verdwaald & achtervolgd door zwerver met misvorming in steeg

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

verdwaald & achtervolgd door zwerver met misvorming in steeg

Berichtdoor Jilly » do 11 jan 2018, 12:19

Hallo,

Ik droom al jarenlang erg realistisch en mijn dromen lopen veelal door elkaar heen. Alvast sorry voor de enorme lap tekst...

In de droom was ik aan de werk (horeca), maar bevond mij meerdere malen ergens anders zonder te weten hoe ik daar terechtgekomen was. De eerste bevond ik mij ineens op een strand met allemaal gemaakte schelpen. Alsof het een aangemaakt strand was waarbij men zeesterren had gemaakt om het een soort kinderstand/park te laten ogen. Op het pad stonden een aantal kleine rozenstruiken zonder bloemen die je moest ontwijken. Halverwege kwam ik erachter dat ik aan het werk was, dus rende ik zsm terug naar het werk en verontschuldigde me naar mijn baas. Ik zei hierbij dat ik "verdwaald" was, en alhoewel ik het strand niet kende en niet wist hoe ik daar kwam of hoe ik uberhaupt teruggekomen was, voelde het als een slecht excuus. (Ik vermaak me overigens prima op mijn werk en vind het niet stressvol, voel me eerder verantwoordelijk).

Vervolgens was ik ineens in mijn dorp met een vriendin van 10 jaar geleden. Zij zou mij met haar auto afzetten bij mijn werk, omdat ik blijkbaar wederom ergens anders terecht gekomen was tijdens DEZELFDE werktijd (dus 2e keer op één dag). Haar auto stond zo dicht op de heg geparkeerd dat ik in eerste instantie achterin wou gaan zitten, omdat ik daar wel bij kon komen. Hoewel de ruimte achterin eigenlijk zo klein was dat niemand er kon zitten. Hierop reed zij achteruit zodat ik wel voorin kon zitten. Ze zette mij af dichtbij mijn werk, terwijl ik dacht dat ze me voor t werk zou afzetten, dus moest ik een stuk lopen. Dit was geen probleem, maar ik herkende de omgeving helemaal niet... Het leek op een deel van een stad met dunne straten en steegjes, waarbij de straten bestonden uit kinderkopjes (de tegels). Daarbij waren er veel hoogteverschillen in de straten/steegjes. Ik zag op een plattegrond "*naam werk* 8km", maar in mn droom dacht ik dat ik dichtbij was.. Mijn oudvriendin wees nog in de richting waar ik naartoe moest lopen, alsof ik dat had moeten weten (en dat vond ik zelf ook maar had geen idee).

Dus ik liep gestrest en gehaast door de straatjes n smalle steegjes. Probeerde mijn baas te bellen om te zeggen dat ik wederom verdwaald was... maar telefoneren in mijn droom is altijd een drama.. dus was ik opzoek naar een plattegrond. In een steegje zag ik er één aan de muur, maar snel ging mijn blik naar een vrije jonge mannelijke zwerver (niet onverzorgd) die eronder op de grond zat met zijn benen uit elkaar. Tussen zijn benen stond een collectebus. Mijn eerste gedachten was om hem wat te geven, maar direct daarna vond ik het vreemd dat iemand in zo'n afgelegen steegje is/op de grond.. en al helemaal met een collectebus.. Op dat moment staat de man op. Wat opvallend was, was dat hij een afwijking had aan zijn voeten (waren meer stompjes) en zich voortbeweegde op van die loopblokken met zo'n touw eraan (zo'n kinderspel, weet dat wij dit in de jaren 90 hadden, maar zal wel ouder zijn). Ik weet nog dat ik iets zei van "nee, alsjeblieft doe dit niet". Aan alles was gewoon te merken dat deze man verkeerde intenties had en zijn handicap hield hem daarbij niet tegen. Ik wist dat ik sneller kon zijn, maar ergens was ik me ook bewust dat ik misschien niet zou kunnen rennen (heb ik namelijk vaker in dromen). Maar het eerste stuk steeg ging naar beneden en was een soort trap, dus had ik wat voorsprong. Uiteindelijk moest ik een stijl stuk omhoog en kwam ik op een grotere weg uit die ik ook niet herkende. De man was er niet meer en ik gaf het langzamerhand ook op om bij mijn werk te kunnen komen. Toen werd ik wakker..

Ik heb al wel één betekenis opgezocht op de website die echt shockerend overeenkomt met een situatie die zich momenteel voordoet, maar ben benieuwd wat jullie van het geheel zouden kunnen maken? Ik vind dromen namelijk enorm interessant. Alvast bedankt!
Jilly

Re: verdwaald & achtervolgd door zwerver met misvorming in s

Berichtdoor Sheherazade » do 11 jan 2018, 15:52

Het lijkt erop dat je de weg kwijt bent in het leven.
Het onbewuste is vaak een labyrint waar alles aan verandering onderhevig is niets is wat het lijkt.

De man heeft een collectebus tussen zijn benen. Dat betekent dat je letterlijk wat geld in zijn zaakjes kan steken ofwel energie toevoeren.
De bus heeft een analogie met de vagina.

En man op blokjes kan natuurlijk niet snel lopen.
Hij heeft blijbaar een verhoging nodig, zoals ze in Venetië en China en nog meer landen op trips of Chopines liepen met een soort plateauzolen of twee plankjes eronder, zoals in Japan.
In Venetië hadden ze letterlijk een standsverschil uitgedrukt in trip hoogte. Een soort pilaartjes als overschoenen, die wel 50 cm hoog konden zijn.
Best praktisch met hoog water, maar verder een doffe ellende om op te lopen.
De minderen mochten niet op zulke hoge trips lopen, dus het onderscheid was duidelijk.
Ook de prostituees/ dure courtisanes droegen zeer hoge opvallende schoenen.

Het strand met zijn kunstmatigheid is eigenlijk een weergave van het onbewuste. Maar het is geen natuurlijke staat. Geeft een disharmonie aan.
Afstanden zijn virtueel. Als het veel lijkt is het omdat jij het zo ziet. (afstandelijkheid?)

iemand in de droom reageert naar zijn driften en begeertes. Dus als er iets in je opkomt wordt dat ook direct uitgebeeldt.
Dus de man die verwaarloosd in een krottenwijk woont voelt natuurlijk behoefte aan seks.
Hoewel het hier niet duidelijk wordt want het komt er niet van en het is eerder jouw angst die dit vreest.
Duiten in het zakje doen is hem wat meer waarde geven. Daarmee zou de "ontwikkelingshulp" van je verwaarloosde delen tot groei kunnen komen.
Hij staat ook in verband met de lagere chakra's.
Hij kan niet goed op zijn benen staan in de realiteit want het zijn stompjes.
Nu is een manke vaak een beeld van iemand die niet in de realiteit staat, maar zoals hier, in een andere wereld.
Vandaar de mankepoten met een houten been, zoals ook Hephaistos.

Rozenstruiken zonder bloemen hebben te maken met gebrek aan liefde en wat rest zijn slechts de doornen.
Misschien staat de straat met kinderkopjes wel voor een kinderwens? Je kunt er als het ware over de hoofden lopen.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Re: verdwaald & achtervolgd door zwerver met misvorming in s

Berichtdoor Jilly » do 11 jan 2018, 16:03

Wauw bedankt! Veel informatie, heel interessant. Ik ga er eens over nadenken of het ergens past
Jilly

Keer terug naar Dromen