bouwvakkers in huis en een spin

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

bouwvakkers in huis en een spin

Berichtdoor meisje28 » vr 18 mei 2018, 13:53

ik droomde dat ik een donker en oud huis was. er waren bouwvakkers bezig en ik liep door de woonkamer..? daarna zag ik een grote zwarte spin ik vroeg een van de bouwvakkers om hem te pakken de bouwvakker vroeg waar de spin was en ik zag hem snel weglopen naar links maar daarna was ik hem kwijt en liep het huis uit.
meisje28

Re: bouwvakkers in huis en een spin

Berichtdoor Sheherazade » vr 18 mei 2018, 14:16

De bouwvakkers zijn wellicht ruwe lieden die het huis restaureren of verbouwen.
Dat houdt dan een verandering in van de psyche want je bent zelf het huis.
Maar daar is dus de spin een meest negatief angstsymbool.
Kan een negatieve moeder zijn die teveel bindt of iemand geen leven of ontwikkeling gunt om niet "in de steek gelaten te worden". Iedere stap naar zelfstandigheid moet dan worden voorkomen of teruggedraaid in haar voordeel.
Spinnen spinnen in en beletten je te leven.
Het kan een web van intriges vormen maar ook een gevangenis.
Een spin bestrijdt ook veel ongedierte maar je wil ze niet in huis hebben omdat ze een stiekem leven leiden.
Kortom er broedt iets in het onbewuste.
Omdat het een zwarte spin is denk ik aan iets kwaads. Plannen spinnen en weven.
De spin weeft ook de levensdraad (navelstreng) en is dan ook een van de schikgodinnen.

Misschien verliet je het verleden?
Een oud donker verwaarloosd huis.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor meisje28 » vr 18 mei 2018, 20:21

ik heb sinds een paar weken mijn relatie beiindigd en dat vind ik best moeilijk. sinds dat ik de relatie heb beiindigd blijft hij contact zoeken (ook voor de kids) maar uiteindelijk draait het meer om mij. dit is niet de eerste keer dat het zo gaat want zodra ik er klaar mee ben dan is hij ineens begripvol, lief en gunt me mijn eigen tijd. maar in een relatie met hem sta ik er telkens alleen voor. voor mij is nu de grens bereikt dus qua het verleden achter me laten kan ik me helemaal in vinden. qua de spin moet ik dat dan zien op de manier dat hij mij niet wil loslaten?
meisje28

Berichtdoor Sheherazade » za 19 mei 2018, 07:20

Wat heb je aan iemand die nooit naast je staat als er problemen zijn?
Ik zeg zo vaak zoek geen liefde bij wie niet in staat is die te geven.
Elkaar bijstaan is liefde.
Niet alleen de lusten en maar ook de lasten dragen anders heb je geen werkelijke relatie.
Het zal best wel moeilijk zijn, maar als hij niet beschikbaar is als jij hem nodig hebt hoef je hem ook niet te bevredigen als het hem zo eens uitkomt.
Hoewel de spin over het algemeen een typisch vrouwelijke symbool is heeft het wel connecties als intriges weven of valsheid vooral door die zwarte kleur. Het is iets kwaads dat broedt.

Inspinnen is inderdaad iemand inlijven. Een cocon rond je weven.
Omdat mannen hun anima projecteren en daar meestal een slechte relatie mee hebben kun je wel het slachtoffer worden van een negatieve animaprojectie. Hij kan bijvoorbeeld jou zien als spin.
Dan ontstaat een vorm van relatieangst of bindingsangst. Mannen vrezen vaak dat ze niet meer vrij zijn als ze een relatie aangaan. Onverantwoordelijk gedrag is een houding om zich in niets te bekommeren om problemen die hen zouden kunnen binden. Voor een vrouw is het juist noodzakelijk een binding te hebben want anders heeft haar leven geen zin of inhoud.
Als dus de relatie niet voldoet aan noodzakelijke voorwaarden is er geen sprake van een echte relatie.

Je zou beter kunnen stellen, waarom kan jij hem niet loslaten?
In feite ben je verslaafd en haakt naar liefde begrip en genegenheid, maar hij laat je staan als er problemen zijn. Dat is geen liefde maar profiteursgedrag.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen