de overleden man

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

de overleden man

Berichtdoor Kareljan » do 11 okt 2018, 08:55

Denk weer in verband met andere 2 dromen. ik droom dat ik stel een vraag aan een collega. ik vraag hem hoe gaat het met izaak! mijn collega zegt die is allang overleden.! ik denk na en komt tot de conclusie dat ik dit allang wist! vreemde gewaarwording. Daarna vind ik een kijkdoosje en kijk er in en zie alles wit van binnen met een raam en een grote wit lounge stoel! ben van slag
Dan gaat de droom over naar een oude vriendin deze verteld me dat ze nieuwe 1985 euro huur betaald voor haar prive woning. ik zeg dat het toch maar 740 euro was. waarom dan zoveel meer betalen? Ze vind dit geen probleem! Ze verteld dat ze een nieuwe opberg plaatst heeft en ik volg haar naar een oud schoolgebouw/klooster? in het vertrek staan allerlei spullen waaronder een struik met een soort mint hangt ondersteboven. ze zit er met haar handen aan. Ze verteld dat ze nu haar verrassing laat zien een. In het plafon zit een luik en op en de rond hangen allemaal sokken, met een hendel probeert ze meerdere malen het luik te open wat uiteindelijk ook lukt. Het is een soort kledingkast
Kareljan

Re: de overleden man

Berichtdoor Sheherazade » do 11 okt 2018, 10:07

Kareljan schreef:Denk weer in verband met andere 2 dromen. ik droom dat ik stel een vraag aan een collega. ik vraag hem hoe gaat het met izaak! mijn collega zegt die is allang overleden.! ik denk na en komt tot de conclusie dat ik dit allang wist! vreemde gewaarwording. Daarna vind ik een kijkdoosje en kijk er in en zie alles wit van binnen met een raam en een grote wit lounge stoel! ben van slag

Je bedoelt Izak of Izaäk. De vraag is was dit een werkelijke persoon of een symbolische?
(Izaäk was een stamvader of aartsvader en bracht de vijandige tweeling Esau en Jacob voort.)

Een kijkdoos wijst op afstand en observatie. Misschien ook een blik naar binnen?
Het is een witte steriele doos. Wit is ook reinheid. De "doos" kan een zielsverblijf symboliseren.
Maar wie woont er in die eenzame doos?

Dan gaat de droom over naar een oude vriendin deze verteld me dat ze nieuwe 1985 euro huur betaald voor haar prive woning. ik zeg dat het toch maar 740 euro was. waarom dan zoveel meer betalen? Ze vind dit geen probleem! Ze verteld dat ze een nieuwe opberg plaatst heeft en ik volg haar naar een oud schoolgebouw/klooster? in het vertrek staan allerlei spullen waaronder een struik met een soort mint hangt ondersteboven. ze zit er met haar handen aan. Ze verteld dat ze nu haar verrassing laat zien een. In het plafon zit een luik en op en de rond hangen allemaal sokken, met een hendel probeert ze meerdere malen het luik te open wat uiteindelijk ook lukt. Het is een soort kledingkast

De opberging zal wel met het onbewuste te maken hebben.
Dan de struik met Mint. Mint is een drug met een scherpe indringende geur. Wordt vaak gebruikt om andere geuren te "neutraliseren" maar in feite te maskeren omdat de geur van mint de anderen overtreft.
Maar waarom hangt de struik ondersteboven? Misschien groeit hij uit het plafond omlaag? Wat een stukje vruchtbaarheid aangeeft van de zolder en er zit een "luchtje" aan. Mint zou je net als Salie kunnen gebruiken. Het maakte dan ook deel uit van oude recepten en magische ingrediënten. In Venetië tijdens de pest epidemieën droeg men wel een pestmasker waarin in de lange neus sterk geurende kruiden werden aangebracht om de stank te maskeren.

De sokken lijken mij oude sokken met een inhoud die waarschijnlijk ook zal stinken.
In oude sokken werd van alles bewaard ook geld. Die uitdrukking bezigen we not steeds.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen