droom 19 kinderen in jurken

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

droom 19 kinderen in jurken

Berichtdoor droombelever » zo 11 maart 2018, 10:45

In deze droom was ik in een straat. Een straat met allemaal vrijstaande huizen,met vooraan een vrij groot terras, met een brede trap naar beneden. Ik kom daar aan en zie een twintigtal jongens en meisjes zo tussen de zes en de twaalf jaar en twee jongvolwassen vrouwen. en een man en een vrouw.
De man en de vrouw waren beide normaal gekleed, ik bedoel daarmee, de man met een lange broek, een hemd en jas, de vrouw in een jurk. De twee jongvolwassen vrouwen daarvan dacht ik eerst dat het twee mannen waren, want zij hadden typisch mannenkleding aan. gewone lange broek, een hemd en een jas (beiden sloten naar rechts). Ik zag het pas dat het vrouwen waren toen ik dichterbij kwam.
De kinderen (de meesten waren jongens) die hadden allemaal een jurk aan Ik ging eens kijken en vroeg of zij hier al lang woonden, De man zei dat ze hier al een uur woonden, maar dat ze nog niks wisten van wat hier de regels waren.
De woonplaats waar zij vandaan kwamen, daar moest elk kind of het nu een meisje of een jongen was, een jurk aan tot die getrouwd was. Ook mocht je niet op straat komen zonder dat je er een slip of short onder je jurk droeg. Toen de kledingpolitie ontdekte dat de kinderen geen van allen een broekje of slipje aanhadden, moesten zij verhuizen.
Ik zei dat het hier vrij was om te dragen. En als de kinderen liever enkel die jurk dragen, dan is dat hun goed recht. Ik vroeg waarom ze nu juist allemaal een jurk droegen.
Daarop zei die vrouw:"Het eerste kind was een meisje en die bepaald wat er gedragen wordt. Dus alle kinderen die er na komen, die dragen gewoon de jurk van hun oudste zus verder. Dan hoeven we maar één jurk te kopen als die te klein geworden is voor de grootste". Toen ik er naar toe stapte om hun een prettig verblijf te wensen werd ik wakker. Dus....
Dromen zijn niet altijd bedrog. Ze kunnen ook voorspellend, waarschuwend of lerend zijn. Heb ik alledrie reeds enkele keren mogen ondervinden.
droombelever

Re: droom 19 kinderen in jurken

Berichtdoor Sheherazade » zo 11 maart 2018, 12:02

Normaal gesproken zou je kunnen stellen dat hier een poging wordt gedaan door het onbewuste om het conflict op te lossen. Immers er is een duidelijk onderscheid tussen de meer volwassenen en de kinderen.
Dat zou een groei kunnen inhouden.
Maar je valt als steeds terug in die kinderdroom waarin er geen geslachtsonderscheid bestaat en jongens vooral in jurkjes kunnen gaan.
Het is ook duidelijk dat het vrouwelijk element de heersende eigenschap is want iedereen moet een jurkje dragen omdat de eerstgeborene een meisje is.
Het onderscheid blijft echter wel zeer duidelijk want ze dragen geen broekjes.
Het is bijna cognitieve dissonantie om te ontkennen wat zo overduidelijk zichtbaar is en blijft.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Re: droom 19 kinderen in jurken

Berichtdoor droombelever » zo 11 maart 2018, 22:48

Bedankt voor je uitleg.
Dromen zijn niet altijd bedrog. Ze kunnen ook voorspellend, waarschuwend of lerend zijn. Heb ik alledrie reeds enkele keren mogen ondervinden.
droombelever

Keer terug naar Dromen