Hertjes en monster

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Hertjes en monster

Berichtdoor MysteryKit » zo 08 apr 2018, 10:25

Ikheb veel dromen gehad maar deze laatse droom blijft echt bangen.
Het was nog donker het werd bijna ochtend en ik keek naar buiten en zag 3 hertjes spelen in de sneeuw een kalf bader en moeder denk ik ze speelden op de daken op een heuvrltje het zag er heel vredig en leuk uit. Maar toen werdhet dag hertjes waren weg naar er jwam een monster ik was buiten en hij pakte me op alsof ik een pop was. Als ik iets deed wat ie niet wou gaat die mij doden. Hij bracht me naareen huis met 2 kinderen en die moest ij laten slapen en hie ik het ook deed ze sliepen en dus moest ik ze eruithalen. Naar de kinderen waren opeens katten de monster pakte de kat en trok aan zijn achterpoten alsof hij ze uit elkaar wou trekken dat konik niet bebben. Dus il schreeuwde dat ie moest stoppen en het dier moest laten gaan. De achterpoten waren gebroken waarschijnlijk was de kat zelfs al dood. De monster was niet blijmet mijn geschreeuw.
Ik deed mijn ogen dicht want ik wist wat er ging gebeuren hij beet mij en dood was ik. Beter dat dan de kat denk ik maar
MysteryKit

Re: Hertjes en monster

Berichtdoor Sheherazade » zo 08 apr 2018, 12:00

Het vredige sfeertje wordt ruw verstoord door de komst van het monster.
Een moederbeeld tegenover een (mannelijk) monster?
De kat staat vaak voor (vrouwelijke) intuïtie. Maar is ook een knuffeldiertje. (gevoelens)
Verder is er nog heel wat meer over de kat te zeggen in de symboliek.
Aangezien het een nachtdiertje is kan het zien in het donker/onbewuste.

Het is de oude eeuwige strijd tussen het goed en het kwade die toch onveranderlijk met elkaar verbonden zijn.
Het monster is een primitieve alles vernietigende woede die alles kapot wil maken wat jij leuk vindt, of waar jij van houdt.
Ergens ben je net als die kat een prooidier voor het monster.
De vraag is waar die frustraties ontstaan zijn?
Zit het monster in jezelf, of word het gewekt door een dominant of driftig persoon?

Ik denk aan Zwelgje uit Olivier Bommel. Zwelgje is een dinosaurus als huis diertje, loopt braaf aan het lijntje.
Maar als het boos wordt zwelt het op tot een heuse dinosaurus.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Keer terug naar Dromen