Tent die instort

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Tent die instort

Berichtdoor TSan » wo 03 okt 2018, 12:20

Vannacht droomde ik dat ik in een tent zat, die stortte in, het was een soort spelletje maar ik kwam niet goed weg, me nek bewoog niet meer, ik dacht dat die misschien gebroken was.

Toen ik eenmaal uit de tent kroop stond ik op, het was een donkere kamer. Mijn vader (slechte band mee) stond tegenover me en ik had een stalen buis vast. Ik sloeg hem tegen ze knie en liep door, er waren kleine kindjes. Ik stond tegenover zo kindje en die zag mij staan, groot, sterk en met een buis.

Ik keek hem toen aan en hij mij en ik stak me hand zachtjes uit en hij raakte hem aan, de hele sfeer van de droom werd zacht en liefdevol. Toen stopte de droom.
TSan

Re: Tent die instort

Berichtdoor Sheherazade » wo 03 okt 2018, 12:37

De tent is symbolisch het aardse jasje.
Ook een beeld van de tent waarmee je door de wereld trekt.
Je haat je vader zo dat je hem wel de hersens in zou kunnen slaan.
Maar je plaatst de tegenover het kind als een grote boze reus en doet daarmee wellicht hetzelfde als je vader met jou deed?
Echter jij ziet het bange kind en reikt het de hand. Daarmee heel je iets in jezelf.
Het is altijd moeilijk want enerzijds kun je volwassen voelen maar een deel ervan is nog steeds het weerloze kind. Het kind is machteloos. Val niet in dat kindbewustzijn want dan ben je verloren in regressie.
Wel kun je leren het kind te integreren als levensvernieuwing.
De liefde die erop volgt is al een voorbeeld van hoe het kind je stemming positief kan beïnvloeden.
De vader is de oude tiran of de wrekende godheid die gedood moet worden.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor TSan » za 06 okt 2018, 14:58

Dank je voor je antwoord!

Wat bedoel je exact met niet vervallen in het kindbewustzijn en verloren zijn in regressie?
TSan

Berichtdoor Sheherazade » za 06 okt 2018, 17:07

Wel je leeft op twee niveaus.
Aan een kant ben je volwassen en aan de andere kant kind.
Nu komt het voor dat je voelt of reageert als een kind terwijl je een ontwikkeld ego bezit.
Dat kan heel moeilijk zijn, want het plaatst je in een onmachts-positie terwijl je wel in staat bent daar verbaal of intellectueel op te reageren met je verkregen volwaardig inzicht.
Je zou dus regressief kunnen reageren en daar wordt vaak misbruik van gemaakt.
Mensen die je proberen te kleineren of een ouder of gezagspositie aannemen. Je dus bewust als kind behandelen of onmondig maken. (eenrichtingsverkeer)
Veel mensen vallen dan automatisch in een onderdanige kind houding zoals tegenover een meester of zoiets.
Je gevoelens kunnen kinderlijk zijn in bepaalde omstandigheden. Zoals hulp zoekend of afhankelijkheid.
Bij ziekte kunnen mensen zich plots als kind gaan gedragen.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen