pretparken

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

pretparken

Berichtdoor Honai » ma 06 aug 2018, 08:26

Ik droom vaak dat ik de Efteling (pretpark) stiekem wil binnentreden via een verborgen ingang, oftewel over een hek wil klimmen. En niet omdat ik dan niet moet betalen maar ik denk dat ik het eerder doe voor het bevrijdende gevoel (en omdat ik heel graag naar pretparken ga). Meestal lukt me dit ook, maar de deze keer durfde ik het niet omdat er te veel mensen in de buurt waren om me te betrappen.

Ik heb dan het gevoel dat ik iets heb ontdekt dat ik met anderen moet delen, maar de mensen in mijn omgeving luisteren niet of tonen geen interesse.

Zou iemand me kunnen zeggen wat dit betekent?
Honai

Re: pretparken

Berichtdoor Sheherazade » ma 06 aug 2018, 09:00

Het pretpark is een symbool van de kermis van het leven maar ook het onbewuste waar je in de strikken kunt lopen van het labyrint. In films wordt het pretpark vaak gebruikt als thema.
Het leven op zich is natuurlijk geen pretpark, (dat denkt alleen de nog dwaze overmoedige jeugd).
Leven in een sprookje? In elk sprookjesparadijs leeft immers ook het kwaad.

Het leven speelt zich niet af in het pretpark maar juist daarbuiten.
Niet willen betalen is een vorm van profiteren en je bijdrage aan het leven verzaken. (proletarisch winkelen)
Je zou het kunnen zien als eenzijdigheid, wel de genoegens maar niet de inspanningen leveren om te kunnen ontspannen. Het is klatergoud.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen