Kus

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Kus

Berichtdoor TSan » zo 23 sep 2018, 12:06

Gisternacht droomde ik dat ik met een vriendin van me aan het chillen was. Ik zou met iemand afspreken maar ik wist niet of het door zou gaan. Ik zag er toen lopen, maar soort van op een TV scherm, door een buis ergens, het was een plek met veel buizen. Ik besloot achter haar aan te gaan/haar te zoeken. Kon haar niet vinden, ik besloot zelf naar de WC te gaan.

Ik wist waar ze was (dat zag ik op een soortkaart met haar als een stipje) en ging daar naartoe. Ik liep over zo soort roltrap die recht gaat als bij vliegvelden. Hij ging de goede richting op maar ik moest drie keer proberen eer het goed ging, toen stond er een beveiliger in de weg in een rood pakje, ik mocht er wel langs van hem en dit deed ik.

Toen ging ik een trap op, daar moest ik zijn. Het was een beetje een drukke hal, leek op de hal van een vliegveld. Ik moest ergens doorheen, iets helemaal zwart en donkers over een rivier, ik ging er met vertrouwen doorheen. Toen kwam ik ergens op een plateau, er was een 'soort gevecht tussen mijn kleine beestje en andere kleine beestjes', de mijne won.

Ik zag waar die vriendin van me was, ik zag haar ook staan. Ik sprong of omhoog naar haar waar ze stond (vrij hoog) of over een soort gat/ravijn (vrij ver). Ze zou door de deur verder gaan, maar ik wou dat ook (er kon er maar 1 doorheen). Ik moest haar nog wat vertellen, ik had het opgeschreven, maar het zag er maar slecht/niet toereikend uit op dat moment, ik stopte het papiertje waar het op stond weg en zoende haar.

Toen was het oké, ze kon verder door de deur.
TSan

Re: Kus

Berichtdoor Sheherazade » zo 23 sep 2018, 13:37

TSan schreef:Gisternacht droomde ik dat ik met een vriendin van me aan het chillen was. Ik zou met iemand afspreken maar ik wist niet of het door zou gaan. Ik zag er toen lopen, maar soort van op een TV scherm, door een buis ergens, het was een plek met veel buizen. Ik besloot achter haar aan te gaan/haar te zoeken. Kon haar niet vinden, ik besloot zelf naar de WC te gaan.

Waarom zoek je die vriendin in een buizensysteem? Was het wellicht een riool vanwege de WC, of de buizenpost? Geen plaats voor een vrouw lijkt mij. Was ze misschien gebuisd?
Ik wist waar ze was (dat zag ik op een soortkaart met haar als een stipje) en ging daar naartoe. Ik liep over zo soort roltrap die recht gaat als bij vliegvelden. Hij ging de goede richting op maar ik moest drie keer proberen eer het goed ging, toen stond er een beveiliger in de weg in een rood pakje, ik mocht er wel langs van hem en dit deed ik.

Via een automatisch trottoir zoek je haar? Waarom loop je niet zelf? Denk dat je je anima zoekt.
Toen ging ik een trap op, daar moest ik zijn. Het was een beetje een drukke hal, leek op de hal van een vliegveld. Ik moest ergens doorheen, iets helemaal zwart en donkers over een rivier, ik ging er met vertrouwen doorheen. Toen kwam ik ergens op een plateau, er was een 'soort gevecht tussen mijn kleine beestje en andere kleine beestjes', de mijne won.

Chaos in de hal. Vrouw zoek. (boer zoekt vrouw, haha) Schijngevecht van schaduwelementen in jezelf.
De rivier als grens. Misschien de Lethe (rivier der vergetelheid)? Of de Styx?

Ik zag waar die vriendin van me was, ik zag haar ook staan. Ik sprong of omhoog naar haar waar ze stond (vrij hoog) of over een soort gat/ravijn (vrij ver). Ze zou door de deur verder gaan, maar ik wou dat ook (er kon er maar 1 doorheen). Ik moest haar nog wat vertellen, ik had het opgeschreven, maar het zag er maar slecht/niet toereikend uit op dat moment, ik stopte het papiertje waar het op stond weg en zoende haar.
Toen was het oké, ze kon verder door de deur.

De vriendin zal altijd te vlug af zijn met haar vlucht in het hemelrijk.
Je kunt en mag haar daar niet volgen. Ze is een vluchtig psychisch wezen en vrij als de wind.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor TSan » ma 24 sep 2018, 13:41

Het was zeg maar een soort doorzichtige grote buis waar je goed doorheen kon lopen (en kijken), en daar waren er meer van die over\langs elkaar liepen etc..

Wat is me anima?

En soms lijkt het inderdaad alsof ik gewoon alles wil vergeten van vroeger (het was niet zo leuk) en gewoon bij haar wil zijn.

Ik wil haar daar ook niet naar volgen. Dat zou oneerlijk zijn.

Bedankt voor je antwoord :)
TSan

Berichtdoor Sheherazade » ma 24 sep 2018, 13:49

Dat lijkt dan meer op een geestelijke buis.
Mag ook een kokerblik zijn.
Er bestaan wel van die glazen buizen in moderne architectuur.
Maar zo'n buis isoleert je tegelijk.

De anima is het onbewuste vrouwelijke element.
Een archetype.
De droom en de structuur passen daar heel goed bij.
Onbereikbaar.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen