Bedden

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Bedden

Berichtdoor Lietjelie » zo 13 aug 2017, 16:24

Een week geleden droomde ik over moeder. Ik was in de living en zat voor haar. Ik op een bed en zij op een bed. Ze nam mijn hand vast en ze vertelde dat ze het allemaal begreep en zei lieve dingen. Ik huilde, zij huilde. Dit duurde vijf minuten. Beide lieten handen los omdat we wisten dat er niet meer kon zijn.

Later keek ik in de living en zat moeder op een ander bed. Ze had een patiƫnte kleed aan, zo een witte jurk en ze was weer even jong zoals op een foto die ik (echte leven) zag toen broertje was geboren. Er stonden vijf tweepersoonsbedden. Ik merkte verbaast op dat dit wel veel bedden waren. Ik herinner me iets van een verhuis en ik een bed had laten staan. Ik zei haar dat ik dat bed wel weer kon gebruiken.

Ze vertelde me dat ze de bedden zou wegdoen en weggeven. Ik zei verbaast dat ze die niet zomaar kon weggeven. De matrassen waren geld waard en waren kwalitatief in goede staat. Het zou dom zijn zomaar weg te doen. Ze kwam met een aantal argumenten waarom ze het toch zou willen weggeven en weggooien.

Op een bepaald moment zei ze dat ze in de plaats een bed van 3 x 5 wou hebben. Ik mijmerde waarom ze dat wou tot ik wakker werd.

Het gekke is dat ik het link met een kinderdroom toen ik vijf jaar was. Mijn moeder verdronk in een vijver en riep om hulp. Ik rende naar haar toe en sprong in het water. Ik probeerde haar te redden maar ik verdronk. Ik riep sorry terwijl zij boven water was. Later herinner ik me nog dat ik me schuldig en emotioneel verscheurd voelde ik doodging omdat zij mij verloor.

Wat ik uit eerste droom opmaken kan is dat een bed meestal het intiemste, de oorsprong voorsteld? En tweemaal heb ik het gevoel van afscheid nemen. Ik heb ook een naar voorgevoel bij eerste droom.
Lietjelie

Keer terug naar Dromen