Schorpioen

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Schorpioen

Berichtdoor TSan » wo 10 okt 2018, 14:37

Ik droomde vannacht over een spel. Je moest elkaar verslaan, je had 1 minuut voorbereiding en koos een dier, ik koos een schorpioen. Ik maakte hem wat sterker maar kwam er niet helemaal uit en had zelfs al iets meer tijd gekregen van de spelleider, het was op een soort 'upgrade scherm' waarop ik dit deed, de spelleider floot af (naast me) en het begon in het donker.

Uiteindelijk na door kamers kijken in het huis van me oma en opa en het even schieten met een schorpioenpistool omdat ik dacht dat me oma en moeder die op het balkon in het zonnetje zaten vijanden waren (ik had dit gelukkig snel door en miste hun daarbij ook) kwam ik in een kamer. Met de schorpioen, iemand was heel goed aan het spelen maar veel waren al verslagen (dit zag ik), dat was nadelig voor mij want hij was sterker.

Ik zag iemand en die zag mij, ik deed de schorpioen uit zijn doosje en hij ging naar de deur, ik zei kom hier maar de schorpioen luisterde niet en deed de deur open, ik ging er achteraan en schoot de persoon neer met een schorpioengeweer, er kwam een soort paarse wond/vlek op haar en ze viel neer.

Ik kwam in de keuken en de schorpioen kwam, ik schoot hem neer met de stekels van me wapen, toen kwam de puppy van die andere persoon (of de schorpioen veranderde er in). Deze gaf me veel aandacht en ik kon er goed maar kort mee verbinden want ik moest opschieten en kon me niet helemaal geven hierdoor, terug naar de kamer. Puppy mee.

Ik stond met een honkbalknuppel in de kamer waar ik eerst was en dacht dat ik daar als het nodig was ook nog wel mee kon winnen. Ik wou de schorpioen die weg was sterker maken/terugbrengen met de stekels die nog over waren van het schieten en wat 'credits' dit ik van het begin nog had. Ik had de puppy nu ook maar die voelde niet helemaal passend aangezien die niet van mij was (ik focuste erg veel op de schorpioen die weg was sterker terugbrengen).

Het gevaar/de vijand zat in de slaapkamer van me opa, dat moest wel want ik had alle andere kamers gecontroleerd. Ik dacht aan een basisschooljongen van vroeger als vijand waarvan het laatste wat ik van hem herinner was dat die kanker had toen hij op school zat, het voelde naar om aan hem te denken. Toen ik de deur van de kamer zag 'in me gedachte' werd het donkerder en enger, de droom stopte.
TSan

Re: Schorpioen

Berichtdoor Sheherazade » wo 10 okt 2018, 18:41

TSan schreef:Ik droomde vannacht over een spel. Je moest elkaar verslaan, je had 1 minuut voorbereiding en koos een dier, ik koos een schorpioen. Ik maakte hem wat sterker maar kwam er niet helemaal uit en had zelfs al iets meer tijd gekregen van de spelleider, het was op een soort 'upgrade scherm' waarop ik dit deed, de spelleider floot af (naast me) en het begon in het donker.

Een schorpioen is gevaarlijk en leeft in het donker.
De steek van een schorpioen kan zeer pijnlijk en soms dodelijk zijn.
Geen speelkameraadje dus. Het wijst op een stukje agressie en giftigheid in jezelf.

Uiteindelijk na door kamers kijken in het huis van me oma en opa en het even schieten met een schorpioenpistool omdat ik dacht dat me oma en moeder die op het balkon in het zonnetje zaten vijanden waren (ik had dit gelukkig snel door en miste hun daarbij ook) kwam ik in een kamer. Met de schorpioen, iemand was heel goed aan het spelen maar veel waren al verslagen (dit zag ik), dat was nadelig voor mij want hij was sterker.

Het schieten is vergelijkbaar met de steek van de schorpioen. De schorpioen wordt wel als jaloezie en twist gezien, of de angel van de liefde. De Dood-steek van een relatie, of het gif in de staart van een zaak of voorval. De steek achteraf.
Een schorpioen draagt een harnas en zwaait met zijn scharen. Een ridder in vol ornaat met de wapens in de hand.
Hij laat zich niet zien en leeft in het verborgene (onbewuste).

Ik zag iemand en die zag mij, ik deed de schorpioen uit zijn doosje en hij ging naar de deur, ik zei kom hier maar de schorpioen luisterde niet en deed de deur open, ik ging er achteraan en schoot de persoon neer met een schorpioengeweer, er kwam een soort paarse wond/vlek op haar en ze viel neer.

Hier zie je dat je iemand letterlijk kunt schieten of doodsteken. Het gif is zichtbaar.
Doden kun je de schorpioen niet.

Ik kwam in de keuken en de schorpioen kwam, ik schoot hem neer met de stekels van me wapen, toen kwam de puppy van die andere persoon (of de schorpioen veranderde er in). Deze gaf me veel aandacht en ik kon er goed maar kort mee verbinden want ik moest opschieten en kon me niet helemaal geven hierdoor, terug naar de kamer. Puppy mee.

Waarom associeer je een puppy met een schorpioen? De puppy moet juist beschermd worden voor de schorpioen.

Ik stond met een honkbalknuppel in de kamer waar ik eerst was en dacht dat ik daar als het nodig was ook nog wel mee kon winnen. Ik wou de schorpioen die weg was sterker maken/terugbrengen met de stekels die nog over waren van het schieten en wat 'credits' dit ik van het begin nog had. Ik had de puppy nu ook maar die voelde niet helemaal passend aangezien die niet van mij was (ik focuste erg veel op de schorpioen die weg was sterker terugbrengen).

Een honkbalknuppel voor een schorpioen? Het is duidelijk aan het escaleren, het kwaad wat de schorpioen vertegenwoordigt is uitgegroeid tot een draak. Je voedt hem zelf.

Het gevaar/de vijand zat in de slaapkamer van me opa, dat moest wel want ik had alle andere kamers gecontroleerd. Ik dacht aan een basisschooljongen van vroeger als vijand waarvan het laatste wat ik van hem herinner was dat die kanker had toen hij op school zat, het voelde naar om aan hem te denken. Toen ik de deur van de kamer zag 'in me gedachte' werd het donkerder en enger, de droom stopte.

De vijand huist in jezelf en daarom zie overal leeuwen en beren.
Je kunt het niet winnen van je schaduw. Wellicht associeer je de schorpioen met Kanker?
Hij is immers het kwaad.
Schaduwgevechten escaleren altijd.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen