een woning dingen staan die de wezens kunnen verjagen. Ik ren naar de woning en vind op een tafel fotos van alle wezens. Ik neem ze allemaal mee en nog houten tekens. Ik hou een foto van een jongen voor het gezicht van deze jongen. hij schrikt een beetje maar vertrek niet daarna druk ik de houten tekens op zijn lichaam maar dit werkt ook niet.
Onze leider vlucht naar de Sahara in Marokko samen met mij en anderen. Op een berg worden gaten geboord en gegraven om ons te verbergen. Maar het buitenaards schip komt zoemt boven ons hangen.
Er komen twee wezens uit een lange man met baard en blauw pak aan en jonge vrouw.
Ik gooi sneeuwballen naar de man en later naar de vrouw. Het wordt een sneeuwballengevecht met plezier
Kareljan

Re: drie dromen in een

Berichtdoor Sheherazade » zo 15 apr 2018, 13:06

Kareljan schreef:Gedroomd dat ik een oude vriendin tegen kwam in een ruimte waar een muur stond vol met gaten. Ik maakte een grapje dat het haar nieuwe woning zou worden. Hierna spring ik van een muurtje over een bank waar twee mensen zitten naar een volgende bank, een sprong van wel 10 meter, ik had het gevoel dat ik vliegen kon. De twee mensen waren onder de indruk!
Ik zit met dezelfde vriendin op de boven verdieping en zie een jonge vrouw met een wit gewaad de trap af dalen. Ik ben nieuwsgierig waar zij heen gaat en volg haar. Ze gaat de straat over naar ander gebouw door een deur.
Ik neem een aanloop en spring en denk dat ik zo door de deur heen kan springen zonder deze open te doen maar dit lukt niet. Ik probeer het meerdere keren maar komt niet door de deur. Ik kijk in de ruimte op zoek naar de vrouw maar ze is verdwenen.

Een muur vol met gaten is een afweer waar de sleet in zit. Op zich gunstig lijkt mij.
Maar als dat je nieuwe woning moet worden is dat niet best want dat tocht en lekt.
Zij moet dus wonen in een bouwval.

Jij echter maakt hoge sprongen van een dwaas jeugdig ego dat meent te kunnen vliegen. Dat is zeker geen spiritueel hoogstandje maar realiteitsverlies en niet met 2 benen op de grond staan. Het gaat om imponeergedrag, ik noem het baltsgedrag.

De deur blijft gesloten dat geeft wel iets aan lijkt mij.
De vrouw in het wit lijkt mij meer een animatype. Ik denk aan de gelijknamige drama roman van Wilky Collins.

Dromen apart plaatsen anders kan ik het niet memoriseren en loopt de boel door elkaar.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Kareljan » zo 15 apr 2018, 14:01

Is de muur mijn ego?

Is het baltsgedrag onbewust wat naar bewust wil komen?
Zal het roman eens gaan bekijken
Kareljan

Berichtdoor Sheherazade » zo 15 apr 2018, 14:52

Neen de muur is juist de afscherming van het ego.
We noemen dat een verdedigingsmechanisme of afweer-mechanisme.

Baltsgedrag zou een uitdagende extraverte eigenschap kunnen worden.
Baltsgedrag is afkomstig van het paarritueel.
Maar het wordt ook op andere vlakken gebruikt.
Het gaat dus niet alleen tussen man en vrouw.
Imponeergedrag ontstaat b.v. bij het hebben van een huis of auto of wat voor statussymbool ook.
Pochen is b.v. imponeergedrag. Het ego strekt zijn pauwenveren uit.
Maar vaak zijn het veren van een ander.

Verlegen mensen kunnen wel iets gebruiken van dat gedrag.
Maar een tikje teveel en dan wordt het een RTL glittershow.

De droom gaat over in de volgende waar ik voor een vriendin op een kledingswinkel moet oppassen. Niemand komt voorbij dus ik wil afsluiten maar de vriendin heeft de sleutel meegenomen. Ik voel me eigen niet prettig dat ik de heel dag voor niets moet wachten.
Dan verschijnt er een man en vrouw. Hooghartig!. Ik vraag of ze een bepaalde kledingwinkel kennen in een ander dorp en of ze daar een dure jas voor me willen kopen. Beiden gaan naar deze winkel en kopen de jas en komen terug met warm eten(gestoofde vis) welke we op het terras voor de winkel op straat nuttigen.

Hier zie je dat je zelf het lef niet hebt om een dure flitsende jas te kopen (imponeer houding aan te nemen)
Maar het hooghartige stel durft dat natuurlijk wel. Het zijn eigenschappen die in je sluimeren.
Het meest tegenstrijdige (fishy) is dat je de vis op straat gaat nuttigen. Dat past niet helemaal bij hooghartigheid of de dure (patsers-?) jas. Al weet ik niet wat voor terras het was.
Toch geeft het iets weer van een meer extraverte houding anders zou je binnen gaan zitten.
Sheherazade

Berichtdoor Kareljan » ma 16 apr 2018, 19:31

Het was geen terras maar een tafel en stoelen die buiten gezet waren voor de kledingzaak. zal ook wel met imponeren te maken hebben.
Dus mijn ego wil indruk maken.
Kareljan

Berichtdoor Sheherazade » di 17 apr 2018, 02:38

Dus de kledingzaak biedt je een gestoofde vis aan?
Dat wijst denk ik op een vorm van misleiding.
Er zit een luchtje aan.
Geen kledingzaak gaat zijn handel in de waagschaal stellen met het serveren van vis.
Er is iets ongerijmds aan die zaak.

De vis is verder een vruchtbaarheidssymbool.
*De jas zou nog in verband gebracht kunnen worden met religie gezien het luchtje (op vrijdag :laughter: )

**Het doet mij overigens denken aan de kleur paars in de oudheid.
Dit werd gewonnen uit zeeslakken. Daarvan zijn zelfs nu nog bergen schelpen te vinden.
Deze kleur was duurder dan goud en mocht alleen met keizerlijke permissie worden gedragen door de zeer rijken. Maar deze kleur had een luchtje dat er nooit meer uitging.

Misschien staken ze daarom wel hun neus in de wind?
De uitdrukking "een rijke stinkerd" zou daaraan ontleend kunnen zijn, al werd die ook in verband gebracht met een graf in de kerk.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen