Baviaan en val van onze hond

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Baviaan en val van onze hond

Berichtdoor Walliby » za 23 jun 2018, 07:55

We zaten met het gezin op een mooie zomerse dag in de tuin en er kwam opeens een baviaan onze tuin in. Hij klom daarna via de klimmop( die er nu niet meer is) op het garagedak en ging toen op het hek van de school zitten tegenover onze tuin. Onze dwergpapegaai/parkiet had een hele hoge kooi en zat boven in de kooi, die bij de schutting stond, de baviaan te observeren. Onze Tibetaanse terriër zat er ook observerend naast op de schutting. Ik keek ernaar. Het was een aandoenlijk gezicht, dus vandaar dat ik het volgende opmerkte: En vanuit het niets viel de hond, als één of andere teddybeer van die schutting af in de brandgang, tussen de schutting van onze tuin en het hek van de school, zo'n twee meter naar beneden.

Ik ben wel benieuwd wat mijn onderbewuste hiermee tot mij te zeggen heeft.
Walliby

Re: Baviaan en val van onze hond

Berichtdoor Sheherazade » za 23 jun 2018, 09:01

Een aap, of hier een baviaan, is vaak een beeld van het ego dat van de hak op de tak springt.
Een baviaan is ook zeer territoriumbewust en kan heel gevaarlijk zijn.
De parkiet als dwergpapegaai is een beeld van het meer extraverte ego.
Een papagaai is een naprater en pronkt met zijn veren en kan behoorlijk luidruchtig zijn.
Tegelijk een symbool van de ziele-vogel, maar hier is hij gekooid. (relatie?)
De hoogte geeft een geestelijke status aan maar een vogel behoort vrij te zijn.
De kooi kan een levensbeperking zijn of een dwangbuis. De kooi is ook een beeld van gevangenschap in de stof of het lichaam dat ze geestelijke wereld verduistert in een sluier.
Een hond staat vaak voor trouw.
Hier zijn 3 dieren aanwezig die misschien ook eigenschappen uitbeelden? (denken, voelen, intuïtie, gewaarwording)
Het beroemde 4 tal ontstaat als het ego zelf erbij opgeteld is.
De hond echter komt ten val.
Bij de baviaan denk ik dus aan een dominant iemand, bij de papegaai aan een uitslover of ijdel type die met zijn veren pronkt en bij de hond aan een onderdanig type in de pikorde die hier uitgebeeld is.
De papegaai is klein maar spant kennelijk de kroon veilig als hij/zij is in zijn/haar (gouden) kooi.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen