Hele rare droom

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Hele rare droom

Berichtdoor Dreamer0210 » do 09 aug 2018, 00:36

Mijn droom begon in het donker. ik hoorde men papa en toen begon er licht te komen en zaten we bij elkaar in de zetel. we woonde in een ander huis. dan was ik met men mama ergens naartoe waar een tante van mij was en die trok mij ineens mee om iets te tonen van haar zoon waar ze over klaagde maar dat was in een gang en ik ging alleen verder in die gang. toen kwam ik in ons huis terug terecht verdergaand op het eerste stuk met mijn papa. daar kwam ik mijn kat tegen die bij mij kwam. de volgende kat dat ik zag was dezelfde kat als mijn kat maar met een vissenstaart. iets nadien zag ik ons witte kat en die zat in de zetel maar die zijn ene poot was grijs en zoals de poot van een weerwolfachtig iets. dan ging ik verder en zag ik dat ik dus blijkbaar katten, chinchillas en gerbils kweekte. ik zag katten en kittens in benchen en gerbils in een XL juwelendoos. mijn mama was bij mij en ik ging met haar mee en we kwamen uit op de tuin en daar liep onze sinds kort overleden hond vrolijk en speels. van daar uit gingen we naar een kamer een beetje een garage/schuur en mijn mama stelde me voor aan een oude dame ida die daar bezig was aan het werken. ik ken haar niet maar ik gaf die vrouw een hand maar ik vond haar raar dus ik wou snel weg, maar als ik omkeek was mama er niet meer. Ik ben naar de deur gegaan en ik keek achter mij en ida was ook verdwenen en ik wou de deur open doen maar het voelde alsof mijn armen bijeen gebonden waren en ik wou op mijn mama roepen maar ik kon niet roepen enkel stilletjes en toen was het gedaan. maar ik herinner mij ook nog een stukje ergens tussen in waarbij er een kat was waar ik naartoe ging en ik aaide haar en ze kwam op mijn schoot liggen en als ik haar wou verleggen hield ze me vast met haar klauwen na eventjes ben ik wel losgekomen.
Dreamer0210

Re: Hele rare droom

Berichtdoor Sheherazade » do 09 aug 2018, 01:24

Erg warrig geheel waar het blijkbaar vol zit met huisdieren of chaotische gedachten.
Het duister is het onbewuste en onzekere.
Het stikt van de katten enz. zou ik bijna zeggen. Maar er is iets vreemds aan de kat met de vissenstaart, of hij in twee gedeeld is en een deel nog primitief in het onbewuste steekt.
Ook de halve wolfskat wijst op de wilde natuur. Misschien een uitbeelding van het (katten-)kwaad?
De gerbil (woestijnrat?) in het juwelenkistje lijkt mij een dure veeleisende of opgepimpt rasexemplaar die tentoongesteld zou moeten worden als statussymbool (of nerd?). "Ratten" zijn knaagdieren en dat kan wijzen op een knagend probleem. De rat heeft ook connecties met het magische zoals de ratten die de koets van Assepoester trokken. Ook de olifantgod Ganesha heeft een relatie met de rat. De rat is een beeld van een veelvraat maar is in het oosten ook een vruchtbaarheids- of geluk-symbool (veel ratten betekent veel voedsel). De rat staat voor het lagere materiële of de nog onverlichte geestelijk luie mens.
Maar zoals alle symbolen heeft hij ook een hogere kant en dat blijkt uit het juwelenkistje. Waarom wordt die Gerbil zo "vereerd" of in de watten gelegd? Beter is te vragen wie is die Gerbil? En persoon, of een ijdelheid, hebzucht?
Katten zijn dan wel knuffeltjes maar ook roofdiertjes en ze kunnen flink fel zijn of vals.
Wat dat met het ouderlijk huis te maken kan hebben? Neem aan dat het onderhoud van al die dieren wel veel zorg en tijd kost. (energie).
Je wilt ontsnappen maar je armen lijken gebonden, je kunt niet vrij zijn. Dieren zijn natuurlijk handenbindertjes. Een kat geeft een gevoel van rust. Dus de kat die zich aan je vastklampt is een klit maar ligt wel op schoot. Ze wil je vast houden om tot rust te komen denk ik.
Je zou bijna denken dat je in de zorg omgekomen bent.

“In many college English courses the words “myth” and “symbol” are given a tremendous charge of significance. You just ain’t no good unless you can see a symbol hiding, like a scared gerbil, under every page. And in many creative writing course the little beasts multiply, the place swarms with them. What does this Mean? What does that Symbolize? What is the Underlying Mythos? Kids come lurching out of such courses with a brain full of gerbils. And they sit down and write a lot of empty pomposity, under the impression that that’s how Melville did it.”
Ursula K. Le Guin
https://www.goodreads.com/author/quotes ... _K_Le_Guin

Hierin lees je dat de Gerbil een angstsymbool lijkt en een hoofd vol verwarde gedachten.
Een letterlijke beestenboel van ongerichte impulsen en ideeën die nog geen vorm hebben gevonden.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen