Vuur

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Vuur

Berichtdoor Sharida » wo 03 jan 2018, 08:41

Goedemorgen,

vannacht heb ik een hele vreemde droom gehad. Ik was in een donkere kamer/grot en keek, samen met mijn man, vanuit een kleinere ruimte naar een grote open haard. Het was lekker warm in de ruimte. Iemand gooide hout op het vuur en daardoor kwam er een enorme steekvlam waardoor die persoon achteruit gegooid werd. Het liep goed af en ik weet niet wie de persoon was.
Toen kwam er iemand anders die ook hout op het vuur gooide en er gebeurde precies hetzelfde, alleen was de steekvlam nog groter. Het was net alsof er geen hout maar olie op het vuur gegooid werd. De persoon lag op de grond en toen ik keek bleek het een collega te zijn. (Ik ben net 1 dag begonnen op een nieuwe afdeling en deze collega werkt hier ook).
Het vuur was buiten de open haard om gegaan en ernaast stond er ook iets in brand. Ik rende de kleine ruimte uit en pakte een emmer water die er stond en begon het vuur te blussen. Mijn man was ook de ruimte uitgelopen maar liep doelloos rond en wist niet wat hij moest doen.
Aan de andere kant van de open haard was een keuken en ik liep er naar toe om water te halen want het vuur was nog niet helemaal uit. Daar waren ook andere mensen bezig om het vuur te doven.
Daarna werd ik om 05.30 wakker en heb niet meer geslapen...
Sharida

Re: Vuur

Berichtdoor Sheherazade » wo 03 jan 2018, 09:40

Het lijkt comfortabel maar er zit blijkbaar een woede op opgekropte spanning in het geheel.
Met brandstof (olie of een andere brandversneller) op het vuur wordt de woede gevoed.
Jij probeert het vuur te blussen maar je man weet er niet mee om te gaan. (onpraktisch)
In hoeverre dat met de huiselijke haard van Hera te maken heeft? Of met die betreffende collega?
Hera kon flink tekeer gaan als haar "haard", de huiselijke vrede, of de relatie in de verdrukking kwam.
Een vrouw had de opdracht het vuur brandende te houden.

(In bredere zin ook een maatschappij, of organisatie)
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Keer terug naar Dromen