Cyclus droom, beschuldiging, alleen, gekte. Help wil inzicht

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Cyclus droom, beschuldiging, alleen, gekte. Help wil inzicht

Berichtdoor Martijnvw » wo 12 sep 2018, 01:39

Eerst kreeg ik iets tegen mijn mond tijdens het zwemmen en daardoor was mijn tandvlees beschadigd, toen kon ik niet eten en waren ik en mijn broer bij voor mij onbekende mensen. Met hun gingen we naar een park toe en daar was een fitness icoon en we kwamen in een sportschool iedereen ging sporten en hun borst trainen, ik had dat al gedaan die dag dus mij werd als optie schouders aangeboden toen raakte ik iedereen kwijt. Even later zag ik zag mijn broer met zoetige hapjes op een plaat langslopen en ik mocht er geen 1 van pakken. Toen ik hem achterna was ik m kwijt en ging ik verder trainen. Ik had een hempje met een hesje daarover aan. Tijdens het sporten ging van alles mis, en toen ik me wou optrekken brak de optrekstang naar beneden en zat mijn hele gezicht onder met een soort meel. Hiermee liep ik het park over zoekend naar mijn broer en het gezelschap en ik werd aan alle kanten uitgelachen, ik praatte sociaal met mensen die lachte en deed zelf ook lacherig erover en niet beschaamd. Ik kwam onderweg 2 bekende meisjes van me tegen die ik groette en ging verder opzoek. Op een punt kon ik niet meer verder lopen en moest door een zwembadje, ik sprong hierin en toen kwam de meel van me af, dit leek veel meer dan ik dacht. Het deel van het zwembad waar ik in stapte bleek code rood te hebben en de zwembad medewerkers wouden mij vast houden. Hiervoor vluchte ik en sprong ik over een muur, iemand die me achtervolgde en vast pakte nadat ik de muur over was(ook een bekend gezicht) viel toen over de muur heen. Uiteindelijk was ik gepakt en niemand geloofde het verhaal dat ik vertelde, niemand liet me uit praten en ik werd vals beschuldigd. Mijn vader en moeder waren er later en ik wou het verhaal uitleggen maar ik werd niet geloofd, door niemand. Ik probeerde weg te komen maar bleef op dezelfde plek terugkomen en mensen waren me belachelijk aan het maken, ik had bijna het gevoel door te draaien.

Kan iemamd mij helpen een inzicht te krijgen in deze droom? Ik heb m als behoorlijk heftig ervaren, bijna een nachtmerrie
Martijnvw

Re: Cyclus droom, beschuldiging, alleen, gekte. Help wil inz

Berichtdoor Sheherazade » wo 12 sep 2018, 07:51

Het is de vraag of het meel was? Misschien was het magnesiumpoeder wat vaak in sportscholen wordt gebruikt om gladheid door transpiratie te voorkomen. Vooral bij gewichtheffen, tillen en rekstokken enz.
De sportprestaties vallen tegen het lijkt wel of je teveel op je vork hebt genomen.
Waarom dat witte, bleke gezicht? Inboorlingen maken hun gezicht wit als ze moeten worden ingewijd tot volwassenheid.
Anderen doen het om zo als geesten over te komen. Zeg maar als masker.
Verder zou je nog kunnen denken aan as en rouw, maar de droom wijst daar niet naar.

Het zwembad is vaak het onbewuste.
Maar code rood wijst op gevaar.

De droom lijkt er inderdaad op te wijzen dat je aan het doordraaien bent.
Ook de optrekstang geeft aan dat de draagkracht niet toereikend is.
Het zou een rekstok kunnen zijn waaraan je rond kunt draaien.

Graan en meel staan voor vruchtbaarheidssymboliek.
Meel schijnt gezond te zijn voor de gezichtshuid.

Het witte gezicht kan misschien bloedarmoede betekenen wat niet letterlijk moet worden genomen.
Iemand kan futloos zijn, of "verbleken van schaamte".
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Martijnvw » wo 12 sep 2018, 09:25

Dank voor uw reactie, het was meel in de droom omdat toen het nat werd in het zwembad het begon te klonten. Het herhaaldelijk vertellen van de gebeurtenis en het proberen te bewijzen voor mijn onschuld voor iets zonder gehoord te worden en steeds te worden onderbroken, kan dat ook iets betekenen?

De laatste week zijn mijn dromen intenser en veel helderder sinds een hele lange tijd.
Martijnvw

Berichtdoor Sheherazade » wo 12 sep 2018, 09:37

Waarom blijf je je verdedigen?
Wat mensen wel of niet geloven is meestal gebaseerd op vooroordelen niet op feiten.
Het gaat erom of jij zelf recht in je schoenen staat.
Als je geweten zuiver is hoef je je die kritiek niet aan te trekken.
Er zijn altijd voor en tegenstanders, maar welke kies jij?

Misschien haal je wel capriolen uit om jezelf te bewijzen.
Maar wie overtuigd is hoeft niemand te overtuigen.

Je probeert je sterker voor te doen met het ontwikkelen van spierbundels.
Het ego is vaak als een aap in een boom, waarbij de boom ook het klimrek mag zijn.
Sheherazade

Berichtdoor Martijnvw » wo 12 sep 2018, 12:16

Ik verdedigde mezelf tegen een straf die ze me probeerde op te leggen. Ik zat op t eind in een soort kooi waaruit ik kon ontsnappen maar welke kant ik ook uit rende ik belande weer op dezelfde plek. Ik weet dat ik probeerde te mediteren om het stil te krijgen. Toen realiseerde ik me dat ik sliep en ontwaakte ik
Martijnvw

Berichtdoor Sheherazade » wo 12 sep 2018, 12:35

Steeds op dezelfde plek uitkomen is iets niet hebben geleerd of begrepen.
De kooi is de gevangenis die je zelf bouwt. (afweer/depressie?)
Misschien ook de tredmolen?

Doet mij denken aan een parabel
De gevangene riep, "Help, ik wil eruit!".
De cipier antwoordde, " de sleutel steekt aan de binnenkant meneer".
"Maar ik ben bang eruit te komen!", riep de gevangene.
"Wel, dan blijft ge nog wat zitten" antwoordde de cipier.
Sheherazade

Berichtdoor Martijnvw » wo 12 sep 2018, 13:14

Mmmh interresant, dank voor uw kennis. Ik heb wat om op te gaan letten/voelen de komende tijd.
Martijnvw

Keer terug naar Dromen