Moord

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Moord

Berichtdoor Kareljan » di 09 okt 2018, 14:17

Weet niet of het met de vorige droom te maken heeft.
Ik droom dat ik een jonge vrouw gedood heb met een soort koevoet.
Ik heb het niet bewust meegemaakt weet alleen dat de de roestige koevoet probeer te ontdoen van sporen. Ik loop met het stuk ijzeren naar de gootsteen over een wit hoog polig tapijt. Ik denk dat het stuk ijzer daar schoonmaken niet een goed idee is en gaat naar buiten in een schuurtje. Een detective zit op mijn hielen en ik beslist om het lijk gewoon open bloot in het huis te laten! Ik sluit het huis af en gaat met iemand mee in een rolstoel?
Kareljan

Re: Moord

Berichtdoor Sheherazade » di 09 okt 2018, 14:38

Je hebt dus je anima gedood?
De koevoet is een beeld van gespleten hoeven wat symbolisch voor dualisme of tweedracht staat.

Het witte tapijt is wel interessant want het is maagdelijk als sneeuw, maar elke bloeddruppel zal daar zeer opvallend aanwezig zijn, zoals de druppels bloed vallend in de sneeuw en afkomstig van een duif bij Percival.
Daardoor werd hij herinnerd aan zijn opdracht en de Graalburcht met de anima als draagster van de Graal.
Het zou nog mooier passen als de koevoet zwart was. Drietal oude alchemistische kleuren.

Een rolstoel wijst op een handicap of ongelukkig zijn.

De eerdere droom kan er zeker mee te maken hebben als de oude man beseft wie en wat hij heeft vermoord.
Immers met het verlies van de ziel is de wereld plots dood en leeg en heeft alle bekoring verloren.
Dat heeft hem )of jou?) in een depressie gestort.

Je laat het lijk ijskoud achter als bewijs, wat inhoudt dat je gevoelens dood zijn, maar het kan je niets schelen zolang je er maar mee wegkomt.

Je neemt geen verantwoording voor de moord.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen