Gekidnapt

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Gekidnapt

Berichtdoor LunaOkami » di 18 sep 2018, 22:17

Hoi,

Ik droomde vannacht dat ik gekidnapt werd. Ik vraag mij af wat dit betekende.

De droom ging als volgt:

Ik was 's avonds met een grote en woest uitziende hond aan het wandelen bij mij in de buurt. Er reed heel verdacht een soort donkergroen, hoekig busje langzaam achter mij aan. Op een gegeven moment stopt het busje en stapt er een man uit met grijs krullend haar. Ik kan mij zijn gezicht nog goed voor de geest halen. De man roept en wilt mij iets vragen. Ik doe een stap achteruit, omdat ik de situatie niet vertrouw. Mijn hond begint woest te blaffen, en wilt naar de man toe rennen. Ik weet niet precies meer wat de man mij vroeg. Hij probeerde mij naar zijn busje te lokken, maar hier trapte ik niet in. Ik liet mijn hond los, en die veranderde ineens in mijn Shetlander & beet de man zo in zijn arm. Daarna was de hond/pony verdwenen en stond ik er alleen voor. De man kwam naar mij toe gelopen met een brede glimlach op zijn gezicht. Hij kreeg mij zo ver dat ik met hem mee liep naar zijn busje, die hij vervolgens via de achterkant opende. Hij vroeg mij in te stappen, zodat hij mij ergens naartoe kon brengen (wellicht naar mijn huis? Ik heb geen idee meer). Ik weigerde, maar vroeg hem toen of hij mij probeerde te kidnappen. Hij antwoordde: ''Nee, natuurlijk niet.'' Ik begon steeds meer in deze vreemdeling te geloven. ''Ga je mij verkrachte, vermoorden en dan dumpen in een bos?'' vroeg ik hem toen. Hij zei dat hij zoiets niet van plan was, en dat ik mij geen zorgen moest maken. Toen wees hij naar de geopende achterdeuren en wilde dat ik ging instappen. Ik zei hem dat ik nog 1 ding moest regelen, en rende toen een eindje van het busje vandaan. Ik belde een vriendin, maar ik weet niet meer wat ik haar vertelde. Toen keerde ik terug naar het busje en stapte ik in. Voordat hij de 2 achterdeuren sloot, glimlachte hij hevig en zei: ''Misschien een andere keer, hahaha.'' Oftewel, hij was wel van plan mij ergens te dumpen in het bos etc. Toen raakte ik in paniek en besefte mij hoe gruwelijk dit zou kunnen aflopen. Ik probeerde de deuren kapot te trappen, maar tevergeefs. Ik pakte gauw mijn mobieltje en belde 112. Ik legde de situatie uit, en zij zouden mij volgen via GPS. Ik mocht ten alle tijden niet ophangen. Uiteindelijk kwamen we aan bij het bos, en sleurde hij mij zijn busje uit. Hij nam mij mee, diep de bossen in. Het begon al donker te worden. Hij deed dingen met mij, wat zelfs voor een droom nare gevoelens achterlaat. Ik merkte dat ik mij niet kon verzetten. Mijn lichaam leek wel van steen. Ik was verstijfd van angst en gechoqueerd. Ineens kwam een cameraploeg met een bekende Nederlander onze kant op. De presentator trok de man van mij af en nam hem mee naar de parkeerplaats. De cameraploeg ving mij op en bracht mij naar een veilige plek. Ik herinnerde mij ineens dat ik mijn mobiel in het bos had laten liggen, en zei dit tegen de cameraploeg. Zij verboden mij terug te gaan, omdat het niet veilig zou zijn. Toch wilde ik mijn mobiel terug, en holde ik het bos weer in. Eenmaal in het bos werd ik bij mijn arm gegrepen door een donkere man. Ik begon hard te schreeuwen om hulp en verzette mij. De presentator liet uit schrik de kidnapper los, die heel snel het bos weer indook. De man die mij beethad, trok mij mee, verder het bos in. Het was inmiddels al donker en de cameraploeg + presentator konden mij niet weer vinden. Zij hebben toen de politie gebeld, en die zouden al onderweg zijn. Ik was ontzettend bang en wist niet wat te doen. De donkere man, wiens gezicht ik mij ook nog goed kan herinneren, raakte in discussie met de kidnapper. Ze hadden dit samen afgesproken. Weer werd ik meegenomen en werden er dingen met mij gedaan die ik niet humaan kan noemen. Uiteindelijk hoorde ik een sirene in de verte, en zag ik 2 politie auto's naderen. De kidnapper schrok hiervan, en dook met mij de bosjes in. Het regende en ik werd zeiknat. De politie scheen met zaklampen en ik werd gevonden met de kidnapper. Snel trok hij mij weer mee, nog verder het bos in. Ik hoor een politievrouw nog zeggen: ''Als je niet gevonden wilt worden, kunnen wij je ook niet helpen.'' Maar ik wilde juist gevonden worden, maar kon simpelweg niks beginnen tegen deze man(nen). Verzetten hielp niet en bovendien voelde mijn lichaam verlamd. Ik kon niks.

Verder kan ik mij niet veel herinneren van deze akelige droom/nachtmerrie.

Een hele lap tekst, maar ik houd ervan dingen uit te leggen in de kleinste detail.

Wat heeft deze droom voor betekenis..?
LunaOkami

Re: Gekidnapt

Berichtdoor Sheherazade » di 18 sep 2018, 22:42

Je lijkt Roodkapje wel met je naïeve lichtgelovigheid. De boze wolf neemt bezit van je.
Je luistert niet naar de goede raad van de innerlijke ervaren moeder natuur en belandt dus in het huisje/busje van de Grote Boze Wolf.
De hond die je instincten vertegenwoordigt valt terecht uit tegen de man. Het dier is wijzer dan jij.
Maar de eigenschappen gaan met de beet over op de man die nu in een monster verandert die dingen met je doet die te erg zijn om te verwoorden.
Het gebeurt niet een keer maar meerdere keren en steeds ben je naïef of passief. Als verlamd.
Wie stapt er immers bij een onbekende man met mooie praatjes in een busje bij het bos?
Het bos is het onbewuste maar ook de levensweg of het leven zelf met al zijn gevaren.
Roodkapje is de reine dwaas of de onervaren ziel die een tocht door dit ondermaanse maakt of als een Persephone die de gang door de Hades moet maken en zich laat verleiden te snoepen, daardoor is zij voorgoed gebonden aan een terugkeer cyclus.

Mogelijk heb je nare ervaringen gekend of vreest die? Dan zou het traumatisch zijn. Iets wat voor verwerking bovenkomt.
De politie heeft gelijk, als je niet gevonden (bewust) wilt worden kunnen ze je niet helpen. (identiteit aannemen)
Je bent dan verloren geraakt in het rijk van de boze of het onbewuste.
Om je moeder roepen zal niet helpen, je moet het zelf doen voor er hulp komt.

De hond is vaak een beeld van trouw. Maar het beest gaat hier in de man over en de hond kan vals zijn of een symbool betekenen van geilheid. Een wolf is per slot een wilde hond. De man is zoiets als Jakyll and Hyde. Het paard lijkt hier een transformatie te zijn van de hond waarmee een soort Pan wordt gecreëerd.
Pan was een geilaard als natuurgod en faun.

De bruut die je mee wil trekken is een kracht die ook seks wil, dat wil zeggen zich een deel van jou meester maken om te leven (zieleroof). Hij is een schaduwkant die vaak als dief/inbreker/barbaar voorkomt.

De vrees voor seks of aanranding kan een beeld zijn van de puberale ontwikkeling,

De man kan een Blauwbaard zijn met lijken in de kast.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen