Broer ziekenhuis

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Broer ziekenhuis

Berichtdoor Wendy » zo 21 okt 2018, 18:49

Hoe de droom precies begon weet ik niet meer maar ik was met mijn broer in het ziekenhuis. Hij lag op een ziekenhuis bed. Hij stapte eruit en hing aan het voeteneind en zei, ik heb t zo koud. Op dat moment zakte hij in elkaar en viel op de grond met een harde klap. Ik ging op mn knieen zitten en tilde zn hoofd op. Ik zeg johnny gaat t wel, op dat moment doet hij zn ogen half open en lacht naar me en zie dat zijn linkeroog verkleurd van helder blauw naar wit. Dacht dat hij blind was. Op dat moment zakt hij weer weg en begint te trillen.
Daarna sta ik in de tuin bij mijn ouders thuis en komt mijn moeder uit de schuur en zegt zo herken ik je vader niet meer hoor. Mijn vader was overleden ( hij is overleden maar in 2012). Mijn beste vriendin vangt mij op en zegt ik mag niet kijken. Waarop ik mij afvraag waarom niet. Lopen samen naar binnen en zie mijn vader tevreden liggen.
Daarna komt ook mijn zoon en wil opa graag zien, hij komt huilend naar buiten maar leg hem uit dat opa naar de hemel is.
Hij heeft mijn vader niet goed gekend want hij was toen 6 maand.
Daarna waren we met zn allen bij een voorstelling met dieren en kwam ik in discussie met een paar mensen omdat hun niet geloofde in medium etc.
Ik zie ineens in de lucht een licht wat lijkt op een wwengelitte engel. Zeg tegen mn broers mijn partner en moeder kijk eens daar wat mooi een engel.

Ben heel benieuwd wat dit betekend. Nou droom ik de laatste weken heel veel en apart ivm zwangerschap 7 maand
Wendy

Re: Broer ziekenhuis

Berichtdoor Sheherazade » zo 21 okt 2018, 19:25

Moeilijk, je verkeert tussen het dodenrijk en het leven.
De engel lijkt mij een belofte. mooi beeld. (de aanzegging, net als bij Maria)
Maar wat moet je met dat dodenrijk?
Alsof er iemand eerst moet sterven voor er een ander kan leven?
Leven en dood waren altijd nauw verbonden.
Maar waarom is je broer ziek?
Het is natuurlijk een beeld van iets dat ziek is, waarschijnlijk in jezelf?
Het oog lijkt naar binnen te keren en verlicht te raken. (Dat is een bekend thema.)
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Wendy » zo 21 okt 2018, 20:11

Ik weet het ook niet, zover ik weet is mijn broer niet ziek. Vond het ook nogal een vreemde droom dood en leven. Wel maak ik me wel eens zorgen om zijn alcohol gebruik. Hij is na het overlijden van mijn vader gestopt met drugs gebruik maar kijkt soms best diep in het glaasje.

De engel was inderdaad erg mooi om te zien. Vloog een rondje in de lucht en vloog verder de wolken in
Wendy

Berichtdoor Sheherazade » zo 21 okt 2018, 20:51

Je broer is in zekere zin wel degelijk ziek (verslaafd)
Verslaving is vaak een vorm van escapisme.
Sheherazade

Berichtdoor Wendy » zo 21 okt 2018, 21:04

Als je het zo bekijkt is dat inderdaad ziek. Zou dat iets te maken hebben met mijn droom?
Wendy

Berichtdoor Sheherazade » ma 22 okt 2018, 02:42

Het is denkbaar dat je vreest voor zijn leven of dat hem iets zal overkomen.
Hij is behoorlijk zelfdestructief. Dat wijst meestal op onderliggende problemen. (depressie, trauma, conflicten)
Drank en drugs bieden natuurlijk geen oplossing. Emotioneel versterkt het zelfs met drank want het werkt ontremmend. De roes breekt de afweer af en dan komt het sentiment boven.
Drinken is zoiets als verdrinken in zichzelf (opgeslokt door het onbewuste). Vaak een gevolg van een negatieve anima.
Sheherazade

Berichtdoor Wendy » ma 22 okt 2018, 05:24

Dank je wel voor je uitleg.
Wendy

Keer terug naar Dromen