★ Massa ★

Deel hier je "inzichten des levens" of vertel iedereen over die leuke e-card die je ontvangen had.

★ Massa ★

Berichtdoor Mirkoffie » ma 21 nov 2016, 03:53

Ik heb een tijd geleden toen ik aan het fietsen was opeens een soort hersenspinsel gehad over dat ik het interessant vond dat constant als ik iets nieuws leerde denk aan een woord ik t overal zag opduiken voor een korte periode.

Een tijd later begon ik me ineens te beseffen dat constant als ik ergens fietste bijvoorbeeld op een kruispunt en er kwam een keer een tegenligger op een dood punt dat het er vaak niet 1 maar t meteen 3 tot 7 waren terwijl ik de rest van de tijd soms echt 8 minuten helemaal niemand tegen kwam.

Ik ben dit gaan beseffen en onderzoeken weliswaar nog op een kleine schaal maar de resultaten waren bizar. Ik heb elke test x 100 gedaan terwijl t bij 1000 pas geldig is met opzichters etc. Maar het kwam er op neer dat ik 23 per 100 keer 1/2 personen tegen kwam op een fietspad. En 67 per 100 keer meer in hoeveelheden van 3 tot 7.

Ook heb ik een simpel software programma gebouwd met 10 vakken. Waarvan 1 vak met een wit blokje die constant net als het blokje dat per keer dat het programma automatisch in 1 van de 10 vakken een wit blokje zet het blokje op een compleet random plekje zet. Dit programma heb ik automatisch een vak berekening laten maken deze overgins wel 1000 keer. En het was bijzonder om te zien dat de 2 witten blokjes elkaar 300x hebben geraakt waar het volgens een wiskundige op 100 had moeten liggen.

Dit bevorderd mijn theorie over aantrekking van ELKE vorm van massa op elkaar.
Je ziet t overal in t universum gebeuren. Maar wat denken jullie en waarom? Ik hoor graag!

(Excuses als mijn opbouw / grammatica niet perfect is. Om 05:01 een berichtje schrijven over iets zoals dit is geen geweldig plan.)

Grtz je favoriete kop online koffie!
Everything is connected in a way.
Mirkoffie

Re: ★ Massa ★

Berichtdoor Sheherazade » ma 21 nov 2016, 07:47

Wel, via de proeven van Rhine werd al vastgesteld dat een orakel boven de toevalskans kon scoren.
Wolfang Pauli, een fysicus, speelde net als Jung met de gedachte dat de psyche van de onderzoeker invloed kon uitoefenen op het resultaat. Dat was vaak maar marginaal, maar desondanks niet te negeren.
Ook synchroniciteit toont aan dat er een relatie kan bestaan met ogenschijnlijk niet causaal verbonden gebeurtenissen. Verder is het onbewuste perfect in staat iets tot in details te timen. Daar heb ik persoonlijk talloze voorbeelden van ervaren. Dus zo nieuw is je eureka niet. ;)

De alchemisten zochten door projecties een verband tussen chemische processen en hun psyche.
Dus het proces was tegelijk een geestelijke queeste en zuivering.
Ook Wilhelm Reich, die de I Tjing vertaalde, heeft met de correlatie tussen schijnbaar toevallige gebeurtenissen en vergelijkbare situaties aangetoond, dat een orakel significante inzichten kan opleveren.
Orakels zijn op deze principes gebaseerd, al zal daar zeker geen correcte voorspelling uit hoeven te rollen.
De I Tjing is ook geen voorspellend orakel. Meer en mogelijke weergave van een actuele or te verwachten verloop, compleet met zijn omslag of kentering in het tegendeel, dus evenwicht zoekend.
Het is immers een op het onbewuste gebaseerd product.

Het voorvoelen van een gebeurtenis is een vooruitkijken door het onbewuste.
Het is soms frappant hoe juist dit kan zijn, al is het zelden of nooit concreet te duiden.
Zo bestaan er zonder twijfel proscopische dromen.
Als er geen correlatie zou bestaan met het ruimte/tijd continuüm zou dit onmogelijk zijn.
Dat er een relatie bestaat heeft de quantumfysica aangetoond.

Jung poneerde Psychoïde raakvlakken waar dus de geestelijke en de materiële zijnstoestand in een onwaarneembaar punt in elkaar overgaan, of waar een archetype door het overschrijden van het bewustzijn ophoudt te bestaan.
Maar het archetype was wel in staat om in de fysieke wereld merkwaardig zinvolle coïncidenties te veroorzaken.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Inzichten