onprettig einde van een droom

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

onprettig einde van een droom

Berichtdoor skatydelepol » do 11 jan 2018, 10:18

Ik droomde dus dat ik met een vriendin en een groep oude vrienden van 5 jaar terug ging kamperen. in de buurt van een soort festival, met allerlei activiteiten waaronder dingen zoals dansen en spelletjes waarbij je zoeten drankjes moest aten.

Eenmaal daar moest ik terug naar huis omdat ik mijn tent was vergeten, maar ik werd gestopt door een spelletjes stand. ze zetten een stempel op me en vertelde me dat ik shotjes van allerlei smaken moest aten. die ook getimed werden en de snelste van die avond kon iets winnen. ik wilde eigenlijk niet, omdat ik naar huis moest om mijn tent te halen. ik had drie shotjes genomen: het grootste shotje was roze en koste me wel een paar slokken. de 2e was blauw en was in een slok weg. de 3e was van gemiddelde groten en was lichtbruin met witte vlokken er in. hij smaakte naar een soort van mix tussen cocos en amaretto. (wat ik erg vies vind!!!) Uiteindelijk heb ik met veel moeite toch het spelletje afgerond.

In mijn huis kan ik me in de droom niet veel meer herinneren, alleen maar geel sfeer licht en een rommel.

Toen ik weer terug kwam ben ik met mijn beste vriendin samen de tent gaan opzetten. Ik pakte de tent uit zijn hoes en er zaten 3 regenboog paraplu's in. wat ik en mijn vriendin wel grappig vonden. ik haalde de paraplu's en de tent er uit en wilde hem gaan opzetten.

Maar toen stikte ik ineens in iets, ik probeerde het uit mijn mond te pakken en dat lukte. Ik trek zo een halve (gebruikte) tampon uit mijn keel.

Toen werd ik wakker.

Ik vraag me echt af wat dit kan betekenen. Ik heb een paar dingen nagezocht maar kan me dus niet in alles vinden. En ik vond het een best heftige droom dus ik vraag me af of de message er achter net zo belangrijk is. :shock:
skatydelepol

Re: onprettig einde van een droom

Berichtdoor Sheherazade » do 11 jan 2018, 12:27

[/quote]

Vooral dat laatste is denk ik een hint.
De tampon staat voor iets vies dat je onderdrukt of ingeslikt hebt.
Het houdt uiteraard een verband met seksualiteit en maandstonden.
Een tampon moet een bloeding stelpen.
Dus kan het naar een verwonding wijzen op dat vlak of een pijnlijke ervaring.
Met het nemen van shotjes lijken ze je dronken te voeren of te drogeren (onbewuster worden)
Het festival of de kermis is vaak een beeld van het bonte leven, maar ook het onbewuste heeft zijn kermis van dwaalwegen streken en labyrinten.
Dus door het innemen van drugs wordt je net als hen.
Het roze drankje doet aan eros denken, het blauwe aan het koele verstandelijke of ook spirituele.
Sterke contrasten overigens.
Het bruine is een meer aards (chtonisch) drankje uit de harige bol van de cocosnoot.
Cocos werd vaak vermengd met alcohol of men liet het gisten. Coca Cola was aanvankelijke en drug waar Cocaïne in was verwerkt.
Coca Cola was een van de grootste (legale) drugsproducenten met een 200 miljoen dollar aan Cocaïne per jaar.
Cocabladeren staan bekend om hun opwekkende werking.
De cocosnoot is ook een beeld van de baarmoeder of holte.

Een tent is een tijdelijk (nomaden) verblijf.
Je tenten opzetten is een overdrachtelijke zin ergens een poosje verblijven, of er gaan wonen.
Regenboog-papraplu's geven een opgewekt sfeertje aan, maar het kan ook een al te bont feestje inhouden van lichtzinnigheid en drug-euforisme.
Zoiets als een roze brilletje opzetten.

In het huis is het een rommel, precies wat ik verwachtte.
Dat is de plot het lijkt een feestje maar daar is plots die tampon die de zaken verprutst en de stemming bederft.
Er komt iets walgelijks naar boven en dat zou je op die "kermis" gemakkelijk kunnen overkomen. (partydrug)

Geel is vaak een zonnige kleur, maar tegelijk staat ook voor het bederf en het kwaad, (Zoals pus en zwavel. In de kunst zie je de kleur ook bij de Moren en Joden).
Het kan dus een koninklijke kleur zijn, maar ook het volkomen tegendeel.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Re: onprettig einde van een droom

Berichtdoor skatydelepol » do 11 jan 2018, 14:39

Erg bedankt, weer wat meer inzicht! Ik ga er nog even over nadenken, misschien komt er wel nog iets naar boven.
skatydelepol

Keer terug naar Dromen