Heldere droom die blijft hangen

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Heldere droom die blijft hangen

Berichtdoor Texxie » wo 03 jan 2018, 21:03

Deze droom had ik vandaag vlak voor het wakker worden en is mij de hele dag bijgebleven.
Kan iemand mij helpen met de betekenis?

Ik ben aan het strand, loop in de zee tot ik me omdraai en bij een strandhuis kom. Mooie palmbomen bij de ingang, een echt tropisch huisje.
Hier ga ik op de bank zitten en raak in gesprek met een zeer aantrekkelijke man met een donkere haardos (ik heb het gevoel dat ik hem ken maar kan hem niet plaatsen). De elektriciteit wordt uitgeschakeld en hier word ik boos om, de koelkast moet aanblijven voor de insuline van mijn zoon anders loopt zijn leven gevaar. Het zou alleen weer aangezet worden als de man waar ik mee praat, zijn mooie haardos helemaal afscheert.

Vervolgens loop ik in een ruimte waar hele grote bedden zijn, hier liggen 2 mannen in een bed. De ene schijn ik te kennen maar wil ik niets mee te maken hebben. Op het andere bed ligt een donkerblauw dekbed met heldere gele sterren, het is bijna alsof ze licht geven. De man in dit bed is dezelfde als waarmee ik op de bank heb zitten praten. We hebben allebei een glas whisky en hij vraagt of ik bij hem kom liggen. Het voelt heel natuurlijk en vertrouwd en ik kruip naast hem.
We drinken uit onze glazen en raken in gesprek waarbij we het over onze leeftijd hebben. Hij 42 en ik 46. Hij noemt mij een zeer aantrekkelijke vrouw die er jonger uitziet dan de 46 kalenderjaren die ik tel en heeft geen problemen met het leeftijdsverschil. Dan ontdek ik dat hij een deel van zijn haren afgeschoren heeft en vraag hem waarom. Hij zoent en knuffelt mij en vertelt mij dan dat hij dat gedaan heeft zodat in elk geval de koelkast weer aangezet zou worden.

Dit is het moment dat ik wakker word en ik voel me verward maar ook rustig en gelukkig.
Texxie

Re: Heldere droom die blijft hangen

Berichtdoor Sheherazade » do 04 jan 2018, 09:04

Het lijkt een ontspannen sfeertje, maar de spanning valt uit, zodat de koeling niet meer werkt.
De man zou zijn haar moeten scheren. Haren staan vaak voor kracht en spiritualiteit ook vitaliteit en dus libido.
Heeft ook met tijd en leeftijd te maken. Verlies van de wilde haren, de onvermijdelijke ouderdom enz.
De koelkast is een stukje ingevroren leven of koud gestelde gevoelens.
Het houdt verband met insuline en dus suiker, wat weer een substituut is voor de liefde of eros en (levens-) energie of libido.

Het bed met het heelal en de sterren trekt je wel aan.
Deze man die bijna een magiƫr lijkt scheert een deel van zijn kracht af om jou "spanning" te bezorgen.

Wellicht wijst de droom op je midlife crisis waarbij je het leven aan je voorbij ziet trekken en beseft dat je over de top of the hill bent.
Toch geeft de man aan dat je aantrekkelijker bent dan je beseft.
Als je de stekker eruit trekt zal de inhoud van de "koelkast" ontdooien en bederven.
Maar het leven is niet te conserveren. Je kunt het alleen maar leven.

2 mannen in een bed daar ga je niet tussen liggen lijkt mij.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen