Je eigen gebruiksaanwijzing

Deel hier je "inzichten des levens" of vertel iedereen over die leuke e-card die je ontvangen had.

Je eigen gebruiksaanwijzing

Berichtdoor pieker » do 02 jun 2016, 16:08

Vaak zijn die weerberichtjes die je overal leest als horoscoop best grappig.. en er klopt vaak niks van.

Een aantal jaren terug las ik op het www dat er met meer specifieke geboortegegevens een echt persoonlijke horoscoop naar voren zou kunnen komen. Nou, kom maar op dacht ik..
En daar plofte een week of wat later mijn persoonlijke boekwerk in de bus, compleet met sterrentekening en met mijn naam erop. Jeuuu...

Zo nuchter als ik ben begonnen met lezen en had al snel een aantal dingen die ik helemaal kon plaatsen. Dat ging zelfs zo ver dat er best wat ´WTF?´ -momentjes voorbij kwamen. Familieleden en ouders die erin aangehaald werden heb ik voorzichtig erover gesproken en na de vraag ´hoe weet jij dat nou?´ was vrijwel alles verklaarbaar. Dingen uit mijn karakter zouden overblijfselen zijn uit minder leuke ervaringen uit hun jeugd. Heeft best wat tranen gekost bij sommigen want oude wonden gingen weer beetje open hierdoor.
Stond echt versteld ervan. En hun ook. Best bizar..

Maargoed, de boodschap was duidelijk : wat ik nog niet wist van mezelf is daar vrolijk uit een printer komen rollen. :shock:

Wat begon als een soort ludieke impulsaankoop gaf heel, heel veel stof tot nadenken..
Wat weten ´ze´ nog meer over mij dacht ik? Ergens voelt het alsof je jezelf nooit begrepen hebt, geen inzicht in dingen hebt en er dus maar op los leeft. Sommige dingen heb je nou eenmaal in je, zit in je karakter of zo ben je in je levensjaren gevormd. En is het wel handig om dat allemaal te weten? Niemand is geboren met een handleiding, je ouders hebben hem nooit gehad maar toch lijkt het erop dat een aantal karaktertrekken, eigenaardigheden of andere persoonlijke dingen met grote waarheid op schrift te krijgen zijn zonder enig persoonlijk contact met degene die het maakt.

Om die reden heb ik ook nog nooit een persoonlijke sessie of reading van wat-dan-ook laten doen. Deze ervaring was voor mij al confronterend genoeg.

En zelfs dat zal vast wel weer een betekenis hebben..
pieker

Re: Je eigen gebruiksaanwijzing

Berichtdoor Sheherazade » do 02 jun 2016, 18:50

Ik hen mij nooit echt verdiept in horoscopen.
Een Parijs echtpaar en tevens psychologen hebben een studie gemaakt van horoscopen en wat daar nu van waarheid in kon zitten.
Nu was het resultaat een boekwerk en helaas ben ik de naam en titel vergeten.
Zal het nog eens opduiken.
Persoonlijk geloof ik absoluut niet in de invloed van planeten buiten de Zon en de Maan.
Niet op het noodlot maar gewoon omdat ze invloedrijk genoeg zijn.
De rest staat zover weg dat we daar niets van merken in ons klokhuis dat het zonnestelsel is.

Over het algemeen zijn het zulke vage verklaringen, dat ze vaak passen bij willekeurig wie.
Dat is geen apekool, want tijdens een tamelijk uitgebreid psychologisch statistisch onderzoek onder studenten werden willekeurige horoscopen uitgereikt en het was verbazend te zien hoe velen zichzelf daarin herkenden.

Denk dat sommige triggerpunten wel kunnen voorkomen.
We kennen immers ook syncronistische verschijnselen en orakels zijn juist daarop gebaseerd.
Niet op de sterrenbeelden dus want die staan zover weg dat we het nauwelijks kunnen bevatten.
Maar Jung stelde terecht dat het referentiepunt van de astrologie inmiddels een volle periode verschoven is dus iets van 2000 jaar. Daarom kan er al geen worst van kloppen.
Maar als je het beschouwd als een soort uurwerkplaat kom je bij de synchronistische verschijnselen van het geboortemoment.

Overigens raakte een sterrenwichelaar in paniek toen zijn horoscoop voor Boeddha niet bleek te kloppen.
Boeddha lachte eens hartelijk en zei "de dwaas laat zich door de sterren leiden, de wijze bepaalt zelf zijn weg".
Voor iemand die verlicht is gaat het dus niet meer op. Ook niet voor een sterk geïndividualiseerd iemand.
Het zijn collectieve beelden, die alleen kloppen als het individu ermee samen valt en eigenlijk oplost.
Het is onmogelijk met welke leer ook de vele parameters te integreren en duiden die een mensenleven nu eenmaal met zich voert.

Veel mensen begrijpen zichzelf niet eens en begrijpen niet dat anderen hen niet begrijpen.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Re: Je eigen gebruiksaanwijzing

Berichtdoor Mirko Gerrits » do 16 jun 2016, 14:00

Ik heb om me heen best veel mensen die aan astrologie doen en ik moet zeggen. Net als Pieker ben ik er in de loop der tijd achter gekomen dat veel dingen kloppen. Ik weet niet waar het precies aan ligt want ze zeggen wel dat het met planeten te maken heeft. Terwijl het niets meer dan cijfers zijn de invloed van planeten binnen astrologie is ook op geen enkel front te herleiden. Verder heb ik weleens zitten denken dat de clue van zo ongeveer alles wat Jezus zei was "Geloof" celebrities en BNers zeggen altijd jaag je dromen na indirect dus weer "Geloof". Wetenschappers schrijven tegenwoordig talloze boeken over de macht van de hersenen waarin ze indirect zeggen "Geloof". Vrijwel iedereen op deze aarde met een vurige wens is op zn minst een aantal stappen in de richting gekomen van wat hij/zei wou. Ik heb weleens zitten denken met die stomme dag horoscoopjes werkt dat niet ongekeerd. Iniedergeval weet ik 1 ding in vrijwel alles zit een kern van waarheid.

Grtz MIRKO
Mirko Gerrits

Keer terug naar Inzichten