Ouderlijk huis

Deel hier je "inzichten des levens" of vertel iedereen over die leuke e-card die je ontvangen had.

Ouderlijk huis

Berichtdoor Maria31 » ma 25 mei 2015, 07:32

Ik loop de tuin in waar ik tot mijn 12e heb gewoond. Ik ben op dat moment volwassen. Ik maak het hekje open en er komt een man achter me aan die ik niet ken maar heel vriendelijk tegen me is. Hij pakt iets uit een kastje of koelkastje oid om het hoekje van de tuindeur en gaat dan weer weg. Ik maak met mijn sleutel de achterdeur open en stap naar binnen. Het is niet meer ons huis. Er hebben jarenlang andere mensen in gewoond. De muur van de keuken is stuk en electriciteit hangt los. Ik ga aan tafel zitten en ik moet iets zoeken maar ik weet niet wat. Dan komen mijn ouders en zusje binnen. Ze zijn helemaal opgedost en gaan naar een feestje. Ik mag niet mee en voel me buitengesloten. Ik wil nog steeds iets zoeken maar dat mag niemand zien. Ik zoek in een kastje of een laatje onder de oven ofzo. Dan ineens sta ik met mn moeder in de gang en we lachen samen om stomme fotos van de oude bewoners die er nog hangen. Ik verbaas me over dezelfde muur die in de gang wel mooi is.
Dan word ik wakker.

Kan iemand mij vertellen wat dit betekent?
Laatst bijgewerkt door Maria31 op ma 25 mei 2015, 07:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Maria31

Re: Ouderlijk huis

Berichtdoor Maria31 » ma 25 mei 2015, 07:46

Ik zie dat ik mijn bericht bij inzichten heb geplaatst ipv bij dromen. Hoe kan ik dit wijzigen?
Maria31

Re: Ouderlijk huis

Berichtdoor Sheherazade » ma 25 mei 2015, 07:52

Je schrijft in de verkeerde rubriek. :?
Dat kan alleen de moderator verplaatsen.

Je bent in het verleden aan het spitten, waar je iets bent kwijtgeraakt.
Zelfverzekerdheid?
De muur is in slechte conditie, wat een breuk in je psychische afweer kan inhouden.
Er komt dus iets vanachter het behang of de muur tevoorschijn.
De elektriciteit hangt los, wat op gevaar voor stroom en overspannenheid kan wijzen.
Energieverlies ook. Blote draden staan b.v. voor stress (beschadigde zenuwen)
De anderen gaan feesten, maar jij hoort daar niet bij.
je voelt je genegeerd of buitengesloten, je kunt niet meedoen met de vrolijke stemming (depri?)
Ik denk dat je jezelf zoekt in dat verleden.
Het kleine kastje doet wat denken aan Blauwbaard met het sleuteltje.
Dus een geheim, dat vaak in de kast is gestoken en van bedenkelijke aard is, of verbonden met schaamte of seks. Soms ook jeugdgeheimen als een dagboek, of intieme dingen.
Dan komt je moeder opgewekt terug, alsof er niets aan de hand was (wel jou laten zitten en egoïstisch gaan feesten). Jij speelt dan de clown door mee te lachen terwijl je eerst als Assepoester in de keuken bleef zitten, achtergelaten door de stiefzusters (negatieve eigenschappen als: jaloezie en hebzucht trots en na-ijver, achterklap, egoïsme enz.)
De keuken staat symbool voor de buik/baarmoeder, voeding, de huiselijke sfeer en de warme haard, het levensrecept , hoe eetbaar is het? enz.
Het moederlijke in het algemeen.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Inzichten