Dood

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Dood

Berichtdoor MevrouwJones » wo 14 maart 2018, 04:45

Ik heb vannacht een hele heftige droom gehad waarbij ik met tranen in mijn ogen wakker werd...

Het ging in eerste instantie over overleden huisdieren die je eventjes kon zien en aanraken, mijn 2 ovelreden katten liepen rond in de woonkamer en ik was ze aan het aaien. Toen ging ik naar mijn broer toe met de vraag of dit ook kan gebeuren met mensen, waarop zijn antwoord was dit dit alleen kon als mensen korter dat 5 jaar geleden waren overleden. Toen ging ik terug naar de woonkamer waar onze overleden kat nog steeds rondliep. Even later zat mijn broer aan de tafel in de achterkamer en ik ging naar hem toe omdat onze andere overleden kat bij henn lag. Waarop plots een klein jongetje bij hem op schoot zat, wat ons overleden broertje moest voorstellen. We gingen met z’n 3en op de grond zitten en het kindje kwam bij mij op schoot zitten. We begonnen te praten over wat persoonlijkec dingen die op dit momtenc aan de hand zijn in mijn leven.
Na even gekletst te hebben kwam het besef dat hij elk moment uit mijn handen kon verdwijnen, waarna ik heel hard gebegon te huilen. Toen werd ik wakker en merkte ik dat ik zelf tranen in mijn ogen had.

Wat is de betekenis van deze droom? Ik heb dit nog nooit echt eerder gehad, en ben er best wel van geschrokken eigenlijk..
MevrouwJones

Re: Dood

Berichtdoor Sheherazade » wo 14 maart 2018, 07:14

Dat zijn van die dromen waarbij je werkelijk gaat geloven dat er zoiets als een andere wereld bestaat.
Deels is het een verlangen geliefden terug te zien als een bevestiging van hun voortbestaan.
Deels zal het een stukje verwerking zijn. Het probleem is met deze dromen dat je eenmaal wakker geworden beseft dat je alleen bent en de pijn je verscheurt. Daarom berust er een taboe op contacten met de doden, want je zou te sterk naar hen kunnen gaan verlangen en vergeten te leven, of er een einde aan te willen wensen om bij hen te zijn in een gelukkiger bestaan.
De vraag is natuurlijk, waarom nu en wat er speelt in je leven?
Tegelijk zijn deze personen ook uitbeeldingen van jezelf en vertegenwoordigen eigenschappen.
Zo kan het innerlijke kind zo worden uitgebeeld of je psyche als gezinnetje.
Ze hebben als het ware een deel van je ziel meegenomen. Of je zit met draden aan hen vast.
Daarom zul je met het kind waarschijnlijk een gevoel van heelheid of heling hebben gehad.
Het is de vraag of de vreugde van het weerzien opweegt tegen het ontwaken in de realiteit?
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor MevrouwJones » wo 14 maart 2018, 09:24

Bedankt voor je reactie!

Maar het is op het moment niet zo dat ik een geliefde ben verloren waar ik vraag bij wil zijn, of een naaste ben verloren ooit.. Ook niet dat ik harstikke verdrietig ben en het verlangen heb om niet meer voort te leven.
het enige wat er op dit moment speelt is dat mijn vriend 6000km verder op zit en ik hem pas over een tijdje weer zie..
MevrouwJones

Berichtdoor Sheherazade » wo 14 maart 2018, 14:36

Tja, dat is dan misleidend want je droomde over overledenen, maar suggereerde dat ze werkelijk overleden waren.
Omdat je nu aangeeft dat je vriend een eind weg zit lijkt het een gemis dat zich zo verbeeldt.
Zoiets van oh, wat ben ik eenzaam en zielig. Lol
Maar de droom geeft denk ik toch meer aan, want dromen hebben wel een betrekking op het reële leven, maar tegelijk ook een innerlijke boodschap. Dat zou dan het kind kunnen zijn dat liefde en aandacht behoeft.
Katten zijn knuffeltjes en staan b.v. voor intuïtie, sensitiviteit, sensualiteit, het onbewuste, want ze zien in het donker. Verder nog het occulte of het kwaad enz.
De doden staan voor onbewuste eigenschappen.
Dus een deel van jezelf voelt als overleden.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen