boom door de muur

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

boom door de muur

Berichtdoor meisje28 » vr 11 mei 2018, 20:01

naast een huis stond een grote boom. ik was in een slaapkamer en zag dat de boom door de muur "groeide" en in de muur zaten scheuren.
meisje28

Re: boom door de muur

Berichtdoor meisje28 » vr 11 mei 2018, 20:27

meisje28 schreef:naast een huis stond een grote boom. ik was in een slaapkamer en zag dat een boom ( een mooie gezonde boom) links voor me door de muur "groeide" en in de muur zaten scheuren.de muur was wit.
meisje28

Berichtdoor Sheherazade » za 12 mei 2018, 04:42

Bij een boom denk je aan de levensboom of de stamboom.
De natuur dringt het huis (jouw huis) binnen.
Op zich is dat een beeld van het onbewuste dat binnendringt en de structuur en afweer van het ego doorbreekt.
Het huis is iets kunstmatigs. Je zou nog aan een boomhut kunnen denken.
De boom kan een beeld zijn van de geheime weg omhoog zoals in sprookjes.

Soms is het de stamboom van de familie die je ondermijnt of overwoekert.

Bomen werden vroeger vaak vereerd. Zoals de heilige Eik of de Linde enz. De Meiboom enz.
Niet te vergeten de Kerstboom.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Princess_kuiken1 » vr 18 mei 2018, 07:32

Wow, dat is echt raar. misschien betekend het dat iets anders sterker is dan jij. Heb je een situatie thuis dat daar op lijkt?
Princess_kuiken1

Berichtdoor meisje28 » vr 18 mei 2018, 20:30

sinds een paar weken heb ik mn relatie beiindigd. het enige wat ik kan bedenken is dat ik normaal altijd weer opnieuw in de relatie ging (knipperlichtrelatie) en dat ik nu ineens heel sterk in mn schoenen sta en nee kan zeggen hoe vaak hij het ook probeert om me weer over te halen. ondanks een baby van 3,5 maand en 2 kids sta ik van mezelf te kijken dat ik dit zo doe en aankan. dus wat dat betreft voelt iets ineens sterker in mij dan ooit tevoren.
meisje28

Berichtdoor Sheherazade » za 19 mei 2018, 06:05

Vreemd want de boom vernietigt het huis en doorbreekt de afweer (de muur).
Nu kun je het wel hebben over moeder natuur, maar als een boom een huis binnendringt of erop valt is dat niet iets wat de waarde ervan verhoogt. ;)
Het huis kan wel op een relatie wijzen, zoiets als huisje boompje (beestje).
Je kunt moeilijk in een boom gaan wonen.
Maar de kracht van een boom kan zeker een muur doorbreken. Dan denk je aan levenskracht en wil.
Toch zit er een stuk onbewuste indringing in de droom. Een verandering van de egostructuur.
De partner komt in de droom niet voor.

De muur was wit, wat voor reinheid maar ook steriliteit kan staan of ontbreken van kleur en gevoel.
Of hij is gewit en er is iets gewist of verborgen. Dat thema komt vaker voor namelijk.
Een muur is iets kunstmatigs en ook iets stars. (trots/inertie. Of juist onvrouwelijk, vierkant en hard als steen)
De vraag is in hoeverre zijn pogingen bij je binnen te dringen het beeld bepalen van de boom?
Een boom (c.q. paal/ totem) is immers ook een fallisch element.

Zou het misschien een doorbraak uit een seksuele relatie kunnen zijn?
Zoiets als uit een beperking ontsnappen? (of een gevangenis?)
Het gaat hier immers om de slaapkamer.
*Denk ineens aan het vliegende bed (tapijt) zoals dat vaker voorkomt in sprookjes en Disneyfilms.
Dus een soort bevrijdingsthema.

Maar normaal zou je angst voelen als een muur door een boom wordt doorbroken en vrees je immers terecht dat het huis instort. Waarbij je toch zelf het huis vormt.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen