dansend skelet

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

dansend skelet

Berichtdoor Jasper » za 14 apr 2018, 07:26

De laatste tijd onthoud weer even geen dromen maar vanmorgen was het weer raak :) Ik ben vlakbij mijn ouderlijk huis en aan het eind van de straat woont een buurman die nogal op zichzelf is. Bij deze buurman staat een houten bankje op het erf en dit bankje is van een vroegere vriend van mij welke mij heeft gevraagd het bankje op te halen. Wanneer ik bij het huis kom kan ik naar binnen kijken en het hele huis is gehuld in mist. Ik loop naar binnen maar er is niemand en wacht een tijdje. Dan komen er ongeveer 10 mensen de kamer binnen (vermoedelijk vanuit een andere ruimte van het huis). Ik was bang dat ik eruit gegooid werd maar ik werd vriendelijk gegroet en ging op de bank zitten. Een aantal mensen hebben een gothic uiterlijk. De man naast me had maar 1 oog en vertelde mij over een emotioneel probleem wat hij had van vroeger. Ik zei ja, zo hebben we allemaal wel ergens last van. Aan de andere kant zat een jonge vrouw die vroeg of ik hier was voor de bescherming (ja, werd er gezegd) en aaide me door mijn haar. Er lag een matras op de grond en daar zaten de mensen omheen. De matras begon te bewegen en er kwam een skelet uit wat boven de matras zweefde en een soort van dans maakte. Helaas werd ik toen wakker want ik vond het allemaal wel spannend en leuk om mee te maken.

Ben heel benieuwd wat dit betekent.

Gr, Jasper
Jasper

Re: dansend skelet

Berichtdoor Sheherazade » za 14 apr 2018, 08:32

Ben heel benieuwd wat dit betekent.

Het spookhuis in de mist. Beeld van het onbewuste waar het skelet tot leven komt (lijk uit de kast)
Dat gotische doet direct al obscuur aan. Magisch realisme of occultisme. Dodenbezwering of satanisme?
De man met een oog is een Cycloop? Meestal een beeld van iemand die zijn andere oog geofferd heeft aan het geesten- of dodenrijk. Zoals ODIN b.v.

Denk dat er iets uit je verleden boven komt.
Het sfeertje is niet echt gezond te noemen.
De Gotische elementen doen denken aan schaduwkanten.
Dat leunt al snel aan bij pseudoreligie en demonie als dwazen die niet weten waarmee ze in aanraking kunnen komen.
Het geheel lijkt wel een VOODOO voorstelling.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Jasper » za 14 apr 2018, 09:09

Dank je voor je duiding maar ik kan het niet plaatsen in mijn gewone leven. Ik houd me niet bezig met magisch realisme of occultisme, dodenbezwering of satanisme etc. De man met een oog was geen cycloop, een van zijn ogen was dichtgegroeid.
Ook in mijn verleden ben ik nooit in aanraking geweest met deze zaken al heb ik me wel geïnteresseerd in tarot, astrologie, en esoterie in het algemeen.

Ik vraag me af hoe het kan dat ik zo lange tijd geen enkele droom herinner nu deze wel kan herinneren. Ligt het aan het moment dat ik wakker wordt? Of is elke droom die je kunt onthouden belangrijk voor je wakende leven?
Jasper

Berichtdoor Sheherazade » za 14 apr 2018, 09:31

Het onbewuste staat bol van symbolen waarbij de demonische of kwade kanten vaak voorkomen omdat het bewustzijn hun bestaan onderdrukt. Vandaar die gotische elementen mist en zwartheid.
Iemand die bijvoorbeeld te braaf wil leven zal juist zulke dromen kunnen ontwikkelen.
Deze elementen zijn op zich niet direct kwaadaardig maar kunnen dat wel worden als je hen niet geïntegreerd hebt. Iedereen heeft zijn schaduwkanten.
Het huis is een spookhuis en het skelet duidt uiteraard iets aan dat tot leven wil komen.
Opstaan uit het symbolische graf, of is het de boodschap "neemt uw bed op en wandel?"

De gebieden die je noemt kunnen je dan wel niet interesseren, het onbewuste gebruikt ze wel.
Als je dus dromen wilt begrijpen zul je ook rekening moeten houden met die symboliek.

Mensen vergeten de meeste dromen. Daarbij zijn ook belangrijke dromen maar als je dat niet beseft of niet meer weet is er weer een gesloten envelop aan jezelf blijven liggen.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen