Vaak dezelfde tergende droom over alles verliezen

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Vaak dezelfde tergende droom over alles verliezen

Berichtdoor Soof24-88 » di 02 okt 2018, 07:25

Beste dromers,

Ik droom sowieso al heel erg veel, en meerdere dromen blijven terug komen.
1 droom kom ik zelf moeilijk uit en wil graag met jullie delen om tot eventuele inzichten te kunnen komen.

Ik wordt tussendoor vaak wakker, maar de droom gaat door tot het ochtend is. Steeds stopt het en daarna gaat het verhaal weer verder.

Op een dag zie ik mijzelf, een partner (onbekend wie) en mijn dochter in ons huis. We wonen echter in een een bedrijfskeuken waar mijn vriend ook werkt. Ik ben incident manager. We zijn gelukkig en fijn samen.
Ergens komt een vrouw die mij komt helpen in het bedrijf als incident manager. Ik zie haar als een bedreiging. Mijn vriend komt op een gegeven moment vragen of we een nachtje gaan stappen bij een plaatselijke kroeg maar ik kan geen oppas regelen. Hij wil met haar gaan. Vanaf dat moment slaat de droom om. Ik voel haar iedere seconde dichterbij komen in ons leven en doe verwoede pogingen het avondje stappen te blokkeren. Ik schreeuw, ben boos, vraag het lief. Maar het mag niet baten. In diep verdriet en eenzaamheid blijf ik achter. De volgende ochtend ben ik opeens kok maar kan niet meer voor mijn gasten koken door verdriet en angst. Ik zie de dame en mijn partner steeds met elkaar zijn en ik blijf heen en weer schieten tussen een gevoel van extreme angst tot het gevoel dat het aan mij ligt en ik gewoon belachelijk jaloers en hebzuchtig ben.
Ik vind ze daarna in de keuken, seks hebbend. Vervolgens vraag ik wat we aan de hand is en vertelt mijn vriend mij dat ik niet zo ha moeten liegen. Ze hebben een verhaal over dat ik familie ben van de eigenaar van de kroeg en dus uitschot. Ik zou alles hebben gelogen. Vervolgens draait alles er in mijn hoofd om dat ik wil bewiijzen dat het niet waar is. Ik zoek bewijs, laat het zien maar ze lachen me uit. Het verhaal is klaar, ik ben alles kwijt geraakt. De onmacht neemt de overhand, en woede en onbegrip. Veel veel verdiet en ik voel mezelf steeds eenzamer worden. Uiteindelijk heb ik niets meer en gaat men alleen nog neerbuigend en sarcastisch met me om. Ik ben alles kwijt.

Daarna vijf ik steeds terug keren in het einde. Mijn hoofd probeert het einde een goede afloop te geven en ik blijf steeds de afwijziging opzoeken door nieuwe bewijzen te tonen die niemand interesseert.

Ik hoop dat iemand me kan helpen deze ellende te begrijpen. Wellicht ligt het enorm voor de hand en weerspiegeld deze droom mijn innerlijke angsten. Maar die herken ik niet.

Alvast heel veel dank
Soof24-88

Re: Vaak dezelfde tergende droom over alles verliezen

Berichtdoor Sheherazade » di 02 okt 2018, 09:30

Het is duidelijk dat je bang bent je relatie te verliezen.
De nieuwe concurrentie is een bedreiging.
Je zoekt overal aanwijzingen en bewijzen over haar manipulatieve gedrag en het overspel van je vriend.
Dat is een uitputtingsslag.
De keuken heeft altijd een connectie met "lekkers" en staat vaak in verband met seks.
In dromen komt seks vaak voor als samensmelten van eigenschappen.
Waar is de keukenprinses in jezelf?
In de keuken is het warm en maak je het levensrecept. Maar je bent tegelijk Assepoester. Sloofje dus.
De vriendin is de boze stiefmoeder die je alles afpakt en groeit uit tot de Grote Boze Reus.
Het groeit je dus boven het hoofd. Crisis manager in jezelf?

De relatie of je werk is niet alles want zonder hen leef je verder.
Het is niet dit en niet dat. Dat kun je eindeloos doorvragen tot er niets overblijft dan jezelf.
Uitje pellen.

Waar is je waardegevoel en werk je soms in de uitputtingsslag van de zorg?
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen