Kinderen kwijt

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Kinderen kwijt

Berichtdoor Celova » wo 07 maart 2018, 06:41

Ik had vannacht een vreselijke nachtmerrie. Werd hevig emotioneel wakker.

Mijn man, mijn twee kleine kinderen en ik waren in het donker op de vlucht. Ik weet niet waarvoor en ik
voelde me ook niet echt bang. We waren met z’n allen op 1 fiets. het volgende moment is het licht en lopen we met de fiets. De kinderen zitten nog in de zitjes, mijn man heeft de fiets vast. We lopen in een drukke straat, vol met andere vluchtelingen. Op een gegeven moment leidt een andere vluchteling ons af. We draaien ons weer om en de fiets met de kinderen is weg. Echt weg... Ik roep nog heel hard mijn oudste zijn naam, omdat ik hoop dat hij dan reageert. Het volgende moment zitten we bij een ander gezin binnen. Zonder onze kinderen. Dit gezin heeft drie kinderen. Een ouder jongetje, een babymeisje en ik hoor een kindje in de keuken huilen. Het is nog een meisje, ze ligt in een boodschappentas. Dan begin ik te huilen, echt heel hard omdat ik me besef dat ik mijn kinderen kwijt ben en ik ineen krimp bij de gedachte hoe bang ze zijn zonder ons en ik niet weet waar ze zijn en met wie. Ik word huilend wakker.
Celova

Re: Kinderen kwijt

Berichtdoor Sheherazade » wo 07 maart 2018, 09:50

Het gezinnetje (of jezelf?) bijeen houden is de belangrijkste zorg van een moeder.
Maar de kinderen staan vaak voor bepaalde eigenschappen.
Je kinderen behoren je niet werkelijk toe. Je hebt ze in bruikleen.
Eens komt het moment dat ze op eigen benen moeten gaan staan en de wijde wereld intrekken vol avontuur en gevaren.
Als je in dromen niet 100% oplet ben je direct zaken kwijt.
Niets is in dromen je eigendom, ook je kinderen niet.
De fiets met kinderen is een beeld van jezelf.
Hoe gemakkelijk verlies je niet de aandacht of het kind in jezelf?
Waar zijn jouw behoeften?

Je aandacht gaat permanent uit naar hulpbehoevenden.
Maar aan het eind ben jij het die hulp nodig heeft.
Denk je eens in hoe die kinderen zich voelen en plaats dat in jezelf.
Zoals het weesje in die boodschappentas. (baarmoedersymbool).
Alleen jij kunt die eigenschappen aandacht en voeding geven zodat ze in jezelf bewuster worden.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Re: Kinderen kwijt

Berichtdoor Celova » do 12 apr 2018, 20:00

Dank je wel voor deze uitleg. Hij treft me en ik denk dat er zeker een kern van waarheid inzit.
Celova

Keer terug naar Dromen