Vermoorden

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Vermoorden

Berichtdoor TSan » di 25 sep 2018, 16:14

Ik droomde gisternacht, ik was een wat jonger meisje, denk rond de 21. Ik liep door een hogeschool heen. Ik zag een groep kakkers in pakken die heel dominant aanwezig waren. Ik wachtte eigenlijk een goed moment af en twijfelde ondertussen of ik er één zou vermoorden. Ik pakte toen een mes en stak hem in ze keel, hij begon te bloeden maar rende wel achter me aan, ik wist dat die niet lang meer zou leven.

Toen stond een vrouwelijke beveiliger voor een trappenhuis naar beneden, het was lastig maar ik kwam vrij snel langs haar en rende de trappen af, stuk of drie. Dit kostte veel moeite omdat ik ook met dat mes in me hand stond en het ging allemaal wat onhandig. Ik kwam in een hal aan en merkte dat ik ineens heel snel rende. Toen ging ik een deur in en kwam ik in een slaapkamer, daar was een tweepersoonsbed, ik ging er op liggen en deed me vest over me heen en 'teleporteerde'. Ik teleporteerde niet echt maar het was alsof ik dat deed, toen de beveiliger er was zei ik ook, ik ben geteleporteerd en toen ging die weg.

Toen was ik naar een WC gegaan, daar poepte ik eerst twee keer normaal en had daarna ineens diarree. Ik spoelde de WC veel door en probeerde hem zo schoon te maken, er kwam allemaal poep op me handen daardoor. Toen kwam er een man en die gaf aan dat het wel lang duurde en ik er niet de hele tijd kon zijn. Toen ben ik weggelopen, ik was naakt en liep een openbare kamer in waar ook computers waren in hetzelfde gebouw, er was een glazen deur waar ik doorheen ging, hier stonden urinoirs en daar plaste ik in (ik was toen mezelf weer), dit voelde heel zelfverzekerd en goed. Mijn lichaam voelde ook sterk en ik schaamde me niet.

Toen kwam er iemand en die zei dat ik mee moest voor de moord, hij wou me arresteren. Ik zei dat me kleren in de buurt waren en of ik die eerst aan mocht doen. Dat mocht en ik deed me kleren maar ook een soort papieren aan waar me krachten op stonden om te teleporteren. Het ging gehaast en voor ik me helemaal had aangekleed stopte me droom. Ik had twee van die papierlagen aan kunnen doen.
TSan

Re: Vermoorden

Berichtdoor Sheherazade » di 25 sep 2018, 17:08

Tja. teleporteren is science fiction.
Je kunt niet zomaar moorden en dan weg komen.

Het lijkt een verwerkingsdroom.
De WC met alle viezigheid, de diarree, de sh*t komt eruit.

In hoeverre dat met die eerdere "kakkers" te maken heeft?
Misschien wolven in een net pak, vermomd als heer?
Later ga je plassen, dat is ook afvoeren maar kan ook op "pissig zijn" wijzen.
Het is duidelijk dat je zo woedend bent dat je kunt moorden.
Er is dus iets verdrongen dat nu boven wil komen.
Je hebt je handen letterlijk vuil gemaakt. (met poep)
Door in de str*nt te grijpen wordt je ermee geconfronteerd.
Het moet iets zijn wat een vergelijkbare afkeer en walging oproept en dan denk je snel aan misbruik.

Een en ander refereert weer ook aan de "slaapkamer".

Papier is nu niet echt praktisch als kleding.
Wat zou erop staan als we even vergeten dat het iets met geheime of magische krachten te maken heeft?
Misschien maak je wel publiek als reclamezuil wat je is overkomen.

Teleporteren kan wijzen op afsplitsing. Dat komt nogal eens voor bij misbruik. (dissociatie)
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor TSan » wo 26 sep 2018, 14:05

Niet zozeer seksueel misbruik, wel kindermishandeling waar ik steeds meer open over wordt en veel over praat.

Bedankt voor de uitleg, het is zeker toepassend en geeft inzicht en rust in waar ik doorheen ga nu en doorzettingsvermogen om het door te zetten.
TSan

Berichtdoor Sheherazade » wo 26 sep 2018, 15:13

Misbruik is een veel wijder begrip dan alleen seksueel.
Inbreuk op privacy b.v. en inderdaad mishandelingen die immers lichamelijk zijn.
Slaan op de billen b.v. is net zo beschamend en kwetsend als intiem betast worden.
Je fysieke integriteit wordt immers aan getast.

De gevolgen zijn zeer ingrijpend en langdurig. Kan tientallen jaren voortwoekeren.
Je probeert het taboe te doorbreken, dat is al heel moedig. Ik noem het vaak de ware erfzonde.
Misbruik en mishandeling worden vaak lang verzwegen omdat het zo belastend en beangstigend is.
Soms pas na de dood van daders, of anders pas als die op veilige afstand is, al bestaat er geen veilige afstand in de psyche. Je voelt je gewoon vies en schaamt je, net zoals wanneer je werkelijk sh*t aan je handen zou hebben. In feite is het ook plaatsvervangende schaamte. Immers de dader behoort zich te schamen.
Door omkering van oorzaak en gevolg word je dubbel belast.

Kindermishandeling komt zeer vaak voor en er wordt veel te licht over gedacht.
De dader krijgt hoogstens een werkstrafje met begeleiding en het slachtoffer heeft levenslang zonder hulp.

Ken je het boekje Paddentong van Jeannette Meijvogel?
Andere altijd waardevolle werken zijn De ontembare vrouw van C. P. Esté.
De bevrijdende kracht van emoties Riet Okken.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor TSan » do 27 sep 2018, 11:58

Deze boeken ken ik niet, ik lees wel veel boeken erover, dat helpt ook enorm. Dat het tientallen jaren kan doorwerken is helaas hoe het is, ik ben gelukkig vroeg ermee begonnen en heb nu de ruimte ervoor om er aan te werken. Ik ben het met je eens wat je zegt over het straffen van daders, ik vind wel dat er steeds meer hulp is, je moet het alleen kunnen vinden.

Ik zal de boeken is opzoeken, dank je wel.
TSan

Keer terug naar Dromen