Extreem vies gevoel door WC die mij pest

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Extreem vies gevoel door WC die mij pest

Berichtdoor Sowieso » ma 12 maart 2018, 03:51

Hoi allemaal,

Ik had een droom waarin ik met een heel vervelend gevoel wakker werd. Vroeg me af of iemand me kan helpen met de betekenis.

Ik ging sporten met mijn moeder (waar ik in het echte leven om bepaalde redenen nauwelijks tot geen contact mee heb). We gingen eerst allebei naar de wc. Er waren iets van 5 of 6 wc’s, maar het wachten duurde echt eeuwig. Dus op een gegeven moment ging ik toch maar op de vieze wc, want ik was het wachten zat.

Alleen die wc was zó smerig. Aan alle kanten zat het vol met poep en wc-papier en andere uitwerpselen. Ik kon er niet omheen dat ik per ongeluk soms die vieze dingen aanraakte. De wc was namelijk eigenlijk te hoog, dus ik moest echt balanceren. Ook de wc-bril zelf was enórm vies en die raakte ik soms dus ook aan, ik walgde er echt van. Ging er bijna van over mijn nek.

Ik wilde plassen en soms lukte dat, maar ineens werden er dan elke keer vanaf de muur van mijn toilet (wat in mijn droom logisch leek) harde punten van wc-papier in mijn kont afgevuurd. Dat deed pijn en was echt een naar gevoel. Daardoor was ik alleen maar bezig die punten eruit te halen, die bleven komen, en kon ik niet plassen. Het voelde echt alsof ik gepest werd.

Uiteindelijk ging de wc uit en voelde ik me nog steeds smerig en vies, maar dat was puur mijn gevoel - andere mensen zagen niets aan mij. Dus toen ging ik maar sporten. Daarna werd ik wakker met een naar gevoel.

Het zou super zijn als iemand me kan helpen met de betekenis hiervan.

Alvast bedankt!
Liefs
Sowieso

Re: Extreem vies gevoel door WC die mij pest

Berichtdoor Sheherazade » ma 12 maart 2018, 08:02

Hier gaat het om het uitbraken van alles wat je in het onbewuste hebt gedumpt.
Dat krijg je gegarandeerd op een keer retour.
Het ego moet dus zijn Augiasstal opruimen.
De smerigheid staat symbolisch in verband met de emotionele walgelijkheid van de zaken.
Je wilt er niet aan maar je bent zelf verantwoordelijk voor deze wantoestand.
Maar ik begrijp dat je moeder nu ook niet bepaald je vriendin is.
De WC kan nog in verband staan met seksuele zaken als b.v. misbruik of schaamte.
De punten verontrusten mij wat want het lijken wel pijlpunten.
Dat zou de angel kunnen zijn van een liefde maar dan een die uitsluitend op lust gericht was.
WC papier is bedoeld om te reinigen. Niet om je te verwonden.
Met de WC is veel angst en schaamte verbonden en het ligt in de taboezone.
Ik noem ze wel de 3 demonen, angst, schuld en schaamte.
De drek kan ook bestaan uit verwijten.
Het enige hoopvolle zou kunnen zijn dat in de drek vaak waardevolle dingen worden gevonden.
*Hercules moest de rivieren de Alpheus en de Peneus omleiden om de Augiasstal schoon te spoelen.

Er is werk aan het winkeltje.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Berichtdoor Sowieso » ma 12 maart 2018, 09:24

Hey sheherazade,

Wauw. Zo had ik het zelf niet kunnen zien. De droom staat dan denk ik symbolisch voor dat ik zó snakte naar ook maar íets liefdevols bij mijn moeder, maar dat niet kreeg en het toen ergens anders alsnog probeerde te krijgen. Die vieze wc nam ik in dit geval voor lief, omdat ik er werkelijk alles voor over had.

Heb ptss overgehouden aan mijn jeugd en iets meer dan 2 jaar geleden seksueel misbruikt, ptss nog heftiger geworden. Heb alles van thuis eindelijk verwerkt, waardoor er ineens meer ruimte is voor dit. Schijnbaar zit daar toch nog wat angst, schaamte, schuldgevoel etc. En ik vind intimiteit idd heel vies, maar wist niet dat het nog zo hoog zat. Heb er al vaker aan gewerkt. Vind het ook een moeilijk onderwerp, taboe, om over te praten.

Inderdaad werk aan de winkel. Dit wordt deze week mijn topic bij de therapeut ;).

Bedankt,
Fijne dag
Sowieso

Berichtdoor Sheherazade » ma 12 maart 2018, 10:02

Verwerking is moeizaam en langdurig, je komt er nooit onbeschadigd doorheen.
Maar erover durven praten is al een hele stap.
Het zal de energie die erin opgesloten zit vrij maken.
Dat gaat eerst met emoties en het uitbraken van de smerigheid.
Maar als je moedig voortgaat in een vertrouwensrelatie leer je ermee omgaan.
Het is soms moeilijker om het jezelf te bekennen of zelfs maar te verwoorden.
Opschrijven is al een hele stap. Maar gelukkig durf je het ook hier aan te duiden.
Een ding is zeker, erover zwijgen en verdringen is het ergste wat je jezelf kunt aandoen.
Als je de moed op kunt brengen om het open te breken zul je er ook een keer doorheen raken.
Al zullen alle draken samenwerken om je daarvan te weerhouden.

Iemand merkte eens gevat op, als je een kop afslaat, komen er 7 andere voor terug. :roll:
Sheherazade

Berichtdoor Sowieso » ma 12 maart 2018, 10:27

Daar heb je helemaal gelijk in. Het moeilijkste vind ik inderdaad om alles aan mezelf toe te geven. Maar ik ben op weg. Dankjewel voor je aanmoedigende woorden! :)
Sowieso

Berichtdoor Sheherazade » ma 12 maart 2018, 12:17

Laat je in elk geval nooit wijsmaken dat het jouw schuld is geweest. (Als kind ben je sowieso nooit schuldig)
Omkering van rollen in de zin van slachtoffer/ dader is een beproefde tactiek van misbruikers of ontkenners van verantwoordelijkheden.
Beeld je ook niet in dat je je schamen moet, of schuldig zijn.
Schaamte komt voort uit de taboesfeer. Als slachtoffer ben je vaak twee keer slachtoffer.
Bagatelliseren of in twijfel trekken is een van de methodes.
In een poging tot controle nemen slachtoffers wel een schuld of schaamtepatroon aan, omdat het hen een stukje vals zelfbeschikkingsrecht oplevert. (zelfverraad, marchanderen) Dat is b.v. de reden van coöpereren met de dader. Of codependent gedrag.

Zo kunnen familie of gezinsleden het misbruik ontkennen of onderdrukken omdat anders hun eergevoel wordt aangetast. Daarmee wordt het slachtoffer in een hoek gedreven, om de "goede naam" te redden of "vervolging" te ontlopen. Waarmee de kringloop is gesloten en het slachtoffer ermee blijft zitten. Niet zelden wordt het misbruik daarna ongestoord voortgezet als eenmaal blijkt dat de feiten nooit naar buiten zullen komen. Dan spreek je over een systematisch misbruik.

Een en ander is gebaseerd op de eercultuur. We hebben het ook wel over een schuld of schaamtecultuur.
Ouders opvoeders (daders) maken daar veel ge- of mis-bruik van. Angst is een van de meest beproefde manipulatie methodes. Zo kan het voorkomen dat het kind of een ouder zwijgt om de (financiële) basis van een gezin niet te verliezen, of er op die manier zelf vanaf te komen.
*Niets is zo hardnekkig als iemand die de waarheid niet wil horen.

In het conflictmodel kom je alle lagen en fasen tegen.

Ik denk nog aan die pleerol.
Zou het een (gelaagde) rol schrijfpapier kunnen zijn, of worden?
Je beschrijft het dan met een pen gedoopt in de sh*t.
Van papier kun je wel pijlen rollen. (al werkt dat niet bij toiletpapier)

*Pijlen, zelfverwijten?
Sheherazade

Keer terug naar Dromen