Boulevard

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Boulevard

Berichtdoor TSan » di 23 okt 2018, 16:25

Ik droomde vannacht dat ik naar de boulevard ging, daar zou ik een vriendin van me ontmoette met 2 andere vriendinnen van haar. Ik merkte dat 1 van de vriendinnen lastig werd gevallen door een man, hij hing de hele tijd aan haar en liep naar haar toe als ze weg liep, ik bedacht iets, ik ga aan hem hangen, kijken of hij dat fijn vind. Hij duwde me weg en ik kwam tegen iemand aan, die morste haar drankje, die was niet zo blij ermee. Ze zat met haar partner.

Ik wou weglopen van de boosheid maar besloot sorry te zeggen wel zo netjes, ze zat tenslotte onder, toen zei ze, gooi het drankje maar over je hoofd, ik was verbaasd. Toen zag ik nog een drankje of meer een serveerbord met drankjes op me af vliegen en die vielen op haar, toen ging ik maar weg want ze was laaiend aan het worden leek het op.

Ik wou terug lopen naar die vriendin van me alleen ik liep bijna verkeerd een pad omhoog maar zag dat ik anders moest, ik liep het goeie pad op, alleen toen was ik ineens in een bos. Dat voelde kalm en goed alleen ik moest ook naar haar toe dus ging ik rennen, maar eigenlijk wou ik ook in het bos blijven en rustig wandelen. Mijn droom stopte toen.
TSan

Re: Boulevard

Berichtdoor Sheherazade » wo 24 okt 2018, 06:42

Zoals te verwachten was escaleerde de zaak en het contact met de man als schaduw veroorzaakte een kettingreactie.
De drank lijkt mij vergelijkbaar met woede. Symbolisch wens jij haar die vlekken toe.
Een glas over iemand heen smijten is een uiting van belediging en ergernis of woede.
Het gebeurde met een vliegend dienblaadje maar het was toch een gedachte die je zelf vormde.

Het lukt niet om met die vriendin in contact te komen.
Zij kan een eigenschap zijn van jezelf of de droom wijst erop dat jij je eigen weg moet gaan.
Het bos is de natuur maar ook het onbewuste.

Het kan ook zijn dat de droom die vriendin niet vindt passen.
Het mannelijke element is hier storend maar wil symbolisch toch samensmelten met die vriendin.
Dat wordt vaak uitgebeeld als vrijage of zelfs copulatie. (Eros).
Je zou nog kunnen denken aan het viertal als heelheid. (twee vrouwen, jezelf en die man)
Drankjes kunnen alcohol bevatten en daarmee een roes veroorzaken of ontremming.

Omdat je zo netjes sorry zei kan het dat andere minder nette kantjes zijn onderdrukt.
Dat is een vorm van beschaving en etiquette, maar het kwaad laat zich niet teveel onderdrukken.
Dat blijkt wel uit de reeks gebeurtenissen. Misschien was je overdag ergens door getriggerd?
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Re: Boulevard

Berichtdoor TSan » wo 24 okt 2018, 13:24

Ik snap denk ik wat je bedoelt, die maandag zou ik geƫrgerd kunnen zijn van de dag ervoor toen me opa en oma veel ruzie maakte terwijl me opa binnenkort geopereerd wordt en ik het stom vind dat ze zo doen tegen elkaar. Ik hou me dan ook maar klein en blijf netjes maar er is wel veel boosheid.
TSan

Keer terug naar Dromen