Vreemde droom.

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Vreemde droom.

Berichtdoor Siliene » di 03 apr 2018, 02:39

Ik had gedroomd dat ik iets moest ophalen bij mijn eerste liefde thuis ik had nog een sleutel dus ik ging naar zijn huis om iets te halen ik deed de deur open ik liep verder de woonkamer in en plots kreeg ik een gevoel dat zijn vriedin thuis zou komen dus hoe ik weg wil lopen komt zij binnen met twee jongens een kleine en een iets oudere rond 9jaar binnen ze zei gewoon hallo en liep de trap op naar boven met die twee kinderen maar toen dat jongste jongetje mij zag kwam hij naar mij toe gerent hij bleef steeds bij mij tot ik weg liep en hem daar achterliet hij huide en huilde je hoorde het buiten ook maar zij kam maar niet kijken hoe of wat ik liep weg maar hoe ik weg liep kwam ik aan de andere kant van het huis weer binnen ik liep de trap af naar binnen en die vrouw zei tegen mij je brief is binnen gekomen dus ik rende de trap af om mijn brief te pakken ik ging zitten dat jongentje kwam op schoot bij mij we gingen wat eten ik las die brief en vroeg of ik mijn nieuwe aderes moest doorgeven die man zei dat is wel handig dus hoe ik aan het schrijven was begin ik te trilllen en ik kon niet meer schrijven ik schreef maar er kwamen leters die je niet kon lezen hij ( eerste liefde )kwam binnen en keek naar mij en dat jongetje hij ( eerste liefde ) zei niks alleen kijken ik zei ook niks ik begon tegen dat jongetje te praten van ik moet weg ik heb een afspraak en begon mijn broek aan te doen borden in de wasbak gezet en hij zat maar naar mij te kijken hij ( eerste liefde) zei niks toen zei ik tegen dat jongetje van ik weet echt niet hoe ik die persoon moet bereiken en hoe die persoon mij kan bereiken want ik heb haar nummer niet genomen en zij heeft ook mijn nummer niet ik zei ook nog niemand heeft mijn nummer en hij ( eerste liefde) keek naar mij met grote ogen en begon te glimlachen en wou iets zeggen toen ging mijn telefoon over en ik werd wakker.
Siliene

Re: Vreemde droom.

Berichtdoor Sheherazade » di 03 apr 2018, 06:48

Lijkt mij een verwerkingsdroom.
Je woont letterlijk bij hem in of beter hij (zij) bij jou want je bent zelf het huis.
Het kind kan een eigenschap zijn van jezelf (innerlijke kind?) Of je het kind werkelijk kende is niet duidelijk.
Een eerste liefde kan een grote invloed hebben op je hele leven.
Maar vaak is het geïdealiseerd en romantisch of heftig maar zelden realistisch in de zin van duurzaam.
De liefde is een droom die zoete herinneringen en verlangens wekt maar als ze je verlaat een doorn of angel in het vlees kan zijn die veel pijn doet.
Het opvallende is dat jij de vaat doet, dat wijst op opruiming houden in je innerlijk.
Maar je trekt ook je broek aan. Opvallend want het is niet gebruikelijk om in een vreemd huis of relatie zonder broek rond te lopen, dat doe je alleen als je intiem bent. Maar de broek aantrekken is ook een beeld van je wil tonen en zaken aanpakken. De broek aan hebben is daarvan een gevolg, de leidende rol opnemen. (mannetje)
Vindt je het niet merkwaardig dat jij daar de zaken regelt? Met zulke zorgzaamheid win je hem echt niet terug want dat is in feite moederlijk gedrag, zoals je ook dat kind op schoot neemt. Heel vertederend natuurlijk maar het gaat immers eerst om hem (de grote liefde). Je koestert een droom en wilt als moeder en minnares fungeren of beter zijn dan die vriendin/partner.
De grote liefde loopt je echter gewoon voorbij en dat is een teken dat er geen vonk meer is.
Hij is natuurlijk een statisch beeld dat jij vormt.
Het kind laat de emoties zien die jij hebt opgekropt en dan komt het verdriet ook bij jou los.
Op zich is dat goed, want het is een rouwverwerking.

Waar is je gevoel van eigenwaarde?
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Re: Vreemde droom.

Berichtdoor Siliene » di 03 apr 2018, 10:55

Bedankt voor je reactie.
Siliene

Keer terug naar Dromen