Feitelijk gezien moet er iets zijn!

Deel hier je "inzichten des levens" of vertel iedereen over die leuke e-card die je ontvangen had.

Re: Feitelijk gezien moet er iets zijn!

Berichtdoor Mirko Gerrits » zo 21 feb 2016, 00:34

Persoonlijk geloof ik in zekere zin wel in BDE. Alleen ja... al lijkt BDE een antwoord het roept voor mij alleen maar meer vragen op. Zoals waar is BDE goed voor? Waarom bestaat er uberhaubt "Iets" Ik bedoel niets zou net zo makkelijk zijn. En ook waar dienen dieren voor? Kunnen wij reincarneren als dier? Wat als mensen zijn uitgestorven waar moeten we dan heen? Wat deden de zielen voor de mensen bestonden? En behoorlijk wat meer van deze vragen die mijn en denk ik bijna iedereen kennis te boven gaan. Kijk persoonlijk heb ik er geen probleem mee ik zelf zit zo van ja.... Naast dat mensen helpen best iets nuttigs kan zijn heb ik er niet mega veel baat bij mijn kennis hiervan uit te breiden. Nee wacht ik zeg t verkeerd. Ik denk dat het wel nuttig is maar je ook weer niet persé alles moet weten. I mean als dat zou moeten zouden we met handleiding op aarde komen.... Iniedergeval vraag ik me af al doen we aan BDE waar is het dan goed voor? Als er echt een goddelijke kracht was zou die toch niks hebben aan reincarnerende mensen en al zou ie al oude zielen nodig hebben waarom maakt ie ze dan niet direct met zodoende kennis en ervaring? En als ie dat niet kan waar het op lijkt betekent dat dan dat hem ook regels zijn opgelegd? Ja... Ik kan wel uren doorgaan en ik zou t graag willen weten maar soms moet je het oké vinden dat er geen antwoord mogelijk is.
Mirko Gerrits

Berichtdoor Teddybeer » zo 21 feb 2016, 01:09

Dat De ja vú gevoel is toch echt anders dan die schrijver uitlegt. Toch heb ik toch echt dingen eerder gezien of beleefd die mij onbekend zijn, en later blijkt zo'n situatie ineens te herhalen of iets bekend zijn zonder dat ik er ooit ben geweest, in dit leven. Dat heb ik een paar keer echt zeer sterk gevoeld. Ook wel vaker dat dingen me doen denken aan iets herkenbaars dat ik eerder dan dit leven te hebben meegemaakt. Soms prettig, soms minder prettig.

Ik zou best eens in regressietherapie willen, maar voor mij veel te duur om te doen helaas.
Teddybeer

Berichtdoor Teddybeer » zo 21 feb 2016, 01:30

Kon mijn bericht niet meer veranderen dus nog eentje erachteraan:

@ Mirko Gerrits, die vragen heb ik ook allemaal. Maar wat God (met respect daarvoor) of wat dan ook betreft heb ik dan weer het idee; Zijn wij niet door buitenaardse beschaving hier tot leven gewekt op een planeet waar eerst alleen dieren leefden? Zijn wij hun niet gaan aanzien als een God? En die ons steeds een nieuw leven geven, dat zij over die technologie beschikken in een andere dimensie?

Al die oude perfecte gebouwen en oorden zoals bv. Stonehenge en wat ze in wateren vinden in diepe zeeën en piramides, gangen, ondergronds ook daar hadden ze gereedschap voor moeten hebben. Zoiets kán gewoonweg niet natuurlijk tot stand zijn gekomen. In een tijd waarin geen gereedschap was voor zulke grote bouwsels en zware keien. Of zou er misschien een beschaving hebben bestaan op deze planeet die door iets zijn uitgestorven waarvan wij nog geen weet hebben? Dat ze wel apparaten hadden maar dat we nog geen gereedschap en machines hebben kunnen vinden die ze toen gebruikten? Dat de mensheid tijdelijk was uitgestorven wat wij misschien nog niet weten? Of waren het toch mensen van een andere planeet die hier met hun machines en schotels wel al deze dingen konden bouwen, en wellicht met machnetische technologie rotsen konden tillen en vervoeren, en met lasers precies konden uitsnijden?

Wat dat betreft heb ik er nog als aanvulling veel vragen bij. Ik heb er ook een mooie link van die ik pas geleden heb gezien. Een docu van anderhalfuur https://www.youtube.com/watch?v=pWskU074478

Best interessant om naar te kijken. Ook hiermee denk ik dat er meer is. En we zijn eigenlijk gemaakt van elementen die in de ruimte aanwezig is, en dus zullen we er altijd van deel blijven uitmaken op een of andere wijze. Veel mensen die van een beetje zweverige dancemuziek houden of een afgeleide daarvan met relaxation associeren ook vaak die vage zweefklanken met het heelal. Toch frapant dat veel mensen zich automatisch dan verbonden voelen met het heelal middels die klanken. Soms lijkt het bijvoorbeeld net alsof ik dat al kende voordat dit soort muziek of klanken bekend werden (tevens de ja vú dus).
Teddybeer

Berichtdoor Sheherazade » zo 21 feb 2016, 08:32

Met behulp van psychologische neurologische tests is men erin geslaagd déjà vu verschijnselen op te wekken.
Zo verbond men iemand met elektrodes aan een projector.
De actiepotentialen werden gebruikt om van dia of beeld te wisselen.

Maar het bleek dat de studenten een fractie voor hun wens ontstond, al een actiesignaal produceerden en het dus leek alsof de projector hun gedachten kon lezen. Daarmee werden ook beelden gevoed, waardoor ze de indruk kregen, daar al eerder te zijn geweest, of het te herkennen. Voor een gedachte of wilsbesluit bewust wordt, is er al een proces gaande, dat we eenvoudig niet kunnen kennen, maar wel de grondslag vormt van ons bestaansbesef.

Veel van de "geschiedenis" is als heilig huisje neergezet, maar strookt niet met de volledigheid.
Vele ontdekkingen zijn weggemoffeld, of onder het kleed geveegd van de gevestigde (wan-)orde.
Zo bestaan er vele anomalieën en obscuriteiten, die de hele geschiedenis op zijn kop lijken te zetten.
Elk jaar worden er nieuwe dingen ontdekt, die we niet kunnen verklaren aan de hand van het keurige rijtje dat de wetenschap heeft opgestapeld.
Maar er zijn eerdere beschavingen geweest met technische kennis, die niet in die tijden leken te passen.
We zijn echter niet chronologisch van Fred Flintstone naar de 21e eeuw geëvolueerd.

De megalietenbouwers vormen nog steeds een raadsel, terwijl hun gebouwen overal ter wereld te vinden zijn.
Zo ook de enorme kogelronde granieten bollen, die zo perfect zijn gevormd, dat we het zelfs met onze techniek nauwelijks kunnen evenaren. Of de tientallen tonnen zware blokken steen en rots waaruit die bouwwerken zijn gemaakt en dat met de meest primitieve werktuigen. Alleen al het transport is een raadsel.

Het heeft weinig zin met de vraag te komen, waren de goden kosmonauten?
Dat is het verleggen van je wieg naar een andere planeet en er is hier nog zoveel te verklaren.

Het kan best zijn, dat iemand op een bepaalde plaats al eens eerder heeft geleefd.
Maar Déjà Vu verschijnselen zijn daartoe nog niet een overtuigend of sluitend bewijs, omdat het meestal subjectief wordt beleefd en de harde feiten vaak ontbreken en zoals eerder gesteld de contaminatie van je indrukken met die van anderen. Rudolf Steiner (waar ik geen fan van ben) gaf al aan hoe moeilijk het is in de geestelijke wereld het draadje van iemand of jezelf te volgen omdat indrukken in elkaar overvloeien.
Dat is een verschijnsel dat je in het werkelijke leven al kunt waarnemen en des te meer in de vluchtige sferen van de geest.

Plato kreeg eens te horen van een Egyptische priester, dat de Europeanen dwazen waren en dat er voor deze beschaving zeker een 6 tal andere verloren waren vergaan.

We gaan er vanuit dat ze geen technische hoogstandjes kenden, maar hoe kan het dan, dat zo toen al met primitieve middelen bijna ongeëvenaarde astronomische kennis bezaten en met hoge nauwkeurigheid omloopbanen konden berekenen?

Maar is daar altijd techniek voor nodig? of geest?
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Mirko Gerrits » do 25 feb 2016, 23:48

Ohh ja als ik dit lees kan ik me daar 100% in vinden. :laughter:

Ik ben dus zelf vrijwillger op de ruïne van brederode en ben samen met een historicus al 4 jaar een van de actiefste / meest wetende vrijwillegers. En toen je het had over dingen die onder de lakens gelegd werden d8 ik meteen. Mmmmm waar doet dat me toch aan denken :lol: Eigenlijk komt het er op neer dat de hele geschiedenis rondom de brederode's en de graven van holland ook een beetje wegewerpt word. Simpelweg omdat het er eigenlijk op neer komt als je de geschiedenis wel kent 8-) je weet dat het onder de lakens word gelegd omdat het volledige konings huis van Nassau en niet ORANJE nassau anders te boek komt te staan als een grote oplichters praktijk (wat het ook is) En ja met dit voorbeeld zit ik zo van... Als zo iets simpels al onder de lakens word geworpen dan de meest ingewikkelde dingen ook vast wel. Sterker nog mischien weten bepaalde groepen al super veel doordat ze juist verstand hebben van de verstopte geschiedenis.

Grtz Mirko :laughter:

Trouwens ik ben nu je personal stalker sheherazade! :bounce:
Mirko Gerrits

Berichtdoor Sheherazade » vr 26 feb 2016, 04:54

Helemaal waar met die nep Oranjes.
Van die stamboom klopt niet veel.
http://www.hethuisvanoranje.nl/10%20Bas ... deren.html
http://hetuurvandewaarheid.info/2012/11 ... nt-page-1/
Wat die al niet aan bastaardjes hebben rondlopen. :D
Het is een kaartenhuis van gebakken lucht en het is te gek, dat ze nog steeds kunnen voortborduren op die mythes.
Maar dat geldt voor de meeste koningshuizen.
De Engelse koningin heeft ook geen dynastiek recht op de troon.
Vers bloed met ingelegde kindjes moest de inteelt problemen oplossen.
Het is niet voor niets dat ze een DNA test weigeren.

Koningshuizen horen tot het verleden toen ze nog in Disneysprookjes geloofden.

Geschiedenis wordt geschreven door de heersende macht of de overwinnaar.
Dus de geschiedenis is een kunstmatig product (waarvan vele versies in omloop zijn).
Zo is het vooral een politiek instrument of een wetenschappelijk heilig huisje.
Bijvoorbeeld ook de suprematie van het blanke ras, of een religieuze ontstaansmythe.
Of als fundament voor een natie.

Noem het maar instrumentalisme. ;)
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Mirko Gerrits » za 27 feb 2016, 01:05

Appart dat ik t zo lees ik wist t wel mr nooit echt op deze manier overna gedacht. :)

Grtz Mirko
Mirko Gerrits

Vorige

Keer terug naar Inzichten