Kuil met wortels

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Kuil met wortels

Berichtdoor Ellebelle/64 » ma 04 maart 2019, 08:03

Vannacht had ik een droom die ik nog precies voor me kan halen. Heb ik nooit, zodus dit moet iets betekenen.
T ging als volgt.. in een park was een erg diepe en grote kuil gegraven, aan weerzijde staan bomen en in de kuil zie ik de wortels bloot liggen. Dit is gemaakt door een grote groep meisjes die hier bietjes rooien. T volgende stuk ben ik afgedaald in de kuil van wel 20 meter diep... dan zie ik dat er een herrinering komt van een jongen/kind dat overleden is. Ik ken hem hem in mijn droom maar nu zegt t me niks. De 3de fase zit ik tegen mijn vader aan, hij zit in de kuil met ontbloot boven lijf, ik moet vreselijk huilen.Hij troost mij.
Ellebelle/64

Re: Kuil met wortels

Berichtdoor Nereus » vr 15 maart 2019, 10:18

het lijkt dat je rust verstoort is
en oude wegen niet meer zo zeker zijn.
Het kan zijn dat je iets nieuws wou creƫren en dat zelf kapot hebt gemaakt, (dat moet niet negatief zijn)
maar het kan ook de angst zijn dat andere je iets kapot willen maken, of misschien ook daadwerkelijk doen.
iedere geval trap je erin. En je zit vast.
Er zit waarschijnlijk iets in je onderbewuste dat bewust wil worden.

Vaak moeten we door pijn gaan om een nieuwe start te krijgen.

Er is de herinnering aan een jonge, dat kunnen verdrongen delen van jezelf zijn,
jeugdige mannelijke eigenschappen die we in het leven nodig hebben,

Aan het beeld met je vader zit een erotisch tintje. De kuil kan ook een fallussymbool zijn.

Het kan ook simpelweg je liefdesverdriet zijn.

Groetjes
Nereus

Keer terug naar Dromen