Verborgen ruimtes in eigen huis

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Verborgen ruimtes in eigen huis

Berichtdoor Zunniezunnie » za 01 dec 2018, 09:32

In mijn droom ben ik thuis, de beneden verdieping is hetzelfde. De rest is afwijkend. Op de boven verdieping ligt grijze vloerbedekking ipv laminaat en het licht is donkerder. Er is een extra deur waar een een trap waar dezelfde grijze vloerbedekking op ligt, als je die opent is het donker want bovenaan zit nog een deur, achter die deur zit een klein halletje die ook heel donker is met 2 deuren. 2 kleine slaapkamers met een punten dak, bijde alleen met een bed en een bureau. Geen stoel. Ook heeft de woning ineens een beneden verdieping, een kelder, maar dan met een gat/ingang naar een loze ruimte, kaal koud en vochtig, hier zit een verborgen luik die ik ontdek, met een loze kille koude vochtige ruimte, er is een muur die ik als een soort laken weg trek,daar achter zit een gammel trappetje naar nog een grote loze ruimte ook vochtig oud koud en kil, weer een laken als muur.. hierachter zit een kamer afgetimmerd en heel laag, wel een soort van velle lamp, deze kamer is bekleed met zilverfolie, in mijn droom kom ik tot de ontdekking dat hier wiet gekweekt werd door de vorige bewoners.. als ik denk dat ik alles ontdekt heb kom ik erachter dat er weer een luik verborgen zit met een gammel trappetje hier heel veel spinnenwebben en het lijkt alsof hier kinderen hebben gewoond, een bedje en wat restanten oud beetje eng/kapot speelgoed, uit een tijd ver voor mij, hier zit nog een luik die eindigt in een vol ingerichte kinderkamer die groot is, de muren zijn paars en er zitten veel kleine raampjes met ouderwetse vitrages, ik durf niks aan te raken, ik kijk naar buiten en het is warm en zomers buiten (terwijl boven het herfst/winter is). Door de raampjes kijk ik uit op verschillende mooi aangrenzende tuinen, ik zie een man staan die ik in mijn droom plaats als mijn buurman (maar dit is hij niet in het echt). Als hij door heeft dat ik kijk kijkt hij mij heel boos en betrapt aan. Ik word hier bang van en doe ik gauw de vitrage weer voor het raam. Voel mij lichtelijk angstig en de kamer begint mij te benauwen. Als ik wat speelgoed uit de kamer (oude barbies) op wil pakken smelt het plastic van elkaar, ik trek het stuk bij het licht optillen hiervan. Het geeft mij een gevoel dat ik hier niet aan mag zitten of ├╝berhaupt niet in de deze kamer aanwezig mag zijn, en ga gauw weer naar boven door alle smalle ingangetjes en trapjes met een gevoel alsof ik weg word gedrukt door een aanwezigheid in die kamer. En dan word ik wakker
Zunniezunnie

Keer terug naar Dromen