Trouwen

Deel hier je "inzichten des levens" of vertel iedereen over die leuke e-card die je ontvangen had.

Trouwen

Berichtdoor Meisje90 » ma 28 maart 2016, 07:23

Hoi ik droomde dat ik ging trouwen met iemand en dat zijn ex ook in een jurk kwam.. Door haar werd de bruiloft uiteindelijk verzet en werd de datum mijn verjaardag.. Ook weet ik dat mijn familie toen niet aanwezig was alleen die van hem, althans ik herkende niemand.. Later moest ik huilen omdat iemand zei , ze zal hem nu wel loslaten..(over die ex) maar ik voelde me rotter omdat hij onze bruiloft voor haar zonder mijn vraag had verplaatst.. Wat ik niet begrijp is waarom ik dit droom.. Ik heb namelijk geen relatie oid op dit moment.. Wat kan deze droom betekenen?? Help!
Meisje90

Re: Trouwen

Berichtdoor Sheherazade » ma 28 maart 2016, 07:33

Getrouwd zijn met iemand is een overdrachtelijke uitdrukking van een verbinding hebben met iemand of soms ook je werk of wat ook.
Hier is er een gevoel dat jij de bruid bent of naar een relatie verlangt.
De man kan echter een deel van je zelf zijn zoals het verstand.
Iedereen in de droom kan een deel van jezelf uitbeelden, zoals ook familie het plaatje compleet kan maken.
Het hoeven dus geen bekenden te zijn. Oordeel meer naar gedrag, uiterlijk, kleuren en details zoals een acteur een rol kan spelen.
Hier bestaat er rivaliteit en frustratie tegenover die "onbekende bruid".
Maar ook die kan iets met jouzelf te maken hebben. Wie weet een alterego?
Het huwelijk is in dromen een verbinding uitbeelden.

Dat je niemand herkende betekent dat je daar niet wordt opgemerkt en je doodeenzaam voelt als observator, buitengesloten. Misschien de verraden of bedrogen vrouw?
Het lijkt mij een verwerkingsdroom.

Belangrijk is dat, de datum jouw verjaardag werd.

Het thema van de twee bruiden kom je vaak tegen in b.v. theater, film, boeken, mythes, enz.
Meestal vormen ze het vijandige (tweeling-) paar.
In Assepoester zijn het de stiefzusters.

De man is soms een aanloopje tot de latere prins.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Keer terug naar Inzichten