Gedroomd over niets

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Gedroomd over niets

Berichtdoor Kareljan » do 04 jan 2018, 07:01

Hallo allemaal.
Heb gisteren gedroomd dat ik in een ruimte was waarin niets gebeurde. Volstrekte rust
Kareljan

Re: verborgen schatkamer

Berichtdoor Kareljan » do 04 jan 2018, 07:18

Gedroomd dat ik naar boven loopt op mooi brede wenteltrap een hele lange. Ik wordt van beneden na gekeken
Ik loopt naar een bepaalde plaatst waarom ik weet het niet. Heb gevoel dat ik op die plaatst informatie of inspiratie krijgt. Ik was alleen daar maar ineens staat er een vrouw met groot mes naast me en vraag haar te helpen om een verborgen schat open te wrikken die boven op een steil gevaarlijke helling ingemesteld was er was hout en stenen. Ik zei tegen haar ik doe het wel. Ik begon te wrikken en de houten planken vielen naar binnen en er was geen schat maar veel stof en en dozen met verweerde plastic knietjes van electrisch pijptje die je in de muur mesteld.
De vrouw kijkt mee. Ineens hangt er naast ons in een boom een man met baard. In de boom zitten wespen grote. Ik zie een koniging wesp een ander insect steken en ik ga lang de gevaarlijke richel terug. Ik hoop dat de beiden ook ongedeerd de plaatst kunnen verlaten.
Ik ben beneden en ziet ook dat de man met baard beneden is maar er valt een twijg met bladeren met de wespen precies op zijn hoofd. Hij slaat rond zich heen en activeerd de wesoen. Ik ren voor mijn leven om de wespen te ontlopen
Kareljan

Re: verborgen schatkamer

Berichtdoor Sheherazade » do 04 jan 2018, 08:54

De ruimte waarin niets gebeurt geeft een gapend gat in je leven of jezelf aan zonder inhoud of richting.

De wenteltrap is een bekend beeld. Het geeft de spiraal aan waarmee je ontwikkelt en tussen bewustzijnslagen pendelt.

De nefaste invloed van de negatieve anima komt hier tot uitdrukking.
Eerst de vrouw met het mes die de schat zou willen openbreken, maar het is slechts de zooi uit een onverwerkt verleden en een doos van Pandora. Haar wraak bestaat uit de wespenkoningin die een heel leger jagers op je af zal sturen. Er is ook spanning aanwezig in de vorm van de onbeschermde elektrische leiding.
De man met de baard is de tijd (Saturnus). Je hebt iets bevrijd en geactiveerd maar je moet wel rennen voor je leven. De wespen staan voor obsessieve gedachten en ergernissen die je als een plaag bestoken.
Je verkrijgt geen schat zonder inspanningen. Het is het beeld van de draak die de schatten bewaakt.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen