droom 113 gat in hand

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

droom 113 gat in hand

Berichtdoor droombelever » zo 31 dec 2017, 00:55

In deze droom was ik in het huis waar ik als kind gewoond heb. Ik stond er in de toenmalige keuken, en had iets in mijn hand. Wat dat was, ben ik bij het ontwaken vergeten. Opeens voelde ik een enorme jeuk aan mijn linker hand. Ik begon instinctief te krabben aan die hand. Toen kwam er een vel af en zag ik een gat in mijn hand. Dat gat was geen schoon recht gat, maar eentje wat ge krijgt als je uit een stuk mousse een stuk uittrekt. Zo een gat met langs alle kanten inhammen en uitsteeksel. Raar genoeg deed dat geen zeer, en het bloedde ook niet. Ik kon er wel een vinger van de andere hand doorsteken. Toen ik mijn vinger er terug uittrok, maakte ik een bzz geluid en ging met die vinger zo heen en weer alsof ik met een laspost een gat in een plaat ijzer dichtlastte. Raar genoeg ging dat gat dus ook dicht. Toen ging ik naar beneden, want alhoewel de keuken in dat huis in de realiteit op het gelijkvloers was, was die keuken hier op het eerste verdiep. Dus ik ging met de trap naar beneden en onderaan mistrapte ik me en viel bijna. Gelukkig hield ik me vast aan de trapleuning. Die ook op haar plaats bleef. Ik was nog maar net buiten of de wekker liep af en ik was wakker. Dus...
Dromen zijn niet altijd bedrog. Ze kunnen ook voorspellend, waarschuwend of lerend zijn. Heb ik alledrie reeds enkele keren mogen ondervinden.
droombelever

Re: droom 113 gat in hand

Berichtdoor Sheherazade » zo 31 dec 2017, 08:57

Een gat in de hand hebben is een uitdrukking voor iemand die geld over de balk smijt.
Iemand die dus te royaal leeft (letterlijk, want de royalty's smijten met "ons" geld).

Tegelijk denk ik aan de stigma's die voor Jezus zijn beschreven.
Dus kan het ook iets met het geloof te maken hebben.

Verder ook de handchakra. (*vooral de reden van die plaatsing, omdat die medisch onmogelijk is bij een kruisiging, zoals bewezen door Prof. Smalhout)

De vraag is natuurlijk, wat je daar ontglipte, of wat je niet vast kon houden.
De tijd kun je niet vasthouden en evenmin het verleden.
Het glipt letterlijk door de vingers, maar bij jou is het dus een gat (geheugen?)
Misschien ben je de hiaten in het verleden aan het dicht lassen?

De trap zou op afdalen in het verleden kunnen wijzen.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Keer terug naar Dromen