Levenloos lichaam

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Levenloos lichaam

Berichtdoor spectre » ma 01 okt 2018, 20:18

Hallo,

Ik zou graag wat hulp willen vragen bij een indrukwekkende droom die ik heb gehad.
Ze ging als volgt:

We zijn bij een feest. Het is een soorte van studentenfeest. M (op wie ik verliefd ben in het echte leven) en ik rijden in de auto langs het water. Ze bestuurd mijn auto. Op een gegeven ogenblik is M vermist. Iedereen is is naar haar op zoek. Ik help mee zoeken. Ik stap in een bootje en help zoeken in het water. Er drijven allemaal blaadjes en witte veertjes op het water, wat maakt dat men bijna niks ziet in het water. Op een gegeven ogenblik zie ik een boterham in het water. Ik graai in het water en voel een kleed onder water. We halen het kleed uit het water. Het lichaam van M is in het kleed gewikkeld. We leggen het kleed op de wal en ik zie het levenloze lichaam van M op de grond liggen. Er word een onderzoek in gesteld. Ik word gehoord/ben verdacht?. Ik rijd naar een boeren erf en ga achteraf bij een mestvaalt staan. De boer wordt boos en wil me weg jagen door een steen naar mij te gooien. Als hij me herkend is het goed, komt begripvol bij me staan en hoort hij mijn verhaal aan Dat we het levenloze lichaam van M hebben gevonden.

Ik ben in Amerika. Er is een mooi hotel. Er is een circuit. We crossen over de baan, maar de baan loopt dood. Raar, je kunt niet rond rijden. Alsof de baan nog niet af is. Er is een trap in het hotel.De trap heeft een heel nauw gedeelte waar ik maar kwalijk door heen kan. Ik laat me niet kennen en zet door. Ik zie achter me dat er een gewone brede trap is. Maar ze zullen er geen lol van hebben dat ik terug ga naar de gewone trap en zet door op de smalle trap.

Ik ben op een veld en we gaan met een luchtballon. Ik vraag me af hoe het met mijn liefdes leven komt na de dood van M. Iemand geeft me een soort plaquette. Het is van een lustrum. Maar op de datum van de plaquette staat begin datum het jaar 2018. Raar. Een bemoediging/beeld uit de toekomst dat het wel goed komt?.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet
spectre

Re: Levenloos lichaam

Berichtdoor Sheherazade » ma 01 okt 2018, 23:23

spectre schreef:We zijn bij een feest. Het is een soorte van studentenfeest. M (op wie ik verliefd ben in het echte leven) en ik rijden in de auto langs het water. Ze bestuurd mijn auto. Op een gegeven ogenblik is M vermist. Iedereen is is naar haar op zoek. Ik help mee zoeken. Ik stap in een bootje en help zoeken in het water. Er drijven allemaal blaadjes en witte veertjes op het water, wat maakt dat men bijna niks ziet in het water. Op een gegeven ogenblik zie ik een boterham in het water. Ik graai in het water en voel een kleed onder water. We halen het kleed uit het water. Het lichaam van M is in het kleed gewikkeld. We leggen het kleed op de wal en ik zie het levenloze lichaam van M op de grond liggen. Er word een onderzoek in gesteld. Ik word gehoord/ben verdacht?. Ik rijd naar een boeren erf en ga achteraf bij een mestvaalt staan. De boer wordt boos en wil me weg jagen door een steen naar mij te gooien. Als hij me herkend is het goed, komt begripvol bij me staan en hoort hij mijn verhaal aan Dat we het levenloze lichaam van M hebben gevonden.

Je zit niet zelf aan het stuur van je leven maar laat je vervoeren (letterlijk).
Maar blijkbaar is ze daarbij te water geraakt.
Dat kan een verlies inhouden.
Het witte kleed zou een lijkwade kunnen zijn.
Maar het water is ook het onbewuste. Als een betreurde Ophelia is ze verdwenen/verdronken.
Dat kan op een depressie wijzen. Maar de vrouw kan ook de anima zijn die suïcidaal lijkt of het slachtoffer speelt. Dat heeft dan met jezelf te maken. De anima speelt vaker zo'n rol als ze genegeerd wordt of verwaarloosd. Het gevaar is groot dat ze je in haar domein meelokt als een zeemeermin of waternymf.
Jij wordt als dader aangewezen, wat best zou kunnen kloppen.
Vooral ook het schuilen achter de mestvaalt wijst op iets dat verborgen is. De shit. De berg met problemen, de Augiasstal.
Ook de boer is je vijandig gezind en wil je stenigen. Een boer staat dicht bij de (moederlijke) natuur.

Je schreef over blaadjes en veertjes die op het wateroppervlak dreven. Dat wijst op vruchtbaarheid en geestelijke inhoud want veren zijn van vogels wat op de geestelijk/spirituele natuur van de verdronken anima wijst. Het is alsof Persephone in de Hades is opgeslokt waarna het land verdort.
Dat heeft vooral een connectie met die boterham die immers van koren is gemaakt. Persephone werd Kore genoemd en was de dochter van Demeter. Koren is naar Kore genoemd.

Kore was uiteraard een uitbeelding van Demeter als vernieuwing van de cyclus van het jaar.

Ik ben in Amerika. Er is een mooi hotel. Er is een circuit. We crossen over de baan, maar de baan loopt dood. Raar, je kunt niet rond rijden. Alsof de baan nog niet af is. Er is een trap in het hotel.De trap heeft een heel nauw gedeelte waar ik maar kwalijk door heen kan. Ik laat me niet kennen en zet door. Ik zie achter me dat er een gewone brede trap is. Maar ze zullen er geen lol van hebben dat ik terug ga naar de gewone trap en zet door op de smalle trap.

Een circuit wijst op stress, gejaagdheid, de rat race. Vooral in Amerika rijden ze rondjes als bezetenen.
Maar de baan is niet af dus op het einde zul je toch moeten matigen. Het onbewuste zet je dus voor hindernissen om je energieverspilling een halt toe te roepen. Je gedraagt je als een jeugdige wildebras zonder remmen.

Een baan kan op een zaak wijzen. De baan is een deel van de levensweg die nog niet af is (nooit is)
Voor de rest is het nog ruw terrein waar je immers gaat crossen. Het onbewuste en het innerlijk op stelten zetten. Dat wreekt zich gegarandeerd. De anima houdt zeker niet van zulke ruwe avonturen, het is te mannelijk, te macho en houdt geen rekening met gevoelens of het leven.

Daarna de smalle trap die je alweer tot remmen aanzet maar neen ook daar wil je doordrammen.
Een smalle trap wijst op geestelijke hindernissen. Het is geen snelweg meer en aan een crossvoertuig zul je daar niets hebben.

Ik ben op een veld en we gaan met een luchtballon. Ik vraag me af hoe het met mijn liefdes leven komt na de dood van M. Iemand geeft me een soort plaquette. Het is van een lustrum. Maar op de datum van de plaquette staat begin datum het jaar 2018. Raar. Een bemoediging/beeld uit de toekomst dat het wel goed komt?.

Je wilt gaan "zweven"? De anima zal niet sterven, maar je moet er wel anders mee om leren gaan.
Het begin 2018 is allang gepasseerd. Het lijkt eerder het vieren van een verleden.

De dood van de vrouw kan natuurlijk op een einde wijzen van een eventuele illusie.
Verliefdheden ontstaan meestal door projectie van de anima.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen