de baas van de baas

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

de baas van de baas

Berichtdoor Kareljan » vr 10 aug 2018, 22:14

ik droomde dat ik op bezoek ging naar mijn inkooprelatie.
ik had geen afspraak maar er gewoon naar toe gegaan om wat te bespreken.
Ik zit in een wachtruimte en probeer een afspraak te maken met de directeur.
In eens komen er 4 personen binnen en gaan een beetje lol trappen en maken veel lawaai. de dochter van de directeur komt binnen deze is een zeer serieus persoon en hoort helemaal niet dit zulke vrienden te hebben!
Daarna komt de neef en zijn dochter binnen. De neef zegt daar hebben we de baas van de baas.
De directeur komt naar beneden en blijkt slecht te voet te zijn hij heeft iets rond zijn been.
Hij zegt ik hoorde dat je beneden was en ben gekomen. we vertrekken samen de trap naar boven.
De trap verander in een smalle hobbelig houten richel waar de directeur op klimt om naar zijn kamer te komen.
Ik klim er ook moeizaam op en vraag de directeur waarom hij niet met een motorzaag de trap gelijk maakt omdat beter is voor zijn handicap. Hij zeg daar had ik nog niet over nagedacht.
Hij vraagt aan mij wanneer hij eindelijk mijn nieuwe vriendin kan ontmoeten. Ik probeer de boot af te houden
Kareljan

Re: de baas van de baas

Berichtdoor Sheherazade » za 11 aug 2018, 06:04

Wie zegt dat die wilde knapen "vrienden" zijn van die dochter?
Bij iemand die strak georganiseerd is zal de rebelse kant zich opdringen als de irrationele factor.
Zomaar binnen vallen en de directeur willen spreken lijkt mij ook wat merkwaardig want zulke mensen hebben een drukke agenda. Die afspraak maak je dus beter van tevoren.
Wie is de baas van de baas? Is het misschien de dochter?

De trap als beeld van de maatschappelijke ladder blijkt niet veel zaaks. Hoe komt het dat de directeur mank is? Heeft hij een houten been? Bovendien moet hij over een gevaarlijke richel balanceren.
Een directeur heeft het meestal beter. Hij gaat dus ergens mank. Het is geen indrukwekkend beeld.
Nu is een directeur vaak een soort gezagsfiguur in jezelf. Hij zou een Zelfsymbool kunnen zijn maar hier rammelt het echt aan alle kanten en is het een ongeorganiseerde bende.

De directeur wil een vriendin. Moet hij dat aan jou vragen? Meestal komen de orders van bovenaf.
Dus ja, wie is hier de baas? Hij blijkbaar niet.

Een houten been of handicap wijst vaak op met een been buiten de werkelijkheid staan.
De trap kan een niveauverschil aangeven en jij zou dat willen inkorten of afvlakken.
Kan dus een beeld van gelijkheid schetsen of nivellering. Maar een directeur is meestal een eenzame positie die de nodige reserves in acht moet nemen, hij is immers geen gewone collega.

Personen beelden eigenschappen aan die op jezelf van toepassing kunnen zijn.

Het ego is altijd geneigd een droom een eigen interpretatie te geven.
Daarmee vervalt de spontaniteit van de droom die niet zelden lijnrecht tegen het ego in gaat.
Als een droom een te egosynthone droomduiding krijgt is hij vrijwel zeker niet juist of volledig.
De droom omvat immers altijd de tegenpolen en kan dan ook nooit eenzijdig of eenduidig zijn.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Kareljan » ma 13 aug 2018, 19:37

Pff ik worstel hier wel mee.
Moet ik alle personen zien als onderdeel van mijn ego?
Of heeft mijn vriendin foute vrienden?
De baas van de baas sloeg op mij. Maar kan het ook uitleggen dat er iemand anders de baas is over mij? vriendin?
Moet ik de directeur zien als me zelf. alleen aan de top. smalle hobbelig toegang wat ik nodig moet verbreden?
Kareljan

Berichtdoor Sheherazade » ma 13 aug 2018, 21:17

Dromen zijn subjectief en objectief te interpreteren. Ze omvatten het innerlijk en het uiterlijk.
Dus is het altijd de vraag in hoeverre een en ander spoort met werkelijke personen.
Ze bezitten immers karaktertrekken die ook in jezelf huizen.
De meest opvallende eigenschappen worden vaak als die werkelijke persoon uitgebeeld.
Maar ook die bezitten een psychologie.
Zeker maakt de directeur een deel uit van jezelf maar niet van het ego tenzij het om een dominante trek gaat.
De directeur is wat Freud het Über-ich zou noemen. Innerlijk is er namelijk ook een gezagsstructuur.
Geheel volgens de menselijke gedachtegang. Het onbewust heeft een eigen structuur en doorbreekt ons voorstellingsvermogen zo ver dat we het niet eens bij benadering kunnen omvatten.

De smalle weg heeft zeker met jezelf te maken, levensvernauwing.
De directeur is altijd een eenzame figuur.
Het kunnen bijvoorbeeld leidinggevende eigenschappen zijn die geen ruimte krijgen.
Maar het kan ook zij dat iemand die boven zijn mogelijkheden denkt beperkt moet worden in zijn ambities en daarom een smal pad moet bestijgen met een handicap.

Dromen hebben altijd een dubbele bodem en alleen de details en de persoonlijke omstandigheden kunnen aangeven wat op termijn de bedoeling is. Dus alleen een reeks dromen zou dat duidelijker moeten maken.

Het is riskant om je vriendin te verdenken. Dromen zien veel meer dan het ego en soms is het ook juist wat wordt aangeduid. Maar er kunnen andere factoren meespelen zoals jaloezie of achterdocht.
De meest voor de hand liggende reden is dan ontrouw om dat gevoel op te wekken.
Neem dromen nooit te concreet. De vriendin kan heel goed je feminiene kant zijn.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen