Ik weet niet wat ik hiermee moet?

Success stories of vragen? Post het hier.

Ik weet niet wat ik hiermee moet?

Berichtdoor MLiz313 » vr 22 dec 2017, 10:59

Hallo lieve mensen,

De afgelopen tijd is er iets voorgevallen dat ik lastig te begrijpen vind, dit blijkt ook uit mijn dromen die mij vertellen dat ik het verlangen heb om hier duidelijkheid over te krijgen.
Begin September ben ik begonnen aan een studie en heb ik gemerkt dat ik meer open ben gaan staan en dus gevoeliger ben geworden voor het oppikken prikkels, emoties enz. In de introductie week heb ik een jongen ontmoet (het gebruikelijke voorstellen) waarbij ik mij op mijn gemak voelde door zijn aanwezigheid, zoals ik dat wel vaker heb met mensen niets bijzonders dus. De week erop nadat de lessen echt begonnen waren kwam ik hem een keer tegen in hal en groette wij elkaar en toen kreeg ik echt een heel apart gevoel. Het was heel overweldigend uitnodigend, warm en vriendelijk gevolgd door een golf van kracht waarvan ik een beetje schrok en ik snel wegkeek. Het leek alsof ik zijn ziel had gezien. Dit duurde echt maar een split-seconde maar het heeft me de hele dag vastgehouden.

Sindsdien durf ik hem niet meer te groeten of aan te kijken, omdat ik bang ben dat ik per ongeluk iets heb opgepikt dat niet zou moeten?
Ik vind het heel lastig om te omschrijven maar ik kan het niet uit mijn hoofd zetten en sindsdien heb ik er ook al dromen over gehad. De meeste snap ik heel goed en zijn als het ware een soort van verwerking en verlangen om dit beter te begrijpen.

Toch zoek ik ergens toch ook weer zijn aanwezigheid op als ik in een nabije omgeving ben, alsof hij mijn aandacht trekt en vind het heel erg lastig om afstand te doen.

Kan iemand mij proberen uit te leggen wat ik precies opgepikt kan hebben?
MLiz313

Re: Ik weet niet wat ik hiermee moet?

Berichtdoor Sheherazade » vr 22 dec 2017, 11:06

Verliefdheden ontstaan door projecties en dus moet je eerst afvragen wat je in hem ziet?
Het bewust worden van de projectie heft de magische band op en maakt je vrij in je keus door zelfbewustheid.
Wie niet bewust is van zijn projecties is er de slaaf van.
In de psychologie noemen we dit de overdracht.

De persoon die door de projectie wordt gekleurd kan dan een heiland/held/redder/minnaar enz worden.
Maar alleen werkelijk contact kan de fictie doorbreken die door "gevoelens en vlinders" ontstaat.
Projectie is een voorstadium tot bewustwording. Alleen onderzoek kan daarin klaarheid brengen.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor MLiz313 » vr 22 dec 2017, 11:10

Dankjewel voor je snelle reactie.
Dat is wel een beetje het punt; ik voel geen verliefdheid voor deze persoon. Dat maakt het juist wat ingewikkelder.
MLiz313

Berichtdoor Sheherazade » vr 22 dec 2017, 11:26

Of het liefde is op niet het komt toch neer op projecties.
Projecties kunnen ook negatief zijn.
Positieve projecties beroven je van je mogelijkheden, want je ontwikkelt niet wat je projecteert.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor MLiz313 » vr 22 dec 2017, 11:44

Oh okay, dat is al duidelijker en dat zou inderdaad hetgeen kunnen zijn. Dankje
MLiz313

Keer terug naar Affirmaties & Visualisaties