schrikwekkende droom

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

schrikwekkende droom

Berichtdoor droombelever » di 16 okt 2018, 22:30

In deze droom (hoop ik toch, want alles leek angstwekkend echt) lag ik in mijn bed. Mijn dekbed werd over mij getrokken en ik had het gevoel dat ik zou gaan stikken. Met veel moeite hield ik een kleine opening zodat ik alsnog kon ademen. Ik hoorde een ex-werkmakker praten. Die zei:"Ik kom mijn belofte na". Na veel moeite kon ik mijn arm wat omhoog doen, en de opening tussen het dekbed en mezelf wat vergroten. Toen werd ik wakker. Ik zette me rechtop in mijn bed, en keek naar de wekker. Het was 2,54 uur, en bleef zo wat zitten. Dan ging ik weer liggen en ging verder slapen. Niet zoveel later viel ik terug in slaap. Weer werd ik door het dekbed afgedekt. maar ook nu weer kon ik met veel moeite een opening houden om te kunnen ademen. Toen ik weer wakker werd, keek ik weer naar de wekker en het was nu 3,15 uur. Nu stond ik ook op en ging naar de wc. Dan ging ik naar beneden wat drinken. Terug boven lei ik me in mijn bed en stak het lichtje aan en begon nog wat aan het kruiswoordpuzzel te werken. Nadien lichtje uit en slapen. Toen droomde ik dat ik op het fabrieksterrein was waar ik laatst gewerkt heb. Ik kom die ex-werkmakker tegen en die zei:"Waarom heb je mij mijn werk niet laten doen"? Toen verdween die. Nu zat ik opeens in een wagentje van zo'n minitreintje. broer zat naast mij, en het spoor waar we op reden, liep vrij dicht tegen de muur. Ik moest goed uitkijken dat mijn linker kant niet werd beschadigd door het balkonnejte wat uitstak. Toen we daar voorbij waren, zag ik dat het spoor ophield. Broer werd wat paniekerig en zei;"Jamaar, zonder rails kunnen we toch niet rijden. Dat komt nooit goed". ik zei toen:"Dat komt wel goed, ge zult wel zien". Toen zag ik aan mijn rechterkant wat verder terug sporen liggen. In gedachte duwde ik die trein naar dat spoor. We reden ook naar dat spoor. Toen we erop stonden was broer toch blij. Nu reden we een tijdje over dat spoor en ik kwam alleen aan op het fabrieksterrein. Daar moest ik een pot met olie gaan halen. Niemand buiten één die mij die olie gaf, mocht het weten. Ik had die net onder mijn jas gestopt, of de grote baas kwam binnen. Hij vroeg waarom ik mijn rechter arm niet door de mouw had zitten, maar in mijn jas. Ik zei hem toen dat mijn rechter arm in een draagdoek hing omdat die vrij veel pijn deed. Dat bleek een aanvaardbare reden te zijn. Toen stond ik met die pot thuis in de woonkamer. Toen werd ik wakker. en zag dat het 5,22 was op de wekker. Dus..
Dromen zijn niet altijd bedrog. Ze kunnen ook voorspellend, waarschuwend of lerend zijn. Heb ik alledrie reeds enkele keren mogen ondervinden.
droombelever

Re: schrikwekkende droom

Berichtdoor Sheherazade » wo 17 okt 2018, 06:12

Iemand wil je dus verstikken of beletten te leven/ademen?
Het dekbed kan een verstikkende "mantelzorg" zijn.
Dat spoor is het levenstraject dat ophoudt maar dan toch een nieuwe route vindt.
Welk traject ga je bewandelen?
Terug op dat kille industrieterrein. Wat moet je smeren met een pot olie?
Het kan zwart zijn. Olie past wel bij het treintje. Kennelijk liep het niet "gesmeerd".
Dat treintje is klein dus je levensruimte is ook beperkt.
Het is een smalspoor treintje dat maar ternauwernood zijn weg vindt.
Maar je lijkt wel zelf aan de wissels of de besturing te zitten.
Misschien een andere mogelijkheid voor de "zorg" kiezen?

Met een arm in het verband zou je geen zorg kunnen bieden.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Re: schrikwekkende droom

Berichtdoor droombelever » wo 17 okt 2018, 07:51

Thx, hier moet ik goed over nadenken. Tja, een ander kan een bepaalde situatie anders (en meestal beter) inschatten.
Dromen zijn niet altijd bedrog. Ze kunnen ook voorspellend, waarschuwend of lerend zijn. Heb ik alledrie reeds enkele keren mogen ondervinden.
droombelever

Keer terug naar Dromen